Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Lauras mor

lotchen skriver:

Man er så sårbar som ny mor

Din pige er fin som hun er og hvis sp siger hun er alderssvarende så tro på det og forsøg at glæde dig over, at hun er lige præcis den hun er. Der kommer meget mere af det der 'mit barn er så og så god', så håber du kan finde en måde at glæde dig på andres vegne (eventuelt og måske bedst bare ignorere det), for det er jo en umulig opgave hele tiden at sammenligne sit barn med andres.

Min dreng snakker ikke endnu (er snart 3) og det kan sørme godt være svært at se ham blive overhalet rent sprogligt af en 1½ årig Mest fordi han har så meget på hjerte, vi kan bare ikke forstå ham endnu... Til gengæld er han den dejligste, glade unge, der bare suser derudaf.

Så luk ørerne for al den snak (måske er det kun halvdelen der er sandt?)

Tusind tak for dit svar. Det betyder meget for mig at vide at man ikke er alene med sådanne tanker

Jeg forsøger at lukke ørene for alt sådan snak, men det ryger lige ind alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Gardenia

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

Som dit barn bliver ældre vil du finde ud af at alt det der kommer ud af forældres munde om deres børn, skal du tage med et gran salt. Hvis det var sandt alt det vi gik og bildte hinanden ind ville vi være en nation af Einsteins

Som 4 måneder gammel kan du slet ikke kategoriseres som værende "forud". Det begynder først med BOEL-testen som 6 måneder gammel og vil stille og roligt tage om sig.

Din datter udvikler sig præcis som hun skal. Alle andre skal du bare lukke ørene for

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

AnnaKJ skriver:

Luk ørene for det! Undskyld, men det er det rene blær og sikkert totalt overdrivelse
Mange vil så gerne have at deres babyer skal kunne alt i løbet af kort tid, og derfor presser de dem helt vildt!
Og gu' hvor er det synd for baby og slet slet ikke sundt

En bekendt af mig satte konsekvent sin baby på 3 mdr op og slap. Så fik baby ellers lov at sidde der med totalt krummet ryg - virkelig synd og man kunne tydeligt se på billedet af baby slet ikke kunne lide det

Jeg personligt er ret ligeglad med hvad andres babyer kan - og jeg presser ikke Carolina til nogen ting.
Nogle gange må jeg også lige sige fra overfor min mand, han har også tendens til at blive for ivrig med hende og det kan jeg bare ikke lide.
Hun skal nok lære tingene uden vi presser på.
Hun hverken kravler, kryber, sidder selv eller går - men hun kan alt hvad en baby på 3 mdr skal kunne. Og oveni det, så er hun, for mig, det skønneste væsen på jorden sammen med hendes storesøster

Er sikker på at din datter er som hun skal være - og hvor er jeg glad for at høre om endnu en mor som ikke presser sit barn
Det er ris til egen r*v i sidste ende, hvis du spørger mig

Tusind tak for dit svar. Det betyder meget for mig. Jeg gør mit bedste for at være ligeglad. Men ja.. det er svært.
jeg begynder at græde hver gang Laura gør noget nyt. Fordi jeg er SÅ stolt af hende.

Anmeld

18. oktober 2012

AnnaK89

LouiseBP skriver:

Tusind tak for dit svar. Det betyder meget for mig. Jeg gør mit bedste for at være ligeglad. Men ja.. det er svært.
jeg begynder at græde hver gang Laura gør noget nyt. Fordi jeg er SÅ stolt af hende.

Præcis - og selvfølgelig skal du være stolt af hende
Det er jo altid så stort når de lærer noget nyt

Jeg ved godt det er svært, men er sikker på man gør det bedste for sit barn, ved at lade det følge sit eget tempo

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

morlinen skriver:

Min datter er 8 måneder, og har kun lige lært at møffe sig frem f.eks. Så ved også hvad du mener

Men tag det roligt. Din datter er sit eget lille individ, og hun tager tingene i hendes tempo. Du kan ikke gøre så meget, udover at sørge for hun får den stimulation, der svarer til og udfordrer det hun allerede kan.

