Time out (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

MorDk

Nogle af jer får det til at lyde som om jeg ville smide ham i TimeOut for en hver ting han gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Så straks nogle hører ordet TimeOut flyyyver De op! Kald det pause, tænkepause whatever... men straf NEJ! Jeg straffer ikke mine børn og kunne ALDRIG finde på det!

Ja, synes også det hurtig kan blive en løftet pegefinger.. Men det er jo bare hvad ordet betyder, en pause ja, hvor de lige får lov at tænke over tingene og finder ud af at det altså ikke er på den måde de får opmærksomhed på..

Synes det er langt fra en straf da det er så relativ kort tid de får lov at tænke sig om.. Hellere give dem en time out på 1-2 min end at bruge 1-2 timer på at være irriteret og have dårlig stemning.. Så hellere have en hyggelig eftermiddag/Aften efterfølgende..

Anmeld

24. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Nogle af jer får det til at lyde som om jeg ville smide ham i TimeOut for en hver ting han gør

Tror de glemmer at læse eller huske hvad det egentlig er at du skriver i dit indlæg... At du jo rent faktisk taler til ham inden osv, men at man er nød til at ty til en anden mulighed når det ikke virker, ellers vil du jo kunne "skælde ham ud" herfra og til han flytter hjemmefra..

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Ja, synes også det hurtig kan blive en løftet pegefinger.. Men det er jo bare hvad ordet betyder, en pause ja, hvor de lige får lov at tænke over tingene og finder ud af at det altså ikke er på den måde de får opmærksomhed på..

Synes det er langt fra en straf da det er så relativ kort tid de får lov at tænke sig om.. Hellere give dem en time out på 1-2 min end at bruge 1-2 timer på at være irriteret og have dårlig stemning.. Så hellere have en hyggelig eftermiddag/Aften efterfølgende..

JA jeg gider ikke gå konstant og sige/råbe NEJ NEJ det må du ikke , hør efter bla bla bla... det har ingen virkning!! Og det er da til at få pip af ærlig talt! Jeg bliver sgu ked afd et når folk mener jeg straffer mit barn! Det er ret dømmende sys jeg!

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

Tror de glemmer at læse eller huske hvad det egentlig er at du skriver i dit indlæg... At du jo rent faktisk taler til ham inden osv, men at man er nød til at ty til en anden mulighed når det ikke virker, ellers vil du jo kunne "skælde ham ud" herfra og til han flytter hjemmefra..

Ja præcis!

Og igår virkede den TimeOut virkelig godt! Han rev sin søster (sådan ud i det blå) og det tolererer jeg IKKE! Han kom hen og sidde på stolen med det samme. JEG skældte ikke ud jeg holdt ham på skuldrene og sagde: "Her i huset river man ikke. Du sidder her på stolen fordi du rev Freya" Han blev siddende imens jeg trøstede Freya som græd. Han kiggede på os og man ku se han "tænkte"... bagefter da vi sagde han ku rejse sig (efter 40 sekunder) så kom han selv hen og sagde AE AE BABY... og vi krammede og alt var godt?! Er det virkelig straf? Nej!

Nogle havde måske valgt at SKÆLDE ud og sige: "DUUU skal ikke slå" osv. men sys altså vi vælger at tale til ham i børnehøjde ... og med rolig stemme selvom han har gjort noget slemt!

Anmeld

24. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

JA jeg gider ikke gå konstant og sige/råbe NEJ NEJ det må du ikke , hør efter bla bla bla... det har ingen virkning!! Og det er da til at få pip af ærlig talt! Jeg bliver sgu ked afd et når folk mener jeg straffer mit barn! Det er ret dømmende sys jeg!

Vil da også synes det er langt mere synd og frustrende for barnet at man konstant skal holde en negativ tone i stedet for lige at bruge to min på en tænkepause og så er vi alle glade igen.. For ved at gå og sige nej, lad nu være, det må du ikke får barnet jo en form for opmærksomhed, alt opmærksomhed er jo bedre end ingen, så ved at vise ham at han altså ikke får opmærksomhed ved at gøre disse ting, er der jo ingen grund til at foresætte dem..

