Time out (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Lady Marion <3

FamilenStorm skriver:

Man må jo gå ud fra at ts kender sin søn og at det ikke bare lige pludselig er noget der er blevet en problem, og selvfælgelig er ts da også opmærksom på at noget af det er en reaktion på at han er blevet storebror..

Men derfor er det da ikke mere rigtig at sparke, spytte eller slå, bare fordi man er blevet storebror, selvfølgelig skal der da være en konskvens, eller bliver han da skrub forvirret når han så for skældud i vuggestue/børnehave når han gør disse ting, og evt stadig gør dem om et halvt år.. hvorfor må han så derhjemme?

Er sikker på at ts vil bruge time out fornuftig, og som hun også skrev i sit indlæg er det jo ikke det første hun vil ty til, hun prøver med samtale og forståelse inden, og hvis det ikke virker, må der være en konsekvens, nybagt storebror eller ej...

Hvor skriver jeg henne at de GERNE MÅ slå skubbe sparke og spytte  De fleste små børn kommer igennem sådan en fase , specielt hvis der sker noget nyt i deres liv .. Mine børn har også skubbet og slået i nogen grad men at straffe barnet nytter da intet ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

FamilenStorm

Lady Marion <3 skriver:

Hvor skriver jeg henne at de GERNE MÅ slå skubbe sparke og spytte  De fleste små børn kommer igennem sådan en fase , specielt hvis der sker noget nyt i deres liv .. Mine børn har også skubbet og slået i nogen grad men at straffe barnet nytter da intet ??

Det skriver du heller ikke, men det er var det ts barn gør, hvor hun så efterspørger omkring erfaringer ved brug af time out..

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Lady Marion <3 skriver:

Jeg tænker bare , du har valgt at gøre din lille dreng til storebror .

Han reagerer på det nye i hans liv (Det er en kæmpe omvæltning at blive storebror i så ung alder) Han reagerer normalt da han stadig mangler sprog til at kunne udtrykke sig ordentligt  og så skal han straffes med time out ?????

Nu handler det altså ikke KUN om at han er blevet storebror. Hans reaktioner er også alm. for hans alder...

Jeg sys ikke jeg straffer ham. Jeg giver ham en pause frem for at skælde ham ud for det gider vi helst ikke. Vi snakker med ham om tingene... og vi fortæller stille og roligt at nu sidder han her på stolen fordi sådan og sådan. Han ryger ikke i "PAUSE" hele tiden... og vi knuse-elsker vores søn og vil ham alt det bedste... ligesom alle andre forældre forhåbentlig...? Bliver faktisk rigtig ked af at nogle herinde MENER jeg straffer min søn. Igen så er vores PAUSE /TimeOut ikke en straf men et redskab... vi vælger at benytte... Hvordan I tænker TimeOut er ved jeg ikke... I skriver bare at det er synd, at jeg straffer ham osv. Jeg mener det er med til at hjælpe ham til at komme ned igen... og til at komme på rette spor. Jeg har flere gang prøvet andre ting som IKKE virker... og jeg ønsker ikke at være en forældre der står og råber af mit barn i frutstration... (tror alle har den lyst til tider... for ikke alle er perfekte) Men dette er et redskab der er god for alle parter. Vores dreng lider INGEN nød på nogen måde!

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Man må jo gå ud fra at ts kender sin søn og at det ikke bare lige pludselig er noget der er blevet en problem, og selvfælgelig er ts da også opmærksom på at noget af det er en reaktion på at han er blevet storebror..

Men derfor er det da ikke mere rigtig at sparke, spytte eller slå, bare fordi man er blevet storebror, selvfølgelig skal der da være en konskvens, eller bliver han da skrub forvirret når han så for skældud i vuggestue/børnehave når han gør disse ting, og evt stadig gør dem om et halvt år.. hvorfor må han så derhjemme?

Er sikker på at ts vil bruge time out fornuftig, og som hun også skrev i sit indlæg er det jo ikke det første hun vil ty til, hun prøver med samtale og forståelse inden, og hvis det ikke virker, må der være en konsekvens, nybagt storebror eller ej...

