Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

AnnaK89

Krussedulle skriver:

lige mine ord!

Har en bekendt, som gjorde det samme med sin datter da hun var knap 3 mdr. Tog billede af det og lagde det på facebook! (stakkels barn!) men det var næsten mere grotesk at ALLE hendes veninder roste hende og ih og oh hvor var hun dygtig!

Ikke én der bekymrede sig om barnets ryg!

Ja, her blev det også lagt på facebook
Der blev slet heller ikke tænkt på baby overhovedet - det er så synd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Lauras mor

Marts<3 skriver:

Min søn var hurtigt om at holde hovedet, sidde etc. Men da han ikke trillede i en alder af 6 mdr, blev jeg helt ulykkelig.

Flere kom nemlig med den kommentar, "nåårh, kan han ikke trille? Det gjorde min allerede da h*n var 3 mdr" Brrrav!

Så sagde min kæreste at det var noget PIS at jeg gik og brugte energi på at få vores velskab og perfekt barn til at trille. Så længe han var som han skulle, sp og læge sagde at alt som det skulle være. Så måtte jeg bare NYDE ham og acceptere, at sådan er han.

Pludselig trillede han, og nu er det et helved og gi ham ble på, og må ofte op og vende som om natten.

Det jeg vil frem til, er GLEM andres børn. Er sikker på at dit barn er unik på andre måder deres IKKE er.

Dit barn er sund og rask. Det er det vigtigst.

Hvad skal man alligevel med et barn der kan alt før andre??

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Du er ret!

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Krussedulle skriver:

lige mine ord!

Har en bekendt, som gjorde det samme med sin datter da hun var knap 3 mdr. Tog billede af det og lagde det på facebook! (stakkels barn!) men det var næsten mere grotesk at ALLE hendes veninder roste hende og ih og oh hvor var hun dygtig!

Ikke én der bekymrede sig om barnets ryg!

Det er virkelig synd for baby!

Her er Laura begyndt at sidde med rank ryg, mens man holder hende. Hun vil stadig falde sammen, hvis man slipper hende, tror jeg

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

AnnaKJ skriver:

Ja, her blev det også lagt på facebook
Der blev slet heller ikke tænkt på baby overhovedet - det er så synd

Ja, det er rigtig synd for baby

Anmeld

18. oktober 2012

Bebsen

Har ikke læst alle svar - men vent og se, en dag er det Laura der er langt foran de andre :-)
Min dreng er rigtigt fremmelig motorisk, men verbalt er han ikke nær så stærk ;-)

Kh Ida.

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Bebsen skriver:

Har ikke læst alle svar - men vent og se, en dag er det Laura der er langt foran de andre :-)
Min dreng er rigtigt fremmelig motorisk, men verbalt er han ikke nær så stærk ;-)

Kh Ida.

Glæder mig til den dag, hvor de andres babyer er tilbage på "normalt spor"

Anmeld

18. oktober 2012

Jannicks.mor

Min dreng har heller aldrig været foran noget som helst som baby men han fik ro og plads og nu er han 4,5 år og er pludselig foran de jævnaldrende i børnehaven, da han helt styr på bogstaver og skriver små ord - det viser bare man er forskellig og god til forskellige ting og det er okay

I øvrigt " irritere" det mit pædagogiske hjerte at nogle børn allerede fra de bliver født skal være hurtigst, bedst og kønnest... Hvorfor ikke bare lade dem være bebser, der selvfølgelig skal kunne det der og alderssvarende og skal stimuleres, men ellers bare skal koncentrere sig om at sanse og lege

Anmeld

19. oktober 2012

Mor.til.stjernebørn

Hej sweets

Kender din følelse alt for godt.. Sidder nemlig selv med den... Min datter er 8½ mdr. gammel, og hun er først lige for ca. 14 dage siden begyndt at kunne komme op på knæerne at stå og rokke.. Men for det meste kun hvis hun har støtte bag sig.. Jeg føler meget at det er min skyld hun ikke kan kravle endnu.. Har haft tanker som: "Har jeg ikke været god nok til at lade hende ligge på maven", "Har vi været for gode til bare at tage hende op ved det mindste brok" osv... Men sundhedsplejersken siger også til mig, at hun kravler når hun er klar til det.. Nogle børn kravler jo slet ikke...

Min datter har altid været dygtig til at løfte hovedet, og har helt fra start været utrolig opmærksom på alt ting... Det overraskede SP'en... Men føler virkelig, at jo ældre min lille Dicte bliver, jo mere kommer hun bagud... Kan til tider føle mig som en "dårlig mor" fordi hun ikke kan det, jeg i mit hoved, mener hun skulle kunne i den alder hun har nu.. Hun kan sidde selv, hun står rigtig flot med en smule støtte og er virkelig bare en glad pige til hverdag.. Men selv det at vende sig fra ryg til mave kunne hun ikke rigtig før hun var 6-7 mdr... Men hun kan det nu.. Og hun skal også nok lære at kravle når den rette tid kommer, det er jeg ikke en sekund i tvivl om.. Men ved bare ikke hvornår det er endnu..

Men til min pointe... Tag det helt roligt... Din bette myr skal nok komme til at kunne alt ting med tiden.. Skid hul i om andres børn er hurtigere ude end din lille pige... Det skal nok komme Så fat mod - det gør jeg

Mange super store kram herfra 

Anmeld

19. oktober 2012

Ciss

LouiseBP skriver:

Når folk spørger om Laura ikke kan det ene eller det andet, hvortil jeg svarer nej, får man ofte det der blik; Nånå hun er nok bagud

Egentlig er det utrolig mærkeligt, at man bliver så ophængt i at børnene skal være tidlige med alting. På langt sigt betyder det jo absolut ingenting.

Jeg kender også den der med, at folk spøger "Er hun begyndt at gå selv?" - og når du så svarer nej, så ser de helt mærkelige ud i hovedet og ved ikke, hvad de skal sige - også selvom barnet kun er 12 mndr og gennemsnittet først går ved 14-15 mndr. Det er bare en ide folk har, om at hvis de ikke er tidligt ude med alt, så må der være noget galt. Selvfølgelig er der ikke det. Det er faktisk det, som er det normale. Man hører bare ikke så meget om det. Det har ikke helt den samme sensationsværdig.

Anmeld

19. oktober 2012

Team Putte

LouiseBP skriver:

Rart at vide, man ikke er alene om sådanne tanker

Kan jeg iøvrigt ik inv. dig med i vores mødregruppe for juni 2012 børn på facebook? Den hedder "De skønne unger fra juni 2012"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.