Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.048 visninger
88 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Lauras mor

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ved hvad du mener!

Jeg har også en veninde hvis datter er 2 mdr yngre end min, og kan mere end Ida..

Anmeld

18. oktober 2012

anynom

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Hvis du ikke, med egne øjne, har set at deres børn kan alt det de siger de kan, så tag det endelig med et gran salt! Overdrivelse fremmer forståelsen, ikke?

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

rikkeregnbue skriver:

Jeg ved hvad du mener!

Jeg har også en veninde hvis datter er 2 mdr yngre end min, og kan mere end Ida..

Det er bare SÅ hårdt, når de blir ved med at fortælle, om alt det deres børn kan. Når ens egen guldklump ikke kan.

Men rart at vide, at man ikke er alene

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

JulieWH skriver:

Hvis du ikke, med egne øjne, har set at deres børn kan alt det de siger de kan, så tag det endelig med et gran salt! Overdrivelse fremmer forståelsen, ikke?

Det prøver jeg også på, men er ikke altid lige nemt, når de bliver ved og ved og ved.

Tusind tak for dit kram

Anmeld

18. oktober 2012

anynom

LouiseBP skriver:

Det prøver jeg også på, men er ikke altid lige nemt, når de bliver ved og ved og ved.

Tusind tak for dit kram

Jeg ved hvordan du har det - indtil fornylig havde jeg det på samme måde.
Min pige begyndte "først" at kravle som 8,5 mdr, at kunne sætte sig op som 9 mdr, at rejse sig op af ting som 9,5 mdr. Det er 100% efter bogen, men følte alligevel at hun var bagud..

Anmeld

18. oktober 2012

Janni.

Jeg kan følge dig så meget. Min dreng er dog 1 ½ år nu, men har stadig ikke lært at gå selv.

Anmeld

18. oktober 2012

klmf

Man er så sårbar som ny mor

Din pige er fin som hun er og hvis sp siger hun er alderssvarende så tro på det og forsøg at glæde dig over, at hun er lige præcis den hun er. Der kommer meget mere af det der 'mit barn er så og så god', så håber du kan finde en måde at glæde dig på andres vegne (eventuelt og måske bedst bare ignorere det), for det er jo en umulig opgave hele tiden at sammenligne sit barn med andres.

Min dreng snakker ikke endnu (er snart 3) og det kan sørme godt være svært at se ham blive overhalet rent sprogligt af en 1½ årig Mest fordi han har så meget på hjerte, vi kan bare ikke forstå ham endnu... Til gengæld er han den dejligste, glade unge, der bare suser derudaf.

Så luk ørerne for al den snak (måske er det kun halvdelen der er sandt?)

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

JulieWH skriver:

Jeg ved hvordan du har det - indtil fornylig havde jeg det på samme måde.
Min pige begyndte "først" at kravle som 8,5 mdr, at kunne sætte sig op som 9 mdr, at rejse sig op af ting som 9,5 mdr. Det er 100% efter bogen, men følte alligevel at hun var bagud..

Man føler, at hvis de ikke er foran, så er de bagefter. Der er ikke en midterlinje.
Laura rakte for første gang ud efter noget, for 1,5 uge siden. Og hun har ikke gjort det meget siden. Kender to andre, hvor baby er 1 uge ældre end Laura, og de slår ud efter det hele, og har de gjort fra de var ca. 3 mdr, og flytter ting fra den ene hånd til den anden. Min SP siger, at hun er så stolt af det hun kan, men når andres har kunnet det længe, bliver man lidt.. ja, sådan "hvordan kan du være stolt af det, når hun først har lært det nu"...

Anmeld

18. oktober 2012

AnnaK89

Luk ørene for det! Undskyld, men det er det rene blær og sikkert totalt overdrivelse
Mange vil så gerne have at deres babyer skal kunne alt i løbet af kort tid, og derfor presser de dem helt vildt!
Og gu' hvor er det synd for baby og slet slet ikke sundt

En bekendt af mig satte konsekvent sin baby på 3 mdr op og slap. Så fik baby ellers lov at sidde der med totalt krummet ryg - virkelig synd og man kunne tydeligt se på billedet af baby slet ikke kunne lide det

Jeg personligt er ret ligeglad med hvad andres babyer kan - og jeg presser ikke Carolina til nogen ting.
Nogle gange må jeg også lige sige fra overfor min mand, han har også tendens til at blive for ivrig med hende og det kan jeg bare ikke lide.
Hun skal nok lære tingene uden vi presser på.
Hun hverken kravler, kryber, sidder selv eller går - men hun kan alt hvad en baby på 3 mdr skal kunne. Og oveni det, så er hun, for mig, det skønneste væsen på jorden sammen med hendes storesøster

Er sikker på at din datter er som hun skal være - og hvor er jeg glad for at høre om endnu en mor som ikke presser sit barn
Det er ris til egen r*v i sidste ende, hvis du spørger mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.