Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Giraffen

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

jeg giver aldrig telefon/andet skylden for stavefejl - men ligemeget hvor MEGET jeg gør mig umage kommer der aaaaltid TASTEFEJL når jeg skriver fra telefonen

Og jeg kan ikke se dem selv - jeg opdager en masse som jeg retter og misser stadigvæk en masse, som er meget tydelige bagefter

dette er skrevet fra bærbar, så der er ingen undskyldninger what so ever

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

klmf

Kay skriver:

tror folk er for dovne til at læse det igennem og rette det fra telefont og tablet....

så der burde måske står undskyld stavefejl... men jeg er for doven

eller også så er det for at blære sig med deres udstyr

De første mange gange jeg stødte på det, tænkte jeg også, at det var for lige at flashe udstyret.

Og jeg forstår stadig ikke hvorfor dette udstyr giver ejerne 20% dårligere evne til at stave??

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

lotchen skriver:

De første mange gange jeg stødte på det, tænkte jeg også, at det var for lige at flashe udstyret.

Og jeg forstår stadig ikke hvorfor dette udstyr giver ejerne 20% dårligere evne til at stave??

tja.. svært at ramme de rigtige taster?? det har jeg i altfald

Anmeld

25. oktober 2012

klmf

Kay skriver:

tja.. svært at ramme de rigtige taster?? det har jeg i altfald

Kan være slet-knappen er ekstra lille

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

lotchen skriver:

Kan være slet-knappen er ekstra lille

hihi tja... er ik selv en af dem der er ramt af I feberen men på min tablet er den ret stor... stører end bogstaverne

Anmeld

25. oktober 2012

bøllen

Har også lagt mærke til at det ofte står. Ikke at det går mig på .

undre mig mere over, at der ofte bliver kommentere på en stavefejl. 

Jeg læser mine indlæg igennem inden jeg trykker SKRIV SVAR men alligevel sniger der sig ind imellem stavefejl med.

om jeg er dårlig staver eller blot ikke er vågen når ihone / iPad retter i ordene uden jeg opdager ved jeg ikke.( for det sker desværre ofte ) 

og har heller ikke behov at undskylde for det, folk må hoppe hen over det - såfremt det er et problem

Anmeld

25. oktober 2012

jydeinden

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Jeg skriver det altid hvis jeg sidder på ipadden og skriver en pb til en af mine kontakter, da det ikke er altid jeg får set alle stave/tastefejl.

For mit vedkommende er der ikke tale om dovenskab da jeg for det meste læser mit indlæg igennem en eller to gange, men det er jo altså muligt at overse et ord i mængden.

Men stave/tastefejl kan så generelt ikke rigtigt pisse mig af.

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

jydeinden skriver:

Jeg skriver det altid hvis jeg sidder på ipadden og skriver en pb til en af mine kontakter, da det ikke er altid jeg får set alle stave/tastefejl.

For mit vedkommende er der ikke tale om dovenskab da jeg for det meste læser mit indlæg igennem en eller to gange, men det er jo altså muligt at overse et ord i mængden.

Men stave/tastefejl kan så generelt ikke rigtigt pisse mig af.

enig... jeg er også ligeglad med at folk laver dem det er mere den undskyldning i bunden jeg sys er sjov...

Anmeld

25. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

signe. skriver:

Jae, men jeg har slået min automatiske ordforslag til, både på ipad og iphone... Synes jo måske man burde se det man skriver, og så er muligheden der jo for at slette ordet hvis det er helt forkert for selvfølgelig skal man ikke slå det automatiske fra, hvis man ellers er glad for det. Jeg gad bare ikke at den kom med alle mulige forslag, det gør der jo heller ikke på en computer

Jeg har også slået det fra på min iphone

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

lotchen skriver:

Præcis! Jeg undrer mig meget, også derfor jeg oprettede dette indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.