Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Lauras mor

Rsa skriver:

Man kan som forældre ikke lade være med at sammenligne og nogle er så stolte af deres bærn, at de næsten ikke kan snakke om andet end hvor dygtige de er....

Børn er enormt forskellige og tager det hele i hver deres individuelle tempo.... Min datter eksempelvis sad perfekt da hun var 5 måneder... Kravlede først da hun var 9 måneder. Gik først da hun var 14 måneder, hvor de fleste andre børn i mødregruppen gik da de var 9-10 måneder osv. 

Til gengæld har jeg en datter der snakker som et vandfald og er langt fremme det område... Børn har hver deres forcer og der er absolut ingen grund til at pace dem frem, da det kommer helt afsig selv! 

Så slap du af og kig på hvor dejlig og vidunderlig din datter er, hsk hun kan hvad hun skal kunne og glæd dig over det  

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Man kan nemlig ikke lade være med at sammenligne, og har snakket meget med min SP om det. Og hun beroliger mig megetm for hun siger, at Laura er hvor hun skal være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Lauras mor

Team Putte skriver:

Jeg ha det præcis på samme måde! Synes oz alle siger deres bebser er langt foran, og Ida på knap 4 mdr er først lige så småt begyndt at kunne løfte hovedet når hun ligger på maven.. Kender til følelses af "mit barn er ik hurtigt" men jeg har simpelthen måtte skubbe den tanke til side for hun kan det hun skal kunne, så hun er fuldt ud normal

Rart at vide, man ikke er alene om sådanne tanker

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Faith skriver:

Åh jeg ved hvad du mener!

Min Jonathan på 4½ måned (født 6. juni) kan stadig ikke trille. Han er da begyndt at gøre nogle forsøg på at trille om på siden, men har endnu ikke gjort det.

Han kan holde hovedet fint, men det "dingler" stadig en del. Han vil ikke rigtig "stå" endnu, men knækker sammen i benene.

Er så frustreret over at han ikke kan mere. Er så bange for at han er bagefter

Vi øver meget med ham, men synes bare det går så langsomt fremad. Sp siger han kan det han skal, men jeg er bare i tvivl. Synes alle andre babyer på hans alder kan meget mere!

Har det på præsic samme måde. Min datter på 4 mdr og 10 dage kan heller ikke trille endnu. Hun har gjort det lidt, men ikke bevidst! Hendes hovedet dingler også lidt endnu, og hun kan slet ikke holde det, når hun blir overbegejstret. Laura vil dog gerne stå, men hendes ben knækker også sammen efter lidt tid Så de ligner meget hinanden lige nu

Hvordan øver I med ham?

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

SussieThyssen skriver:

Man skal aldrig focusere på hvad ens barn ikke kan, men på hvad det kan, og jeg vil bide mig selv i næsen på, at dit barn så allerede kan ting, de andres ikke kan.
Fx så er børn., der ikke er motorisk så langt fremme, ofte længere fremme på opmærksomhed og psykisk udvikling, de lærer fx ofte at tale tidligere, og er i det hele taget kvikkere i optrækket til at tilegne sig opgaveløsninger m.m.

Så glem hvad omgangskredsens unger kan, men glæd dig over at SP siger, hun kan det, hun skal kunne, for så har du jo ingen grund til bekymring, og det er da kun glædeligt...for tænk hvis hun ikke kunne det.

Det er IKKE spor vigtigt hvad ens barn kan MERE, men at det følger udviklingen som det skal...kan du følge mig??

Og som en anden bruger siger, så er mødrene ofte tilbøjelige til at overdrive

Kærligst
Sussie

Kan sagtens følge dig

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Gardenia skriver:

Som dit barn bliver ældre vil du finde ud af at alt det der kommer ud af forældres munde om deres børn, skal du tage med et gran salt. Hvis det var sandt alt det vi gik og bildte hinanden ind ville vi være en nation af Einsteins

Som 4 måneder gammel kan du slet ikke kategoriseres som værende "forud". Det begynder først med BOEL-testen som 6 måneder gammel og vil stille og roligt tage om sig.

Din datter udvikler sig præcis som hun skal. Alle andre skal du bare lukke ørene for

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Muhmi skriver:

Hvis din sp siger hun kan det hun skal kunne, så kan det være fuldstændig ligemeget hvad de andre unger kan...

Silas er og har været forud med rigtig mange ting, men jeg ville da være ligeså stolt af ham hvis han havde været "bagud"...

De gør de ting de har lyst til/føler sig parate til, når de er klar, der er ingen grund til at skynde på dem, for de gør det ikke før de er parate.. Men opmuntring og klapsalver er selvfølgelig altid godt, ligemeget hvor "lidt" de så end kan...  

Ro på, selvom jeg godt ved det er svært 

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

AnnaKJ skriver:

Præcis - og selvfølgelig skal du være stolt af hende
Det er jo altid så stort når de lærer noget nyt

Jeg ved godt det er svært, men er sikker på man gør det bedste for sit barn, ved at lade det følge sit eget tempo

Det vil jeg forsøge at huske på, næste gang de andre mødre begynder på deres snak

Anmeld

18. oktober 2012

Clisolka

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Som en skriver - luk ørene for det, selvom det er svært  Hvis din SP siger at hun kan det hun skal kunne med sin alder, ja, så er det fint Min datter var også bagud, men hun kom efter det 

Det skal nok komme i hendes tempo 

Hun kravlede og stod op ad ting da hun var 10 mrd., sad selv som 8 mrd og gik da hun var 13 mrd 

Nu fylder hun snart 2 og vi får på puklen fra vuggestuen at hun ikke taler ordentligt - men hun har glemt sit sprog fordi hun er langt foran motorisk 

Anmeld

18. oktober 2012

foto på lærred

Vil godt nok sige, at baby er meget fremmelig hvis det næsten kan gå når det er 5 måneder. Tag dig ikke af det. Det er ikke et ræs, når dit barn er halvandet år så ville de være jævnbyrdige og hvis ikke, så er det også ligemeget. Børn lærer på forskellige tidspunkter. Min ældste kravlede som 9 måneder og gik først da hun var 14 måneder. Den lille kravlede da hun var næsten 7 måneder og gik da hun var 12 måneder. Børn lærer bare på forskellige tidspunkter, skidt pyt med hvad andre siger.

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Babymor2010 skriver:

Som en skriver - luk ørene for det, selvom det er svært  Hvis din SP siger at hun kan det hun skal kunne med sin alder, ja, så er det fint Min datter var også bagud, men hun kom efter det 

Det skal nok komme i hendes tempo 

Hun kravlede og stod op ad ting da hun var 10 mrd., sad selv som 8 mrd og gik da hun var 13 mrd 

Nu fylder hun snart 2 og vi får på puklen fra vuggestuen at hun ikke taler ordentligt - men hun har glemt sit sprog fordi hun er langt foran motorisk 

Tusind for dit svar, det betyder meget for mig

Forsøger mit bedste for at "blive" ligeglad med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.