Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Pallemor

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Det er SÅ vigtig man som mor ikke samligner sine børn med andres. Din datter er hende hun er og er der hvor hun er i sin udvikling. Min datter kravlede først da hun var 11 mdr og gik da hun var 15,5 mdr. Hvor mange spurgte mig om hun ikke var lidt bagud, mit svar blev til : hun er der hvor hun er i sin udvikling, hun skal nok lære at gå osv... Sååå tag det helt rolig og drop samligningen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Lauras mor

LilleLene skriver:

Benjamin kan altså heller ikke trille søde

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Vores fælles bekendte, ( you know ) kan åbenbart en masse, som Laura ikke kan eller gør tegn til at gøre lige snart

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Ciss skriver:

Det er vel gerne sådan, at dem som har børn, som er tidlige med det ene eller det andet, er dem, som råber op om, hvad børnene gør hele tiden.

Os andre med "almindelige" børn holder vel ofte mund, når det bliver på den måde.

Min ældste var tidlig til at trille begge veje - men har aldrig været tidlig med noget som helst andet.

Min den yngste været totalt gennemsnitlig hele vejen - så kender udmærket godt de følelser, du beskriver.

De er uanset mine dejlige, enestående børn!

Når folk spørger om Laura ikke kan det ene eller det andet, hvortil jeg svarer nej, får man ofte det der blik; Nånå hun er nok bagud

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Benjamins'mor skriver:

Man skal huske at tænke på hvad gennemsnittet er, i stedet for hvad andre børn kan.
Jeg ved det er svært. Benjamin var langt foran motorisk hele tiden. Men meget "normal" i vægten. Havde så en veninde hvis søn bare travede derud af men vægten. Og så følte jeg virkeligt at Benjamin bare var et lille myr som var bagud.

Sådan har jeg det også med en fra min mødregruppe. Det er mere længden, og ikke vægten. Laura er, på 4 mdr, vokset 10 cm. En fra min mødregruppen, som er 1,5 mdr yngre, voksede 7 cm på 6 uger

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Pallemor skriver:

Det er SÅ vigtig man som mor ikke samligner sine børn med andres. Din datter er hende hun er og er der hvor hun er i sin udvikling. Min datter kravlede først da hun var 11 mdr og gik da hun var 15,5 mdr. Hvor mange spurgte mig om hun ikke var lidt bagud, mit svar blev til : hun er der hvor hun er i sin udvikling, hun skal nok lære at gå osv... Sååå tag det helt rolig og drop samligningen  

Den sætning skal jeg huske på, for den tror jeg, jeg kommer til at bruge

Anmeld

18. oktober 2012

Zafir

Man skal IKKE sammenligne babyer og børn

Hvis jeg skulle sammenligne mine piger - så ville jeg blive sindsyg. - Frigg har slet ikke travlt med noget. Hvis jeg skulle sammenligne Idun og Frigg sprogligt, så kan Frigg ca det Idun kunne, da hun var 10-11 mrd... Og Frigg er 25 mrd...

Sådan har det været med alting. Stå, gå, kravle osv...

Men Frigg er ligeså skøn som Idun. Hun er ligeså dejlig og ligeså klog. Hun har bare et anderledes temperament og har ikke travlt.

Lad være med at være ked af det. Jeres børn er dejlige, selvom de ikke er verdensmestre til alting.

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Zafir skriver:

Man skal IKKE sammenligne babyer og børn

Hvis jeg skulle sammenligne mine piger - så ville jeg blive sindsyg. - Frigg har slet ikke travlt med noget. Hvis jeg skulle sammenligne Idun og Frigg sprogligt, så kan Frigg ca det Idun kunne, da hun var 10-11 mrd... Og Frigg er 25 mrd...

Sådan har det været med alting. Stå, gå, kravle osv...

Men Frigg er ligeså skøn som Idun. Hun er ligeså dejlig og ligeså klog. Hun har bare et anderledes temperament og har ikke travlt.

Lad være med at være ked af det. Jeres børn er dejlige, selvom de ikke er verdensmestre til alting.

tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Anmeld

18. oktober 2012

Marts<3

Min søn var hurtigt om at holde hovedet, sidde etc. Men da han ikke trillede i en alder af 6 mdr, blev jeg helt ulykkelig.

Flere kom nemlig med den kommentar, "nåårh, kan han ikke trille? Det gjorde min allerede da h*n var 3 mdr" Brrrav!

Så sagde min kæreste at det var noget PIS at jeg gik og brugte energi på at få vores velskab og perfekt barn til at trille. Så længe han var som han skulle, sp og læge sagde at alt som det skulle være. Så måtte jeg bare NYDE ham og acceptere, at sådan er han.

Pludselig trillede han, og nu er det et helved og gi ham ble på, og må ofte op og vende som om natten.

Det jeg vil frem til, er GLEM andres børn. Er sikker på at dit barn er unik på andre måder deres IKKE er.

Dit barn er sund og rask. Det er det vigtigst.

Hvad skal man alligevel med et barn der kan alt før andre??

Anmeld

18. oktober 2012

Zafir

LouiseBP skriver:

tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

UW

Anmeld

18. oktober 2012

Krussedulle

AnnaKJ skriver:

Luk ørene for det! Undskyld, men det er det rene blær og sikkert totalt overdrivelse
Mange vil så gerne have at deres babyer skal kunne alt i løbet af kort tid, og derfor presser de dem helt vildt!
Og gu' hvor er det synd for baby og slet slet ikke sundt

En bekendt af mig satte konsekvent sin baby på 3 mdr op og slap. Så fik baby ellers lov at sidde der med totalt krummet ryg - virkelig synd og man kunne tydeligt se på billedet af baby slet ikke kunne lide det

Jeg personligt er ret ligeglad med hvad andres babyer kan - og jeg presser ikke Carolina til nogen ting.
Nogle gange må jeg også lige sige fra overfor min mand, han har også tendens til at blive for ivrig med hende og det kan jeg bare ikke lide.
Hun skal nok lære tingene uden vi presser på.
Hun hverken kravler, kryber, sidder selv eller går - men hun kan alt hvad en baby på 3 mdr skal kunne. Og oveni det, så er hun, for mig, det skønneste væsen på jorden sammen med hendes storesøster

Er sikker på at din datter er som hun skal være - og hvor er jeg glad for at høre om endnu en mor som ikke presser sit barn
Det er ris til egen r*v i sidste ende, hvis du spørger mig

lige mine ord!

Har en bekendt, som gjorde det samme med sin datter da hun var knap 3 mdr. Tog billede af det og lagde det på facebook! (stakkels barn!) men det var næsten mere grotesk at ALLE hendes veninder roste hende og ih og oh hvor var hun dygtig!

Ikke én der bekymrede sig om barnets ryg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.