Muhmi skriver:
Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)
Nok om det.. Hehe...
I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere... 
Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder 
Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.
At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret 
Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne 
Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør 
Puha sikke en smørre 

Netop...man skal også se islam som en meget ung religion i forhold til fx kristendommen.
Da kristendommen var på samme alder som islam, drønede de kristne rundt og slog hedninge ihjel, og også hinanden, og kristendommen prædiker fred og kærlighed på lige fod med islam, det er bare nogle mennesker, der fejlfortælker budskaberne.
Unge religioner gennemgår altid visse perioder af agression, men det forhindrer dem i at stagnere.
Det samme har den mosaiske tro (jødedommen) gjort, hinduismen og buddismen, for så langsomt at finde et roligere leje og endeligt ende ud i en fredselskende religion.
Mennesker orker nemlig ikke vold og krig for en tros skyld, når det kommer til stykket.
Personligt har jeg stor respekt for islam, og rent holdningsmæssigt er det nok den tro jeg sympatiserer mest med, når det kommer til filosofi, kærlighed og respekt for individet. Men som med alt andet, når en god sjæl prøver at skabe noget godt, så står der straks 10 ulve i fåreklæder parat til at misbruge det. Og det er det de agressive muslimer er...ulve i fåreklæder, og det går så ud over alle andre.