Er alle babyer laaangt foran? Alle bortset fra min :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

morlinen

Min datter er 8 måneder, og har kun lige lært at møffe sig frem f.eks. Så ved også hvad du mener

Men tag det roligt. Din datter er sit eget lille individ, og hun tager tingene i hendes tempo. Du kan ikke gøre så meget, udover at sørge for hun får den stimulation, der svarer til og udfordrer det hun allerede kan.

Jeg er pædagog, så selvom mit private jeg nogen gange er blevet utålmodig (og måske en anelse bekymret), så siger pædagogen i mig, at børn er forskellige. Dem der ikke er så aktive fysisk, er tit nogle gode iagttagere, og bliver derfor måske hurtige sprogligt. Måske er hun god til at koncentrere sig om hygge/øjenkontakt med dig eller at pludre? Hvor andre børn ikke har samme tålmodighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Muffinmus

En på 4 mdr skal ikke kunne så meget:-)

Smile, ligge på maven og løfte hovedet, begynde at holde hovedet selv i siddende stilling, men IKKE sidde selv, det har ryggen slet ikke godt af jo.

Nogle kan vende sig, nogle kan ikke:-)

Tror ikke du skal gå så meget op i det, det gør jeg ikke selv om jeg naturligvis holder øje med hvad andre babyer kan. Aller babyer vælger selv deres fokusområde, nogle snakker mere, nogle vender sig hurtigere eller lærere at spise nemt:-)

Anmeld

18. oktober 2012

livhemdrup

Undskyld ved godt jeg måske ik bliver populær på dette indlæg men syns blot man skal være glad og stolt over at ens børn er sunde og raske og følger udvikling med hensyn til alder de kan tids nok blive store og skal kunne en masse. 

Nyd det dit barn ka og glæd dig over de nye ting barnet gør

Anmeld

18. oktober 2012

Carl-Emil's mor

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, bare lette mit pt. tunge hjerte.

hop du op og fald ned på det

Man bliver ikke lykkeligere af at gå som det første

og det er slet ikke sundt for dem når de er så små

min søn er grovmotorisk bagud dvs i forhold til at kravle pga en operation og sådan er det bare det acceptere jeg ganske fint, tilgengæld kan jeg se han er lykkeligere end mange af de andre i vores by og naboby fordi jeg lader ham være præcis den han er

jeg er sikker på din datter er præcis som hun skal være - så skid du de andre et stykke

Jo mere se mig se mig folk er jo mindre er der som regel i det

Anmeld

18. oktober 2012

Linea

Ej, men jeg vil nærmere sige, at de andre pigers børn er usædvanlig langt fremme, hvis de taler sandt. Det er faktisk ikke altid sundt for så små poder at kunne alt det der du nævner, deres led og knogler skal jo kunne følge med til det hele. Jeg ved, hvordan du har det, for jeg har selv været der, men det er rigtig vigtigt at tænke på, at det ikke er en lang konkurrence om at have det mest fremmelige barn. Dit barn skal blot trives og udvikle sig i sit eget tempo. Min datter har aldrig rigtig rullet fra side til side og har kun møvet sig frem ganske kort inden hun begyndte at kravle i en alder af 11mdr. Hun er 2 1/2 år nu og er alderssvarende motoriske og verbalt:-). Så ro på....nyd dit barn og tiden lige nu....Det går så hurtigt med de små.

Anmeld

18. oktober 2012

Rsa

Man kan som forældre ikke lade være med at sammenligne og nogle er så stolte af deres bærn, at de næsten ikke kan snakke om andet end hvor dygtige de er....

Børn er enormt forskellige og tager det hele i hver deres individuelle tempo.... Min datter eksempelvis sad perfekt da hun var 5 måneder... Kravlede først da hun var 9 måneder. Gik først da hun var 14 måneder, hvor de fleste andre børn i mødregruppen gik da de var 9-10 måneder osv. 

Til gengæld har jeg en datter der snakker som et vandfald og er langt fremme det område... Børn har hver deres forcer og der er absolut ingen grund til at pace dem frem, da det kommer helt afsig selv! 

Så slap du af og kig på hvor dejlig og vidunderlig din datter er, hsk hun kan hvad hun skal kunne og glæd dig over det  

Anmeld

18. oktober 2012

Team Putte

LouiseBP skriver:

Mange af de mødre, jeg kender med babyer omking 3-4-5 mdr, siger, at deres babyer er laangt foran med ALT. At de kan sidde selv, holde hovedet selv, møffe sig frem, næsten kravle, næsten stå, og gå med hjælp, bruge sine hænder rigtigt osv. Læste på facebook, hvor der var en, som havde skrevet lidt med en bekendt, om at hendes datter, på ca. 3 mdr, er laaangt foran med det hele, også laaangt for min, selvom min datter er næsten 1,5 mdr ældre.
Hver gang jeg får det fortalt, får jeg så ondt i maven, for føler at min baby på 4 mdr er bagefter så, selvom min SP siger, at hun kan det, hun skal kunne, når hun er ikke ældre. Alle vil jo gerne, at sin baby er godt med, men det virker som om min baby er bagefter, fordi hun ikke er foran..

Årh, er så ked af det. Og aner ikke hvorfor. For Laura kan jo det, hun skal kunne, når hun er blevet 4 mdr

Jeg ha det præcis på samme måde! Synes oz alle siger deres bebser er langt foran, og Ida på knap 4 mdr er først lige så småt begyndt at kunne løfte hovedet når hun ligger på maven.. Kender til følelses af "mit barn er ik hurtigt" men jeg har simpelthen måtte skubbe den tanke til side for hun kan det hun skal kunne, så hun er fuldt ud normal

Anmeld

18. oktober 2012

Faith

Åh jeg ved hvad du mener!

Min Jonathan på 4½ måned (født 6. juni) kan stadig ikke trille. Han er da begyndt at gøre nogle forsøg på at trille om på siden, men har endnu ikke gjort det.

Han kan holde hovedet fint, men det "dingler" stadig en del. Han vil ikke rigtig "stå" endnu, men knækker sammen i benene.

Er så frustreret over at han ikke kan mere. Er så bange for at han er bagefter

Vi øver meget med ham, men synes bare det går så langsomt fremad. Sp siger han kan det han skal, men jeg er bare i tvivl. Synes alle andre babyer på hans alder kan meget mere!

Anmeld

18. oktober 2012

SussieThyssen

LouiseBP skriver:

Man skal aldrig focusere på hvad ens barn ikke kan, men på hvad det kan, og jeg vil bide mig selv i næsen på, at dit barn så allerede kan ting, de andres ikke kan.
Fx så er børn., der ikke er motorisk så langt fremme, ofte længere fremme på opmærksomhed og psykisk udvikling, de lærer fx ofte at tale tidligere, og er i det hele taget kvikkere i optrækket til at tilegne sig opgaveløsninger m.m.

Så glem hvad omgangskredsens unger kan, men glæd dig over at SP siger, hun kan det, hun skal kunne, for så har du jo ingen grund til bekymring, og det er da kun glædeligt...for tænk hvis hun ikke kunne det.

Det er IKKE spor vigtigt hvad ens barn kan MERE, men at det følger udviklingen som det skal...kan du følge mig??

Og som en anden bruger siger, så er mødrene ofte tilbøjelige til at overdrive

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Janni. skriver:

Jeg kan følge dig så meget. Min dreng er dog 1 ½ år nu, men har stadig ikke lært at gå selv.

Tak fordi du svarede. Det betyder meget at høre, at man ikke er alene med sådanne tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.