Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

SussieThyssen

Muhmi skriver:

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Netop...man skal også se islam som en meget ung religion i forhold til fx kristendommen.
Da kristendommen var på samme alder som islam, drønede de kristne rundt og slog hedninge ihjel, og også hinanden, og kristendommen prædiker fred og kærlighed på lige fod med islam, det er bare nogle mennesker, der fejlfortælker budskaberne.

Unge religioner gennemgår altid visse perioder af agression, men det forhindrer dem i at stagnere.
Det samme har den mosaiske tro (jødedommen) gjort, hinduismen og buddismen, for så langsomt at finde et roligere leje og endeligt ende ud i en fredselskende religion.
Mennesker orker nemlig ikke vold og krig for en tros skyld, når det kommer til stykket.

Personligt har jeg stor respekt for islam, og rent holdningsmæssigt er det nok den tro jeg sympatiserer mest med, når det kommer til filosofi, kærlighed og respekt for individet. Men som med alt andet, når en god sjæl prøver at skabe noget godt, så står der straks 10 ulve i fåreklæder parat til at misbruge det. Og det er det de agressive muslimer er...ulve i fåreklæder, og det går så ud over alle andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Camillos skriver:

præcis... jo selvfølgelig ville jeg det.. men aldrig om tilstede værende personer... (oplevede tit i folkeskolen, at indvandrende snakkede bag om ryggen på mig, på tyrkisk eller andet sprog) og jeg finder det møg hamrende ubehageligt når der bliver gloet på en samtidig... 

(det kaldes mobning). Det kan måske have noget med min holdning til det at gøre. Nu vil jeg ikke skærer alle over en kam, men det er sådan jeg oplever det.) Jeg er pisse ligeglad med om de snakker græsk i supermarkedet, men i større forsamlinger hvor man er flere forskellige skal der da snakkes et sprog der kan forståes... og en del formår eller gider ikke sætte sig ind i det danske sprog.  

De kan få børnebidrag når de bor i danmark, og sender så de penge ned til deres familier, og bruger dem ikke på børnene som de Evt har med heroppe. (har altså hørt det i medierne). 

Giver dig ret i det sidste, med en lovændrig ville være alle tiders på det område så alle kunne være lige... 

som sagt er jeg ikke racist på nogen måde.. men jeg har vel ret til at have mine formaninger og holdninger som du har dine ..

Men det er vel en selvfølge, at man generelt ikke taler om nogen bag deres ryg? og da slet ikke når vedkommende er til stede. Det er totalt respektløst 

Som jeg tidligere sagde, så skal man naturligvis lære sproget i det land, man er bosat, og hvis man er flere nationaliteter samlet, taler man så vidt muligt et sprog, som alle forstår, og alle dermed kan være med i samtalen. Det handler igen om respekt

Det danske sprog er dog meget svært at mestre, og det tager tid at lære, så folk må også vise overbærenhed og så må en anden oversætte, hvad vedkommende siger. 

Respekt og gensidigt respekt kommer man langt med

Hvad folk bruger deres BFY til, må være deres sag. Jeg vil ikke blande mig i det. Jeg tager da også på ferie for mange af mine børnepenge, og dermed bliver de heller ikke brugt inden for rigets grænser.

Du er naturligvis meget velkommen til at have dine holdninger

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

A&F skriver:

