Jeg har stemt nej..
Selvfølgelig har jeg stemt nej... i min verden er racisme = idioti...
Jeg tager gerne en diskution, og forsøger gerne at overbevise andre om at man er et lille snævertsynet menneske hvis man ikke kan se det nuaceret billed, og derfor bare siger "Jeg hader alle perkere"
At vi har en stor gruppe utilpasset unge af anden etnisk herkomst, er udelukkende vores egen mangel på evne til at fører en ordentlig integrationspolitik...
Problemet idag er jo ikke 1. generations indvandrer, men nærmere 3. generation. og da 1. og 2. generationsinvandre ikke er blevet integreret ordentlig, så bliver de efterfølgende det heller ikke.. Det er en stor gruppe mennesker, der er rodløse, de ER danskere, det er født og opvokset her, men i danskernes øjne er de ikke rigtige danskere, men hjemme hos familien, hører de heller ikke rigtig hjemme, for de er danskere.. åhh det må være en svær situation ikke at have noget rigtigt sted at hører til.. derfor finder mange sammen med ligesindende..
Dertil kommer at fordi mange ikke bliver opfattede som ligeværdige, så bliver det sværre at begå sig, og jeg kan godt forstå at når man hele tiden bliver stemplet "bølle" så på et tidspunkt så bliver man det også..
Okay måske er jeg lidt racist, for jeg kan ikke udstå "rigtige" racister.
For at fremme integrationen synes jeg man skulle erstatte tysk og fransk, med arabisk, det ville forebygge så meget utryghed.. Og det er ikke for at please dem der taler arabisk, det er for at at danskerne selv forstår hvad der bliver snakket om og derfor ikke er utrygge..
Samt noget mere fokus på at når to somalier sidder på en cafe og (i mine ører) råber og skændes, så er det bare fordi at det er deres måde at snakke på, det kan sagtens være det bare er vejret de snakker om..