Gardenia skriver:
Jo - det er nemlig lige præcist hvad alle forsikringsselskaber er - snedige!
Sygeforsikringen Danmark er en gammel statsejet fosikringsløsning, ligesom Mærsk får særlige vilkår fordi de er venner med kongehuset og regereingen, så har Danmark også ganske særlige regler at gå efter. Og så lader vi lige være med at nævne vi faktisk godt ved det hedder "forskelsbehandling"
Forsikringsselskaber er, som de danske banker er, utroværdige, urimelig og dybt urealistiske. Jeg kender en mand, denne mand bor desværre i et af danmakrs nye ghettoer. Denne mand er snart familiefar, han er 27, studerer på en videregående uddannelse. Denne mand skal betale 2700 kr pr månede for at få forsikret sin Citroen C1. Rimeligt? Nej, men når der står beskrevet man skal have en bilforsikring og der ikke stilles krav til firmaet der udbyder dem - så kan de tillade sig alt. Og det gør de.
Banker der fyrer folk, lukker ned for åbningstider - alle andre end bankerne skal arbejde mere og mere - vil ikke låne penge så vi kan få gang i forbruget, vil ikke investerei dabske projekter - men har stadig våbenhandlen med på deres investeringslister.
Jo, jeg kan garantere dig for jeg synes hele vores finansielle sektor er SNEDIGE!
Sygeforsikringen danmark er ikke og har aldrig været statsejet - og så gammel er den heller ikke. Den er fra 1973. At selskabet har særlige privilegier pga. venskaber med kongehuset og -skiftende - regeringer, er en påstand, du gerne må dokumentere - også, hvori forskelsbehandlingen består. Og forskelsbehandling i forhold til hvem? Andre forsikringsselskaber?
danmark er i mine øjne hverken mere eller mindre rådden end andre forsikringsselskaber - men til forskel fra diverse andre forsikringer, så er det aldeles frivilligt, om man tegner en sygeforsikring eller ej. I din fremstilling ser det ud, som om de tilskud til medicin og tandlægebesøg mv., de tilbyder, er en rettighed, alle bør have - også ved indmeldelse EFTER, at behovet er opstået. Svarende til, at man først kører galt og derefter tegner en bilforsikring med tilbagevirkende kraft.
Selvfølgelig går danmark m.fl. efter profitten - det er ikke et velgørenhedsselskab - men det står enhver frit for at melde sig ind eller lade være.
Vi har en offentlig sygesikring, som adskillige misunder os - danmark er blot et muligt og uafhængigt tillæg, som man må gøre op med sig selv, om man vil tilmelde sig eller ej, FØR behovet skulle opstå. Det er jo ikke just et spørgsmål om liv eller død.