Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Team Putte

Faith skriver:

Hov havde slet ikke set jeg allerede var inviteret. Tak for det! Vil rigtig gerne være med.

Selvfølgelig jeg synes vi har rigtig meget glæde af at snakke sammen når ungerne er samme alderstrin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Ved du hvad....jeg tror nogle gange at mødre har en tendens til at overdrive en liiiiiille smule. Og hvis poden ved et uheld har rullet 1 mdr. gammel...ja, så kan han altså allerede rulle.

Et eksempel. Jeg havde selv postet et billede på facebook af min yngste da han var 3 mdr. fordi han kunne ligge på maven med strakte arme, og da min søn er handicappet er det altså KÆMPE for mig at han kan gøre nogle ting før tid. En bekendt skrev så at hendes søn, som på det tidspunkt var 3 uger gammel, da sagtens kunne det samme. Den troede jeg så ikke helt på 

Vær glad for at hun kan de ting hun skal kunne til den tid hun skal kunne dem, så kan det faktisk ikke blive bedre. 

Anmeld

19. oktober 2012

Team Putte

LouiseBP skriver:

Helene har inviteret mig, kan jeg se Men TAK

Super!

Anmeld

19. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

lotchen skriver:

Man er så sårbar som ny mor

Din pige er fin som hun er og hvis sp siger hun er alderssvarende så tro på det og forsøg at glæde dig over, at hun er lige præcis den hun er. Der kommer meget mere af det der 'mit barn er så og så god', så håber du kan finde en måde at glæde dig på andres vegne (eventuelt og måske bedst bare ignorere det), for det er jo en umulig opgave hele tiden at sammenligne sit barn med andres.

Min dreng snakker ikke endnu (er snart 3) og det kan sørme godt være svært at se ham blive overhalet rent sprogligt af en 1½ årig Mest fordi han har så meget på hjerte, vi kan bare ikke forstå ham endnu... Til gengæld er han den dejligste, glade unge, der bare suser derudaf.

Så luk ørerne for al den snak (måske er det kun halvdelen der er sandt?)

Mht. din dreng. Har i overvejet at bruge tegn til tale? 

Min egen søn taler endnu ikke (snart 3 1/2) og vi bruger tegn til tale. Det har virkelig mindsket frustrationerne hos ham i høj grad og har også hjulpet hans sprog frem.

Anmeld

19. oktober 2012

MissTas

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

det skal du ikke ta dig af.. det kommer lige så stille og husk, INGEN børn er ens. Her har Annastacia også været langsommere til nogle ting, men tilgengæld lynhurtig til andre ting.. hun var langsom til at kunne løfte hovedet og holde det selv (tror hun var 3-4 mrd), men lynhurtig til at sidde helt stabilt selv uden støtte (5 mrd). Så er hun ekstrem dygtig til at spise stort set alt og har været det siden hun var 6 mrd. nu er hun 8 mrd og hverken kravler, rejser sig op af ting eller noget, hun skubber sig kun frem og tilbage, så det er hun jo også lidt langsom til men bare rolig.. Alt sammen kommer når DIN baby er klar til det fortvivl ikke

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Rikke&Liam skriver:

Ved du hvad....jeg tror nogle gange at mødre har en tendens til at overdrive en liiiiiille smule. Og hvis poden ved et uheld har rullet 1 mdr. gammel...ja, så kan han altså allerede rulle.

Et eksempel. Jeg havde selv postet et billede på facebook af min yngste da han var 3 mdr. fordi han kunne ligge på maven med strakte arme, og da min søn er handicappet er det altså KÆMPE for mig at han kan gøre nogle ting før tid. En bekendt skrev så at hendes søn, som på det tidspunkt var 3 uger gammel, da sagtens kunne det samme. Den troede jeg så ikke helt på 

Vær glad for at hun kan de ting hun skal kunne til den tid hun skal kunne dem, så kan det faktisk ikke blive bedre. 

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig

Jeg er rigtig glad for at hun er med

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

MissTas skriver:

det skal du ikke ta dig af.. det kommer lige så stille og husk, INGEN børn er ens. Her har Annastacia også været langsommere til nogle ting, men tilgengæld lynhurtig til andre ting.. hun var langsom til at kunne løfte hovedet og holde det selv (tror hun var 3-4 mrd), men lynhurtig til at sidde helt stabilt selv uden støtte (5 mrd). Så er hun ekstrem dygtig til at spise stort set alt og har været det siden hun var 6 mrd. nu er hun 8 mrd og hverken kravler, rejser sig op af ting eller noget, hun skubber sig kun frem og tilbage, så det er hun jo også lidt langsom til men bare rolig.. Alt sammen kommer når DIN baby er klar til det fortvivl ikke

Anmeld

19. oktober 2012

modesty

Please, lad være med at have mindreværdskomplekser på vegne af din baby.

Jeg siger det ikke for at være led, tværtimod. 

Jeg ser bare ofte mødre, som måske selv er usikre (jeg siger ikke at du er sådan, jeg kender dig ikke), og som overfører den usikkerhed på deres børn, og hvad deres børn skal kunne, skuffelse over at de ikke kan det ene og det andet endnu o.s.v.

Og du har jo tydeligvis INTET at være usikker over med din datter. 

Det er en rigtig god idé at starte mens baby er lille på at øve sig i at sige: H*n er god nok som h*n er, også selvom h*n måske ikke er den allerhurtigste til visse ting. Alle børn udvikler sig, men de gør det i forskelligt tempo og forskellig rækkefølge, og det er helt naturligt.

Kram. 

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

modesty skriver:

Please, lad være med at have mindreværdskomplekser på vegne af din baby.

Jeg siger det ikke for at være led, tværtimod. 

Jeg ser bare ofte mødre, som måske selv er usikre (jeg siger ikke at du er sådan, jeg kender dig ikke), og som overfører den usikkerhed på deres børn, og hvad deres børn skal kunne, skuffelse over at de ikke kan det ene og det andet endnu o.s.v.

Og du har jo tydeligvis INTET at være usikker over med din datter. 

Det er en rigtig god idé at starte mens baby er lille på at øve sig i at sige: H*n er god nok som h*n er, også selvom h*n måske ikke er den allerhurtigste til visse ting. Alle børn udvikler sig, men de gør det i forskelligt tempo og forskellig rækkefølge, og det er helt naturligt.

Kram. 

Jeg er usikker, har aldrig haft med babyer at gøre, før jeg selv fik en

Vil øve mig meget i den sætning. Min baby er lige som hun skal være!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.