Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

modesty

Muhmi skriver:

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Præcis. Det er i bund og grund den samme religion. Og netop det faktum beviser at diverse korstog, religionskrige og -disputter ikke handler om religion, men om magt og politik (og til dels kulturforskelle).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

ano14316

Jeg har stemt nej.. 

Selvfølgelig har jeg stemt nej... i min verden er racisme = idioti... 

Jeg tager gerne en diskution, og forsøger gerne at overbevise andre om at man er et lille snævertsynet menneske hvis man ikke kan se det nuaceret billed, og derfor bare siger "Jeg hader alle perkere"

At vi har en stor gruppe utilpasset unge af anden etnisk herkomst, er udelukkende vores egen mangel på evne til at fører en ordentlig integrationspolitik... 

Problemet idag er jo ikke 1. generations indvandrer, men nærmere 3. generation. og da 1. og 2. generationsinvandre ikke er blevet integreret ordentlig, så bliver de efterfølgende det heller ikke.. Det er en stor gruppe mennesker, der er rodløse, de ER danskere, det er født og opvokset her, men i danskernes øjne er de ikke rigtige danskere, men hjemme hos familien, hører de heller ikke rigtig hjemme, for de er danskere.. åhh det må være en svær situation ikke at have noget rigtigt sted at hører til.. derfor finder mange sammen med ligesindende.. 

Dertil kommer at fordi mange ikke bliver opfattede som ligeværdige, så bliver det sværre at begå sig, og jeg kan godt forstå at når man hele tiden bliver stemplet "bølle" så på et tidspunkt så bliver man det også.. 

Okay måske er jeg lidt racist, for jeg kan ikke udstå "rigtige" racister.

For at fremme integrationen synes jeg man skulle erstatte tysk og fransk, med arabisk, det ville forebygge så meget utryghed.. Og det er ikke for at please dem der taler arabisk, det er for at at danskerne selv forstår hvad der bliver snakket om og derfor ikke er utrygge.. 

Samt noget mere fokus på at når to somalier sidder på en cafe og (i mine ører) råber og skændes, så er det bare fordi at det er deres måde at snakke på, det kan sagtens være det bare er vejret de snakker om.. 

Anmeld

11. oktober 2012

Miss Kat

SussieThyssen skriver:

Netop...man skal også se islam som en meget ung religion i forhold til fx kristendommen.
Da kristendommen var på samme alder som islam, drønede de kristne rundt og slog hedninge ihjel, og også hinanden, og kristendommen prædiker fred og kærlighed på lige fod med islam, det er bare nogle mennesker, der fejlfortælker budskaberne.

Unge religioner gennemgår altid visse perioder af agression, men det forhindrer dem i at stagnere.
Det samme har den mosaiske tro (jødedommen) gjort, hinduismen og buddismen, for så langsomt at finde et roligere leje og endeligt ende ud i en fredselskende religion.
Mennesker orker nemlig ikke vold og krig for en tros skyld, når det kommer til stykket.

Personligt har jeg stor respekt for islam, og rent holdningsmæssigt er det nok den tro jeg sympatiserer mest med, når det kommer til filosofi, kærlighed og respekt for individet. Men som med alt andet, når en god sjæl prøver at skabe noget godt, så står der straks 10 ulve i fåreklæder parat til at misbruge det. Og det er det de agressive muslimer er...ulve i fåreklæder, og det går så ud over alle andre.

Spot on. 

Citerer dig lige: "Men som med alt andet, når en god sjæl prøver at skabe noget godt, så står der straks 10 ulve i fåreklæder parat til at misbruge det. Og det er det de agressive muslimer er...ulve i fåreklæder, og det går så ud over alle andre."

- Og dette er jo fuldstændig generelt i rigtig mange relevante problemstillinger.

For ikke længe siden lød der et ramaskrig over folk, der udnytter kontanthjælpssystemet. Og pludselig blev alle kontanthjælpsmodtagere skåret over én kam som nogle dovne snyltere.

Eller da jeg hørte et argument om, at en person ikke ville støtte godgørende organisationer, fordi der jo er nogle korrupte mennesker derude, der selv beholder pengene... Så går det igen ud over alle de forkerte...

Osv...

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Unalisa skriver:

Gør dig selv den tjeneste at kigge ud over egen næse tip ... Hvad sker der ved at dk får et par moskeer? Jeg ville nu rive de tomme kirker som ikke bliver brug ned , og give grundet til nogle der seriøs vil sætte pris på det...