Jeg er pædagog, så selvom mit private jeg nogen gange er blevet utålmodig (og måske en anelse bekymret), så siger pædagogen i mig, at børn er forskellige. Dem der ikke er så aktive fysisk, er tit nogle gode iagttagere, og bliver derfor måske hurtige sprogligt. Måske er hun god til at koncentrere sig om hygge/øjenkontakt med dig eller at pludre? Hvor andre børn ikke har samme tålmodighed.

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig.

Får at vide af flere, at alle babyer gør tingene i sit eget tempo. hun er rigtig god til øjenkontakt når hun ligger på puslepuden

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

MariaE skriver:

En på 4 mdr skal ikke kunne så meget:-)

Smile, ligge på maven og løfte hovedet, begynde at holde hovedet selv i siddende stilling, men IKKE sidde selv, det har ryggen slet ikke godt af jo.

Nogle kan vende sig, nogle kan ikke:-)

Tror ikke du skal gå så meget op i det, det gør jeg ikke selv om jeg naturligvis holder øje med hvad andre babyer kan. Aller babyer vælger selv deres fokusområde, nogle snakker mere, nogle vender sig hurtigere eller lærere at spise nemt:-)

Tusind tak for dit svar, det betyder meget for mig
Tror Lauras fokusområde er at iagttage, for det gør hun rigtig meget

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

livhemdrup skriver:

Undskyld ved godt jeg måske ik bliver populær på dette indlæg men syns blot man skal være glad og stolt over at ens børn er sunde og raske og følger udvikling med hensyn til alder de kan tids nok blive store og skal kunne en masse. 

Nyd det dit barn ka og glæd dig over de nye ting barnet gør

Jeg nyder skam at hun er sund og rask, og kan det hun skal kunne, når hun ikke er ældre

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Carl-Emil's mor skriver:

hop du op og fald ned på det

Man bliver ikke lykkeligere af at gå som det første

og det er slet ikke sundt for dem når de er så små

min søn er grovmotorisk bagud dvs i forhold til at kravle pga en operation og sådan er det bare det acceptere jeg ganske fint, tilgengæld kan jeg se han er lykkeligere end mange af de andre i vores by og naboby fordi jeg lader ham være præcis den han er

jeg er sikker på din datter er præcis som hun skal være - så skid du de andre et stykke

Jo mere se mig se mig folk er jo mindre er der som regel i det

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Linea skriver:

Ej, men jeg vil nærmere sige, at de andre pigers børn er usædvanlig langt fremme, hvis de taler sandt. Det er faktisk ikke altid sundt for så små poder at kunne alt det der du nævner, deres led og knogler skal jo kunne følge med til det hele. Jeg ved, hvordan du har det, for jeg har selv været der, men det er rigtig vigtigt at tænke på, at det ikke er en lang konkurrence om at have det mest fremmelige barn. Dit barn skal blot trives og udvikle sig i sit eget tempo. Min datter har aldrig rigtig rullet fra side til side og har kun møvet sig frem ganske kort inden hun begyndte at kravle i en alder af 11mdr. Hun er 2 1/2 år nu og er alderssvarende motoriske og verbalt:-). Så ro på....nyd dit barn og tiden lige nu....Det går så hurtigt med de små.

Anmeld

18. oktober 2012

Muhmi

Hvis din sp siger hun kan det hun skal kunne, så kan det være fuldstændig ligemeget hvad de andre unger kan...

Silas er og har været forud med rigtig mange ting, men jeg ville da være ligeså stolt af ham hvis han havde været "bagud"...

De gør de ting de har lyst til/føler sig parate til, når de er klar, der er ingen grund til at skynde på dem, for de gør det ikke før de er parate.. Men opmuntring og klapsalver er selvfølgelig altid godt, ligemeget hvor "lidt" de så end kan...  

Ro på, selvom jeg godt ved det er svært 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.