Mor og meget mere skriver:
Hvad har staten med sygeforsikringen danmark at gøre? Det er en privat sygeforsikring. Mener du også, at det er urimeligt, at andre forsikringsselskaber har krav på at vide, om man har kørt skadesfrit, når man opretter en bilforsikring? - og at de differentierer prisen efter, om man har mange uheld bag sig eller aldrig er kørt galt?
Der er intet "snedigt" ved danmarks regler - de gør præcis som alle andre forsikringsselskaber. Man tegner en forsikring, FØR uheldet er ude - det er hele pointen bag forsikringer.
Jo - det er nemlig lige præcist hvad alle forsikringsselskaber er - snedige!
Sygeforsikringen Danmark er en gammel statsejet fosikringsløsning, ligesom Mærsk får særlige vilkår fordi de er venner med kongehuset og regereingen, så har Danmark også ganske særlige regler at gå efter. Og så lader vi lige være med at nævne vi faktisk godt ved det hedder "forskelsbehandling"
Forsikringsselskaber er, som de danske banker er, utroværdige, urimelig og dybt urealistiske. Jeg kender en mand, denne mand bor desværre i et af danmakrs nye ghettoer. Denne mand er snart familiefar, han er 27, studerer på en videregående uddannelse. Denne mand skal betale 2700 kr pr månede for at få forsikret sin Citroen C1. Rimeligt? Nej, men når der står beskrevet man skal have en bilforsikring og der ikke stilles krav til firmaet der udbyder dem - så kan de tillade sig alt. Og det gør de.
Banker der fyrer folk, lukker ned for åbningstider - alle andre end bankerne skal arbejde mere og mere - vil ikke låne penge så vi kan få gang i forbruget, vil ikke investerei dabske projekter - men har stadig våbenhandlen med på deres investeringslister.
Jo, jeg kan garantere dig for jeg synes hele vores finansielle sektor er SNEDIGE!
Anmeld