Men det vil jeg ikke... 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Ekstremerne... Tror jeg

Ja , tak iPhonen laver teksten om hele tiden , så når det går stærkt når man ikke og opdage det 

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

A&F skriver:

Tillad mig at jeg må udtrykke mine tanker omkring dine indlæg i denne debat. Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet af dine udtalelser om islam . Jeg synes at du virker uvidende og er meget fordomsfuld. Hvis alle havde samme tankegang som dig, ville verden være trist. Dvs at når præster voldtager børn og når nonner bærer slør  så skal jeg hade kristendommen ? Puha, får helt ondt i maven over de ting du nævner. Jeg har selv valgt og mødt min dejlige mand ligesom mange andre muslimske kvinder selv har mødt deres mænd. Tvangsægteskab er forbudt, en kvinde skal være enig i ægteskab ellers er ægteskabet ugyldigt. Koranen pålægger kvinden at være tildækket i verset Al Nisah vil jeg mene det står i. Og det er på ingen måde undertrykkende for mig som kvinde at bære det. Min skønhed er kun til min mand og jeg har valgt at bære mit tærklæde og dække min krop af kærlighed og tillid til at Allah ved hvad der er bedst for mig som kvinde. Er det undertrykkende at andre mænd ikke må kigge på os med tørklæde? Føler mig dog undertrykt over at folk som dig vil have at tørklædet skal tages af. Du nævner drab på piger, lad mig minde dig om at profeten Muhammed(saw) blev meget vred og opfordrede de fædre, der dræbte deres døtre om at stoppe med det omgående. Selvom pigerne verden over blev set som en byrde, så havde fædrene ingen ret til at dræbe dem. Og hvad angår æresdrab. Islam arbejder ikke med æresdrab  , det er ikke tilladt at dræbe i islam medmindre der er krig. Og mænd og kvinder er lige hos Allah. Det kvinden ikke må, må manden heller ikke . Det er kulturen der skaber forvirring desværre. Pas på med dine udtalelser og uvidenhed ven, det er nemlig sådan at vi aldrig kommer videre. Skal man have en mening om noget, så undersøg emnet først, og derefter dan dig den mening du vil have. Racist eller ej, det er op til dig.                           Til TS. Jeg er ikke racist, det også forbudt i islam. Jeg tror på det bedste i  mennesket. 

Så smukke ord. 

En af mine veninder, som er muslim, fortalte mig en dag en historie om Mohammed.
Han var på rejse og kom til en moske og gik derind. Der sad der nogle mænd og talte, og Mohammed satte sig ned med dem.
Så kom der en lille dreng hen til dem, og den ene mand sagde stolt:

- Det er min søn.
Han tog ham op på knæet og sad og holdt kærligt om ham.
Lidt efter kom en lille pige hen til ham og ville også gerne op, men hun blev skubbet væk, og måtte så sætte sig på gulvet.
Mohammed så på manden og spurgte:
- Er det din datter?
- Ja, sagde manden.

- Hvorfor skubber du hende væk? Du har jo et knæ mere, som hun kan sidde på.
Manden så hånligt på barnet og sagde:
- Det er jo bare en pige.
Så blev Mohammed virkeligt vred og sagde:
- For Allah er alle lige, uanset hvad man er født som. Du har to dejlige børn, som i Allahs øjne er lige meget værd, men du fortjener ingen af dem, og slet ikke din søn.
Og så rejste han sig og gik.

Jeg elsker den historie, og den siger mere om islam end noget andet.

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Miss Kat skriver:

Du går tydeligvis meget op i at dette er et kristent land.. Så opfør dig dog som en ægte kristen og udvis lidt næstekærlighed og tolerance?

Hvordan kan det dog på nogen mulig måde genere dig, at muslimer får et sted, hvor de kan gå hen at bede...? Larm fra minaretter, muligvis, men andre saglige argumenter? At vores skattepenge ikke skal bruges på den slags? - Udlændinge med dansk statsborgerskab betaler lige så meget skat som du og jeg, de har da lige så meget ret til at have indflydelse på, hvordan de penge bliver brugt... Og nej, at dette er et kristent land, er ikke et sagligt argument. Det er tværtimod en ekstremt dobbeltmoralsk ytring, som beviser, du nok bør nærlæse Biblen.

Jeg behøver ikke nærlæse noget som helst vi bor i et kristent land. Jeg går ikke selv særlig meget op i kristendommen. Men jeg er dog kristen, og jeg mener bestemt jeg viser næstekærlighed. Hold da op hvem er det nu der dømmer  ? 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

A&F skriver:

Godt du blev klogere. Eksramerne?

Hehe 

Anmeld

11. oktober 2012

Unalisa

isabellasmor skriver:

Men det vil jeg ikke... 

Så spare os for at lukke dit l.t ud !!!

Anmeld

11. oktober 2012

Unalisa

isabellasmor skriver:

Jeg behøver ikke nærlæse noget som helst vi bor i et kristent land. Jeg går ikke selv særlig meget op i kristendommen. Men jeg er dog kristen, og jeg mener bestemt jeg viser næstekærlighed. Hold da op hvem er det nu der dømmer  ? 

Kan vædde med med at du ikke Ved ret meget om selv kristendommen , for så havde du ikke så meget had i dig overfor andre religioner osv.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.