Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Team Putte

Faith skriver:

Åh jeg ved hvad du mener!

Min Jonathan på 4½ måned (født 6. juni) kan stadig ikke trille. Han er da begyndt at gøre nogle forsøg på at trille om på siden, men har endnu ikke gjort det.

Han kan holde hovedet fint, men det "dingler" stadig en del. Han vil ikke rigtig "stå" endnu, men knækker sammen i benene.

Er så frustreret over at han ikke kan mere. Er så bange for at han er bagefter

Vi øver meget med ham, men synes bare det går så langsomt fremad. Sp siger han kan det han skal, men jeg er bare i tvivl. Synes alle andre babyer på hans alder kan meget mere!

Må jeg inv. dig ind i vores mødregruppe for juni-børn på facebook? Den hedder "De skønne unger fra juni 2012"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

baby012

Mødre er meget stolte, og til tider blinde overfor hvad deres børn egentlig kan  medmindre du har set alle de her børn gøre alt det, så tá det med et gram salt.. 

Og selvom at de kan alle de her ting, så er alle børn forskellige når det kommer til hvor hurtige de er.. min datter er langsomt med at overhale hendes fætter .. Han er lidt over to, og hun Er 9 måneder.. 

Han begyndte først her for nylig at gå, og han kan kun dige meget få ord.. Min datter rejser sig, og kan så småt sige de første små ord.. Som

mam =mad

bab=sut

a det= hvad er det

det= vil have det

men hun har også altid været meget langt foran ... 

Men sådan en som hendes fætter har altid været meget langt bagud.. Bare husk at børn udvikles i deres eget tempo, og det skal de have lov til (: alt det der skal nok komme 

Anmeld

19. oktober 2012

Faith

Team Putte skriver:

Kan jeg iøvrigt ik inv. dig med i vores mødregruppe for juni 2012 børn på facebook? Den hedder "De skønne unger fra juni 2012"

Må jeg være med i den osse? Min søn er født 6. juni 2012.

Anmeld

19. oktober 2012

Faith

Team Putte skriver:

Må jeg inv. dig ind i vores mødregruppe for juni-børn på facebook? Den hedder "De skønne unger fra juni 2012"

Hov havde slet ikke set jeg allerede var inviteret. Tak for det! Vil rigtig gerne være med.

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Jannicks.mor skriver:

Min dreng har heller aldrig været foran noget som helst som baby men han fik ro og plads og nu er han 4,5 år og er pludselig foran de jævnaldrende i børnehaven, da han helt styr på bogstaver og skriver små ord - det viser bare man er forskellig og god til forskellige ting og det er okay

I øvrigt " irritere" det mit pædagogiske hjerte at nogle børn allerede fra de bliver født skal være hurtigst, bedst og kønnest... Hvorfor ikke bare lade dem være bebser, der selvfølgelig skal kunne det der og alderssvarende og skal stimuleres, men ellers bare skal koncentrere sig om at sanse og lege

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Dictes_mor skriver:

Hej sweets

Kender din følelse alt for godt.. Sidder nemlig selv med den... Min datter er 8½ mdr. gammel, og hun er først lige for ca. 14 dage siden begyndt at kunne komme op på knæerne at stå og rokke.. Men for det meste kun hvis hun har støtte bag sig.. Jeg føler meget at det er min skyld hun ikke kan kravle endnu.. Har haft tanker som: "Har jeg ikke været god nok til at lade hende ligge på maven", "Har vi været for gode til bare at tage hende op ved det mindste brok" osv... Men sundhedsplejersken siger også til mig, at hun kravler når hun er klar til det.. Nogle børn kravler jo slet ikke...

Min datter har altid været dygtig til at løfte hovedet, og har helt fra start været utrolig opmærksom på alt ting... Det overraskede SP'en... Men føler virkelig, at jo ældre min lille Dicte bliver, jo mere kommer hun bagud... Kan til tider føle mig som en "dårlig mor" fordi hun ikke kan det, jeg i mit hoved, mener hun skulle kunne i den alder hun har nu.. Hun kan sidde selv, hun står rigtig flot med en smule støtte og er virkelig bare en glad pige til hverdag.. Men selv det at vende sig fra ryg til mave kunne hun ikke rigtig før hun var 6-7 mdr... Men hun kan det nu.. Og hun skal også nok lære at kravle når den rette tid kommer, det er jeg ikke en sekund i tvivl om.. Men ved bare ikke hvornår det er endnu..

Men til min pointe... Tag det helt roligt... Din bette myr skal nok komme til at kunne alt ting med tiden.. Skid hul i om andres børn er hurtigere ude end din lille pige... Det skal nok komme Så fat mod - det gør jeg

Mange super store kram herfra 

Rart at vide, at man ikke er alene med sådanne tanker det med at ligge på maven, er os i mit baghoved, for det har os været svært herhjemme!

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Ciss skriver:

Egentlig er det utrolig mærkeligt, at man bliver så ophængt i at børnene skal være tidlige med alting. På langt sigt betyder det jo absolut ingenting.

Jeg kender også den der med, at folk spøger "Er hun begyndt at gå selv?" - og når du så svarer nej, så ser de helt mærkelige ud i hovedet og ved ikke, hvad de skal sige - også selvom barnet kun er 12 mndr og gennemsnittet først går ved 14-15 mndr. Det er bare en ide folk har, om at hvis de ikke er tidligt ude med alt, så må der være noget galt. Selvfølgelig er der ikke det. Det er faktisk det, som er det normale. Man hører bare ikke så meget om det. Det har ikke helt den samme sensationsværdig.

Præcist! Man føler virkelig, at hvis de ikke er foran, så er de bagud, selvom de kan det, de skal kunne.

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Team Putte skriver:

Kan jeg iøvrigt ik inv. dig med i vores mødregruppe for juni 2012 børn på facebook? Den hedder "De skønne unger fra juni 2012"

Helene har inviteret mig, kan jeg se Men TAK

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Lahn11 skriver:

Mødre er meget stolte, og til tider blinde overfor hvad deres børn egentlig kan  medmindre du har set alle de her børn gøre alt det, så tá det med et gram salt.. 

Og selvom at de kan alle de her ting, så er alle børn forskellige når det kommer til hvor hurtige de er.. min datter er langsomt med at overhale hendes fætter .. Han er lidt over to, og hun Er 9 måneder.. 

Han begyndte først her for nylig at gå, og han kan kun dige meget få ord.. Min datter rejser sig, og kan så småt sige de første små ord.. Som

mam =mad

bab=sut

a det= hvad er det

det= vil have det

men hun har også altid været meget langt foran ... 

Men sådan en som hendes fætter har altid været meget langt bagud.. Bare husk at børn udvikles i deres eget tempo, og det skal de have lov til (: alt det der skal nok komme 

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Faith skriver:

Hov havde slet ikke set jeg allerede var inviteret. Tak for det! Vil rigtig gerne være med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.