Skal far også betale for medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

Mamalou

rikkeregnbue skriver:

Nej, absolut ikke. Men jeg ved, at han ikke selv har for mange penge at gøre med - så hvis ikke han skal, så vil jeg ikke bede ham om det

Det er også fair nok

Hvis det slet ikke kan løbe rundt for dig, så kan du forsøge at søge om en enkelt ydelse ved kommunen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Caroline86

rikkeregnbue skriver:

Det gør han ikke medmindre han skal. Kom bare lige til at tænke på det og så ville jeg lige spørge

Er børnebidraget fastsat af statsforvaltningen eller klarer I det selv?

Der er jo nogle tilfælde hvor du kan søge om forhøjet børnebidrag (f.eks. ved høje medicin udgifter). Så når du har priserne på medicinen synes jeg da du skal kontakte den lokale statsforvaltning og tale med dem om muligheden for forhøjet bidrag fra faren?

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Caroline86 skriver:

Er børnebidraget fastsat af statsforvaltningen eller klarer I det selv?

Der er jo nogle tilfælde hvor du kan søge om forhøjet børnebidrag (f.eks. ved høje medicin udgifter). Så når du har priserne på medicinen synes jeg da du skal kontakte den lokale statsforvaltning og tale med dem om muligheden for forhøjet bidrag fra faren?

Altså ville sagtens kunne få det til at løbe rundt med hendes medicin også, synes bare generelt medicin er dyrt!

Har søgt børnebidrag fra hendes far gennem statsforvaltningen, men får ikke mere ned 1228, da han får mindre penge end jeg gør

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mamalou skriver:

Det er også fair nok

Hvis det slet ikke kan løbe rundt for dig, så kan du forsøge at søge om en enkelt ydelse ved kommunen...  

Ork jo! Sagtens kan det løbe rundt. Det gælder bare om at undvære lidt sjov og ballade - men pyt med det, for medicin skal hun have!

Anmeld

14. oktober 2012

Caroline86

rikkeregnbue skriver:

Altså ville sagtens kunne få det til at løbe rundt med hendes medicin også, synes bare generelt medicin er dyrt!

Har søgt børnebidrag fra hendes far gennem statsforvaltningen, men får ikke mere ned 1228, da han får mindre penge end jeg gør

ja, selvfølgelig skal du nok få det til at løbe rundt - du er en overlever

Jeg mener bare at du jo ligeså godt kan spørge statsforvaltningen om der er mulighed for støtte, når nu du på forhånd ved han ikke vil hjælpe frivilligt

For det VILLE da være rart hvis du havde lidt ekstra støtte til medicinen, så det bliver en anelse mindre presset med økonomien

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

rikkeregnbue skriver:

Ork jo! Sagtens kan det løbe rundt. Det gælder bare om at undvære lidt sjov og ballade - men pyt med det, for medicin skal hun have!

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Caroline86 skriver:

ja, selvfølgelig skal du nok få det til at løbe rundt - du er en overlever

Jeg mener bare at du jo ligeså godt kan spørge statsforvaltningen om der er mulighed for støtte, når nu du på forhånd ved han ikke vil hjælpe frivilligt

For det VILLE da være rart hvis du havde lidt ekstra støtte til medicinen, så det bliver en anelse mindre presset med økonomien

Hehe, ja.. Det ville være rart

Anmeld

14. oktober 2012

Timse

Du kan prøve at gå ned på kommunen og søge om merudgifter til sit barn hvis det er en varig lidelse, da jeg ikke kender de beløb der kræves ved jeg ikke om du kan få noget, men det er da et forsøg værd

Anmeld

14. oktober 2012

Valle81

Hvis det er ventoline så koster sådan en spray omkring 10 kr, det er hvad vi giver og den holder i lidt over et halvt år og selve spaceren er gratis.........

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

Gardenia skriver:

Du skal hurtigst muligt have jer begge meldt ind i Danmark - du må endeligt ikke fortælle om din datters medicinbehov, for så afviser de jer.
Danmark betaler halvdelen af alt medicin til dit barn, barnet er gratis og det kan gøre hele forskellen.

Jeg ved ikke om far skal betale, men jeg kan da ikke froestille mig det anderledes?

1. Det er jo direkte bedrageri!

2. Så skal man fremvise en erklæring, og så vil der jo fremgå, at der er konstateret astmatisk bronkitis den og den dato

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.