Tillad mig at jeg må udtrykke mine tanker omkring dine indlæg i denne debat. Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet af dine udtalelser om islam . Jeg synes at du virker uvidende og er meget fordomsfuld. Hvis alle havde samme tankegang som dig, ville verden være trist. Dvs at når præster voldtager børn og når nonner bærer slør  så skal jeg hade kristendommen ? Puha, får helt ondt i maven over de ting du nævner. Jeg har selv valgt og mødt min dejlige mand ligesom mange andre muslimske kvinder selv har mødt deres mænd. Tvangsægteskab er forbudt, en kvinde skal være enig i ægteskab ellers er ægteskabet ugyldigt. Koranen pålægger kvinden at være tildækket i verset Al Nisah vil jeg mene det står i. Og det er på ingen måde undertrykkende for mig som kvinde at bære det. Min skønhed er kun til min mand og jeg har valgt at bære mit tærklæde og dække min krop af kærlighed og tillid til at Allah ved hvad der er bedst for mig som kvinde. Er det undertrykkende at andre mænd ikke må kigge på os med tørklæde? Føler mig dog undertrykt over at folk som dig vil have at tørklædet skal tages af. Du nævner drab på piger, lad mig minde dig om at profeten Muhammed(saw) blev meget vred og opfordrede de fædre, der dræbte deres døtre om at stoppe med det omgående. Selvom pigerne verden over blev set som en byrde, så havde fædrene ingen ret til at dræbe dem. Og hvad angår æresdrab. Islam arbejder ikke med æresdrab  , det er ikke tilladt at dræbe i islam medmindre der er krig. Og mænd og kvinder er lige hos Allah. Det kvinden ikke må, må manden heller ikke . Det er kulturen der skaber forvirring desværre. Pas på med dine udtalelser og uvidenhed ven, det er nemlig sådan at vi aldrig kommer videre. Skal man have en mening om noget, så undersøg emnet først, og derefter dan dig den mening du vil have. Racist eller ej, det er op til dig.                           Til TS. Jeg er ikke racist, det også forbudt i islam. Jeg tror på det bedste i  mennesket. 

Men hvis du har læst alle mine indlæg i denne debat, ville du også vide at jeg indrømmer jeg ikke aner om det er tro eller tradition, men at for mig er det også ligegyldigt hvad det bliver kaldt... Jeg har intet imod muslimer? Ved ikke hvor du har det fra??? Jeg er imod eksramerne. Men det er ikke det du skriver om, sååå... Hvorfor føle sig truffet? 

Anmeld

11. oktober 2012

Unalisa

isabellasmor skriver:

Øhm?????? Jeg svare på hvorfor jeg ikke mener der skal moskeer i dk.... Jeg er sq ligeglad med om folk tror på Gud, Allah eller Thor!

Gør dig selv den tjeneste at kigge ud over egen næse tip ... Hvad sker der ved at dk får et par moskeer? Jeg ville nu rive de tomme kirker som ikke bliver brug ned , og give grundet til nogle der seriøs vil sætte pris på det...

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

isabellasmor skriver:

Men hvis du har læst alle mine indlæg i denne debat, ville du også vide at jeg indrømmer jeg ikke aner om det er tro eller tradition, men at for mig er det også ligegyldigt hvad det bliver kaldt... Jeg har intet imod muslimer? Ved ikke hvor du har det fra??? Jeg er imod eksramerne. Men det er ikke det du skriver om, sååå... Hvorfor føle sig truffet? 

Godt du blev klogere. Eksramerne?

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Godt du blev klogere. Eksramerne?

Ekstremerne... Tror jeg

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

Muhmi skriver:

Ekstremerne... Tror jeg

Nåh hehe 

Anmeld

11. oktober 2012

CarinaSB

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Nej det er jeg ikke .. At folk ikk har samme tro som mig gør dem ikke det et dårliger menneske, at folk ikke har samme baggrund som mig gør ikke dem til et dårliger menneske. Jeg respektere folk for dem som de er som person .. ikk hudfarve eller tro ..

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

A&F skriver:

Nåh hehe 

Anmeld

11. oktober 2012

Miss Kat

isabellasmor skriver:

Det er et kristent land! 

Du går tydeligvis meget op i at dette er et kristent land.. Så opfør dig dog som en ægte kristen og udvis lidt næstekærlighed og tolerance?

Hvordan kan det dog på nogen mulig måde genere dig, at muslimer får et sted, hvor de kan gå hen at bede...? Larm fra minaretter, muligvis, men andre saglige argumenter? At vores skattepenge ikke skal bruges på den slags? - Udlændinge med dansk statsborgerskab betaler lige så meget skat som du og jeg, de har da lige så meget ret til at have indflydelse på, hvordan de penge bliver brugt... Og nej, at dette er et kristent land, er ikke et sagligt argument. Det er tværtimod en ekstremt dobbeltmoralsk ytring, som beviser, du nok bør nærlæse Biblen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.