Mange tak

Er da ikke ude på at "mishandle" min søn med div. straf. Kan slet ikke lide ordet straf!

Anmeld

24. oktober 2012

Dinna88

Baagøe skriver:

Synes jeg har læst alt inden jeg citerede. Hvilken side? Eller copy-paste please

Mit svar er lige hurtigt, da jeg lige har pause i oldgræsk Men en anden skrev nogenlunde det du skrev - hvortil jeg så skrev, at det ER heller ikke så sort på hvidt som jeg skriver det, hvilket jeg også skrev i det allerførste indlæg. Jeg siger virkelig ikke at time out metoden er mishandling - da der jo er flere grader. Jeg er helt med på at barnet har brug for luft, ligesom vi voksne kan have. "Nu går jeg lige ud to minutter, tæller til 10 og så kan vi tage den derfra."

Der hvor jeg står af, er hvor man siger "nu sidder du her til du er færdig med at være hysterisk. Så undskylder du, giver et kram og så er det det."  Og her er "her" et sted hvor barnet forbinder det med noget negativt. Eller i hvert fald ikke positivt. Dvs. et hjørne i et lukket rum f.eks. Det er i mine øjne svigt - og i den slags time out rummer man ikke barnet.

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Baagøe skriver:

Præcis. Men jeg tror næppe nogen 2 eller 3-årig ikke vil se det som en straf, uagtet hvor langt fremme h*n er i udvikling

Men det kan du have ret i.... MEN det er jo min fornemmeste opgave som hans mor at sørge for og lærer ham at det IKKE er en straf. Med tiden finder han ud af det... det er jeg sikker på. Jeg er hverken nedladende, vred eller lign når han bliver sat på den stol. Jeg taler roligt til ham og forklarer ham hvorfor han nu sidder der...

Anmeld

24. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Mange tak

Er da ikke ude på at "mishandle" min søn med div. straf. Kan slet ikke lide ordet straf!

Lige præcis har det på samme måde.. Bryder mig heller ikke om ordet straf, men der skal trods alt være en konsekvens, og en time out skader ikke på nogen måde..

Kram

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Lady Marion <3 skriver:

IGEN jeg STRAFFER altså ikke mit barn! Har du set hvordan jeg udføre TimeOut da?

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Lige præcis har det på samme måde.. Bryder mig heller ikke om ordet straf, men der skal trods alt være en konsekvens, og en time out skader ikke på nogen måde..

Kram

Så straks nogle hører ordet TimeOut flyyyver De op! Kald det pause, tænkepause whatever... men straf NEJ! Jeg straffer ikke mine børn og kunne ALDRIG finde på det!

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Dinna88 skriver:

Mit svar er lige hurtigt, da jeg lige har pause i oldgræsk Men en anden skrev nogenlunde det du skrev - hvortil jeg så skrev, at det ER heller ikke så sort på hvidt som jeg skriver det, hvilket jeg også skrev i det allerførste indlæg. Jeg siger virkelig ikke at time out metoden er mishandling - da der jo er flere grader. Jeg er helt med på at barnet har brug for luft, ligesom vi voksne kan have. "Nu går jeg lige ud to minutter, tæller til 10 og så kan vi tage den derfra."

Der hvor jeg står af, er hvor man siger "nu sidder du her til du er færdig med at være hysterisk. Så undskylder du, giver et kram og så er det det."  Og her er "her" et sted hvor barnet forbinder det med noget negativt. Eller i hvert fald ikke positivt. Dvs. et hjørne i et lukket rum f.eks. Det er i mine øjne svigt - og i den slags time out rummer man ikke barnet.

Jeg bruger ikke Time Out hvis mit barn er hys, græder eller skriger efter en frugtstang. Jeg bruger Time Out hvis han sparker, spytter, slår, river eller for 10.000 gang hopper i sofaen selvom jeg har sagt NEJ. Kan du følge mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.