Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

bøllen

signe. skriver:

Det er mere det at man giver skriveudstyret skylden for fejlene  

Er helt med på hvad du mener :-)

men forstår et eller andet sted godt hvorfor folk skriver det . Ikke jeg tror det er en undskyld men blot en notar om at fejl kan forekomme og at de er opmærksomme på det .

nu har jeg et par gange selv fået en kommentar vedørende en stavefejl i mine indlæg , netop skrevet fra ihpone . Og må da indrømme jeg syntes det er noget underligt noget og kommentere en fejl i en tekst . 

jeg syntes det kan drille når man skriver fra iphone da hele skærmen i ses . Ikke det er en undskyldning men sådan er det bare .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Underskøn

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Hmmmmmm.. Nu undre jeg mig bare lige over én ting.. Men du ved godt at hvis su opdager en stavefejl midt mellem 3mill ord, sætter du jo bare fingeren på ordet med fejlen i 2 sek, og vups er markøren derhenne, ikke??
Bare lige hvis du sletter og sletter uden grund, for det lyder lidt sådan

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

Underskøn skriver:

Hmmmmmm.. Nu undre jeg mig bare lige over én ting.. Men du ved godt at hvis su opdager en stavefejl midt mellem 3mill ord, sætter du jo bare fingeren på ordet med fejlen i 2 sek, og vups er markøren derhenne, ikke??
Bare lige hvis du sletter og sletter uden grund, for det lyder lidt sådan

Som regel rammer jeg ikke forkert og hvis jeg gør, så sletter jeg det forkerte bogstav med det samme men tak for info alligevel

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

bøllen skriver:

Er helt med på hvad du mener :-)

men forstår et eller andet sted godt hvorfor folk skriver det . Ikke jeg tror det er en undskyld men blot en notar om at fejl kan forekomme og at de er opmærksomme på det .

nu har jeg et par gange selv fået en kommentar vedørende en stavefejl i mine indlæg , netop skrevet fra ihpone . Og må da indrømme jeg syntes det er noget underligt noget og kommentere en fejl i en tekst . 

jeg syntes det kan drille når man skriver fra iphone da hele skærmen i ses . Ikke det er en undskyldning men sådan er det bare .

Men hvorfor sende noget man ved der er fyldt med fejl også endda skrive at det er fra ipad/iphone, så alle andre måske også godt ved at man er klar over at der er fejl? 

Anmeld

25. oktober 2012

maryjane

Tja. Der er vidst nævnt nogle meget sandsynlige årsager, det er faktisk ret bøvlet at skrive fra min mobiltelefon til tider og jeg kan blive ved med at prøve og rette og det går galt gang på gang (eller også har jeg pølsefingre, who cares anyway?)....Og har da nogengange tendens til at give op, men synes jeg skriver grunden som værende: at jeg er på fra mobilen, og ikke noget bestemt mærke...Da jeg synes det er ligegyldigt. Kan ikke se problemet, for jeg har ikke læst noget der har været så gennemsyret af slåfejl/autocorrect etc. (endnu)

Men nogengange bliver man bare træt af det, og så kan man jo godt endnu ud i at blive 'doven'.

Anmeld

25. oktober 2012

MorDk

Skriver aldrig fra min telefon... men ja jeg prøver at rette mine fejl da det er enormt anstrengene at læse et indlæg fyldt med "fjolle-fejl"

Anmeld

25. oktober 2012

**Ønskebabyen

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Uden at have læst hvad alle andre har skrevet, er min tanke, at folk lige vil gøre opmærksom på at de har en iPad.

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

MorDk skriver:

Skriver aldrig fra min telefon... men ja jeg prøver at rette mine fejl da det er enormt anstrengene at læse et indlæg fyldt med "fjolle-fejl"

Præcis, nogle gange er det jo bare få fejl, men har også læst indlæg som jeg simpelthen ikke kunne læse færdigt... Desværre...

Anmeld

25. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Personligt er det fordi Baby.dk simpelthen er for dårlig på min iphone.. Ofte forsvinder det jeg har skrevet. altså det blvier simpelthen slettet hvis jeg begynder at springe i teksten ..

Så for mig er det tit bare med at få smidt svaret afsted.

Jeg tjekker nu heller ikke stavefejl, kommafejl osv når jeg er på fra computeren. Men der er det for det meste også kun slåfejlo eller udeladelser af komma.

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

**Ønskebabyen skriver:

Uden at have læst hvad alle andre har skrevet, er min tanke, at folk lige vil gøre opmærksom på at de har en iPad.

Ja, de fleste har skrevet dovenskab eller blær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.