Men ja, man kan desværre blive dømt hurtig, da der hurtig er en forudtaget mening om at man er hård osv..

Anmeld

24. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Vil da også synes det er langt mere synd og frustrende for barnet at man konstant skal holde en negativ tone i stedet for lige at bruge to min på en tænkepause og så er vi alle glade igen.. For ved at gå og sige nej, lad nu være, det må du ikke får barnet jo en form for opmærksomhed, alt opmærksomhed er jo bedre end ingen, så ved at vise ham at han altså ikke får opmærksomhed ved at gøre disse ting, er der jo ingen grund til at foresætte dem..

Men ja, man kan desværre blive dømt hurtig, da der hurtig er en forudtaget mening om at man er hård osv..

Enig...

Men jeg ved jo bedst selv hvordan jeg er som mor. Og jeg er den BEDSTE mor for MIN dreng ♥ Og så kan jeg jo være ligeglad med hvad andre mener om mig som mor!

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

Dinna88 skriver:

Mit svar er lige hurtigt, da jeg lige har pause i oldgræsk Men en anden skrev nogenlunde det du skrev - hvortil jeg så skrev, at det ER heller ikke så sort på hvidt som jeg skriver det, hvilket jeg også skrev i det allerførste indlæg. Jeg siger virkelig ikke at time out metoden er mishandling - da der jo er flere grader. Jeg er helt med på at barnet har brug for luft, ligesom vi voksne kan have. "Nu går jeg lige ud to minutter, tæller til 10 og så kan vi tage den derfra."

Der hvor jeg står af, er hvor man siger "nu sidder du her til du er færdig med at være hysterisk. Så undskylder du, giver et kram og så er det det."  Og her er "her" et sted hvor barnet forbinder det med noget negativt. Eller i hvert fald ikke positivt. Dvs. et hjørne i et lukket rum f.eks. Det er i mine øjne svigt - og i den slags time out rummer man ikke barnet.

Præcis. Men som jeg læser det, er der vel heller ingen i denne tråd der praktiserer denne metode Og så tilbage til undervisningen! 

Anmeld

24. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Ja præcis!

Og igår virkede den TimeOut virkelig godt! Han rev sin søster (sådan ud i det blå) og det tolererer jeg IKKE! Han kom hen og sidde på stolen med det samme. JEG skældte ikke ud jeg holdt ham på skuldrene og sagde: "Her i huset river man ikke. Du sidder her på stolen fordi du rev Freya" Han blev siddende imens jeg trøstede Freya som græd. Han kiggede på os og man ku se han "tænkte"... bagefter da vi sagde han ku rejse sig (efter 40 sekunder) så kom han selv hen og sagde AE AE BABY... og vi krammede og alt var godt?! Er det virkelig straf? Nej!

Nogle havde måske valgt at SKÆLDE ud og sige: "DUUU skal ikke slå" osv. men sys altså vi vælger at tale til ham i børnehøjde ... og med rolig stemme selvom han har gjort noget slemt!

Lige præcis.. Og er også den måde vi bruger den på, hvis hun slår eller gør andet fysisk, ved andre ting får hun en advarsel først, men dette har også resulteret i at hun sjælden gør den samme ting 2 gange, fx sparker eller slår ud efter en. Så de forstår det altså godt og tror ikke på nogen måde at de oplever noget svigt af den grund, tværtimod tror jeg de synes det er rart med nogle faste rammer..

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

MorDk skriver:

Men det kan du have ret i.... MEN det er jo min fornemmeste opgave som hans mor at sørge for og lærer ham at det IKKE er en straf. Med tiden finder han ud af det... det er jeg sikker på. Jeg er hverken nedladende, vred eller lign når han bliver sat på den stol. Jeg taler roligt til ham og forklarer ham hvorfor han nu sidder der...

Præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.