melde racisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Faith

Tror ikke jeg ville anmelde det, men jeg kunne sagtens finde på at kommentere hendes status. Lade hende vide at du synes det er en totalt barnlig, genereliserende og latterlig ting at skrive.

Det har jeg før gjort og fik rigtig mange "synes godt om" for det. Man skal ikke altid bare holde sin mund. Når nogen går over grænsen synes jeg det er helt fint at kommentere det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

TeamRocket

Well jeg anmeldte en kammerats kammerat til fb, han havde skrevet danske piger er nogle ludere der kun duer til éen ting, og selv det, gider de ikke :-( jeg blev ret provokeret fordi han altid kræfter op om at alle er racister når han ikke lige får sin vilje.. Gid alle dog ville snakke ordentligt!!

Anmeld

11. oktober 2012

betina23

Finemoar<3 skriver:

Haha, godt sendt tilbage

Nej det synes jeg ikke - der kan findes mange årsager til at man ikke kan lide dem!

Ærligt så kan jeg ikke lide dem, de er nogle satans bøller ("drengene")  som ikke gider tage de danske regler en skid seriøst - de kommer hertil uden en krone på lommen, henvender sig til kommunen og BUM - så har de både hus, bil, en masse fedt tøj, telefoner og hvad fanden ved jeg - det pisser mig monster meget af, tænk at vi hellere vil hjælpe fremmed end at hjælp vores gamle borger som hr bygget vores land op, til det vi har idag - tror de er meget taknemmeligt over at vi skider på dem som tak

enig

ts
men er ikke racist men sys nogle gange det er at gå lidt for meget op i det abekatte er jo ikke slemt.. jeg er blevet kaldt mange andre være ting a udlændinge og danske.. dog flest udlændinge sku jeg så ha meldt det hmm nej stop op og grin ad det...

personen sys jo det sjovt at det går dig på og smiler jo bare af det hvis du viser personen interesse

Anmeld

11. oktober 2012

Stivdie

TeamRocket skriver:

Well jeg anmeldte en kammerats kammerat til fb, han havde skrevet danske piger er nogle ludere der kun duer til éen ting, og selv det, gider de ikke :-( jeg blev ret provokeret fordi han altid kræfter op om at alle er racister når han ikke lige får sin vilje.. Gid alle dog ville snakke ordentligt!!

Det ville være SÅ meget lettere hvis alle talte ordentligt! Det er nu det jeg går ind for uanset race, så tal dog pænt!

Nu er jeg lidt nysgerrig, er det kun racisme som ts vil melde til politiet, eller også fx generaliserende sexisme, som fx når en såret kvinde skriver at alle mænd er nogle svin, eller den forsmåede fyr, der skriver at kvinder er nogle narrefi**er? Eller når man fx bruger betegnelsen "pølsetysker"?

Jeg tænker bare om det ikke er lidt voldsomt at skulle ulejlige politiet med ALLE dumme udtalelser og ulovligheder? Melder I også jeres venner for at have en brændt cd/dvd liggende? Det er jo også ulovligt og krænkende for musikeren/producenten!

Men så længe I også husker at melde de unge indvandrefyre, der står på gadehjørnet og råber "lille hvide luder" efter de piger der går forbi (inkl undertegnede), så er moralen jo høj og ligeværdig, og så skal jeg ikke klage

God eftermiddag til alle

Anmeld

11. oktober 2012

TeamRocket

Stivdie skriver:

Det ville være SÅ meget lettere hvis alle talte ordentligt! Det er nu det jeg går ind for uanset race, så tal dog pænt!

Nu er jeg lidt nysgerrig, er det kun racisme som ts vil melde til politiet, eller også fx generaliserende sexisme, som fx når en såret kvinde skriver at alle mænd er nogle svin, eller den forsmåede fyr, der skriver at kvinder er nogle narrefi**er? Eller når man fx bruger betegnelsen "pølsetysker"?

Jeg tænker bare om det ikke er lidt voldsomt at skulle ulejlige politiet med ALLE dumme udtalelser og ulovligheder? Melder I også jeres venner for at have en brændt cd/dvd liggende? Det er jo også ulovligt og krænkende for musikeren/producenten!

