Skal far også betale for medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

L&V

Tullepigen90 skriver:

Nu magter jeg ikke at læse hele den her lange tråd igennem, men jeg vil bare kommentere på at man kan altså IKKE blive medlem af danmark når man er blevet syg eller får medicin. De er jo ikke dumme og ved godt hvordan folk gerne vil svindle og gøre ulovligheder, så de forlanger at se udskrift på hvad du har hentet på apoteket 3 måneder tilbage + dokumentation fra lægen på at du eller dine børn er sunde og raske, så der er intet at gøre..

Der tager du fejl, det kan man nemlig godt man får bare ikke tilskud til behandlinger, medicin eller lignende for den lidelse man nu har men alt det andet hjælper de stadig med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Valle81

lotchen skriver:

addedetlåkakantåva

Så har de ændret på reglerne siden vi købte - det er så også 2½ år siden

Det er underligt det er vist hmm lige under to år siden vi fik vores. som du skriver kan det være regionsbestemt

Anmeld

14. oktober 2012

klmf

Valle81 skriver:

Det er underligt det er vist hmm lige under to år siden vi fik vores. som du skriver kan det være regionsbestemt

Det må næsten være sådan noget...

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

signe. skriver:

Jeg synes også det er det bedste at gøre.... Og eftersom begge vores endte som for tidligt fødte, er jeg endnu mere glad for det, da vi jo desværre ikke kan holde for at der måske dukker nogle senfølger op.... Men indtil videre, rent tilskudsmæssigt, er vi "sluppet" med hasses astma....

Det skader jo aldrig at være på forkant med tingene

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

Gardenia skriver:

Og hvem har mon bedt dig om at være politimand?

At Danmark ikke vil tage en ind hvis man har mild astmatisk bronkitis er i min ydmyge mening en fuldstændigt stupid løsning på mistanke om svindel.

Ja, beklager, men jeg står altså fuldstændig af, når der bliver opfordret til bedrageri offentligt. Det er jo med til at underminere hele tanken om, at tillid er bedre end kontrol.

Det sidste du skriver, forstår jeg desværre ikke?

Anmeld

15. oktober 2012

Gardenia

Baagøe skriver:

Ja, beklager, men jeg står altså fuldstændig af, når der bliver opfordret til bedrageri offentligt. Det er jo med til at underminere hele tanken om, at tillid er bedre end kontrol.

Jamen så må du jo stå af - heldigvis var det slet ikke rettet til dig. Hvad vi andre gør, må du jo så være ligeglad med.

I min verden er en sygeforsikring noget man har brug for efter man er blevet syg. Deres regel om ingen optagelse medmindre man er rask er en ret snedig måde at tjene rigtigt mange penge på.

Og så er der typer som dig der synes det er heeeeeelt fint. Fair nok - men du bliver holdt for nar af staten.

Anmeld

15. oktober 2012

Gardenia

Tullepigen90 skriver:

Nu magter jeg ikke at læse hele den her lange tråd igennem, men jeg vil bare kommentere på at man kan altså IKKE blive medlem af danmark når man er blevet syg eller får medicin. De er jo ikke dumme og ved godt hvordan folk gerne vil svindle og gøre ulovligheder, så de forlanger at se udskrift på hvad du har hentet på apoteket 3 måneder tilbage + dokumentation fra lægen på at du eller dine børn er sunde og raske, så der er intet at gøre..

Så må du da være noget ganske særligt, vi har ikke udleveret et eneste stykke papir på vores påstande.

Nej, Danmark er ikke en dum forsikring og med den danske stat i ryggen der lader dem forskelsbehandle og tjene styrtende på mennesker der bare retter sig efter reglerne.

Anmeld

15. oktober 2012

132319

Nej, du får BFY og børnebidrag til den slags.

Jeg betaler alt fra forsikring, til medicin, til tøj for mine børn. Ville aldrig kræve at deres far betalte mere end det bidrag jeg får hver måned.

Anmeld

15. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Gardenia skriver:

Jamen så må du jo stå af - heldigvis var det slet ikke rettet til dig. Hvad vi andre gør, må du jo så være ligeglad med.

I min verden er en sygeforsikring noget man har brug for efter man er blevet syg. Deres regel om ingen optagelse medmindre man er rask er en ret snedig måde at tjene rigtigt mange penge på.

Og så er der typer som dig der synes det er heeeeeelt fint. Fair nok - men du bliver holdt for nar af staten.

Hvad har staten med sygeforsikringen danmark at gøre? Det er en privat sygeforsikring. Mener du også, at det er urimeligt, at andre forsikringsselskaber har krav på at vide, om man har kørt skadesfrit, når man opretter en bilforsikring? - og at de differentierer prisen efter, om man har mange uheld bag sig eller aldrig er kørt galt? 

Der er intet "snedigt" ved danmarks regler - de gør præcis som alle andre forsikringsselskaber. Man tegner en forsikring, FØR uheldet er ude - det er hele pointen bag forsikringer. 

Anmeld

15. oktober 2012

132319

Baagøe skriver:

Enig! Sikke en skidt morale!

Og ja, gu tjene Danmark penge på folk sådan er det jo med alle forsikringsselskaber!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.