Men så længe I også husker at melde de unge indvandrefyre, der står på gadehjørnet og råber "lille hvide luder" efter de piger der går forbi (inkl undertegnede), så er moralen jo høj og ligeværdig, og så skal jeg ikke klage

God eftermiddag til alle

Jeg meldte det så ikke til politiet, regner og håber på han bare er en dum dreng der bliver klogere inden det bliver slemt nok til politiet må træde ind ;-) men man kan trykke på den der fb knap og så får vedkomne en advarsel og fjernet sin status :-P måske det kunne afholde ham fra at skrive sådan i fremtiden, også for hans egen skyld.

Anmeld

11. oktober 2012

Merii

MorDk skriver:

Jeg er ikke racist... men ligesom så mange andre kan de være noget så modbydeligt, uopdragne osv.

Jeg kan også undre mig meget over at indvandre kan komme op på kommunen og bum så er der penge og lejl osv. Men står en enlig mor og mangler et hjem... fordi kæresten har været et røvhul.... ja så er der ikke meget hjælp at hente... næææ nej du kan bo på herberg eller hos dine forældre...

En ven af mig stod i probl. ku ik betale sin husleje, intet job, søgte som en gal, afslag... afslag.... og ja han havde en andel han ik ku få solgt... men fordi han havde en andel ku han ik få hjælp til at få anden lejl.

ja... jeg kan undre mig over reglerne nogle gange!

Fra enhver folk altså dansker tysker araber tyrker osv. kan der være uopdragne, så hvorfor at sige de kan være ...? er dansker helt perfekte?

Du siger bum så får de lejlighed penge osv. hvem siger de får penge og lejlighed? Synes det er noget løgn. Der er ikke nogen som bare kan få penge og lejlighed, og tror om de er udlændinge eller dansker så bliver de vurderet efter af den samme lov og regler.

Anmeld

11. oktober 2012

Åse

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

ville  i melde det eller synes i det er en "bagatel"

Hehe jeg synes Det er lidt sjovt, personen skriver 'at folk med anden etnisk baggrund ....' så tænker jeg at personen lige har glemt 'anden etnisk baggrund end dansk, hvis det er det personen mener, det kunne jo' også være end tysk, afrikansk osv.
Jeg tror ikke jeg ville anmelde personen, jeg ville grine lidt af det og tænke, at det snart er en uddøde Race der tænker sådan.
Hilsen den etnisk danske

Anmeld

11. oktober 2012

Camillos

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

ville  i melde det eller synes i det er en "bagatel"

ikke for at være grov eller noget .. men vi har altså ytrings frihed i danmark, og bryder man sig ikke om personen kan man  vælge at blokere den gruppe hvor hun har skrevet det, ellers må du give din mening til kende over for hende tænker jeg (hvis hun er det værd). 

"Jeg synes altså Abekatte er bedårende dyr "  Men ja kan da godt forstå det virker nedladende på dig... 

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

ikke for at være grov eller noget .. men vi har altså ytrings frihed i danmark, og bryder man sig ikke om personen kan man  vælge at blokere den gruppe hvor hun har skrevet det, ellers må du give din mening til kende over for hende tænker jeg (hvis hun er det værd). 

"Jeg synes altså Abekatte er bedårende dyr "  Men ja kan da godt forstå det virker nedladende på dig... 

ja vi har ytringsfrihed, men der er altså også begrænsniger for denne.

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2001/indvandring%20i%20Danmark/167.htm

Danmarks Riges Grundlov sikrer borgerne i Danmark visse grundlæggende, demokratiske rettigheder. Borgerne i Danmark har for 
eksempel ytringsfrihed, hvilket betyder, at man har ret til at udtale sig frit indenfor de rammer, som den øvrige lovgivning sætter. Selvom vi har ytringsfrihed, er det i Danmark forbudt at udtale sig racistisk om en gruppe 
af mennesker. Man kan sige, at vi har ytringsfrihed under ansvar. Man må 
altså ikke true, håne  eller  nedværdige mennesker på grund af deres 
afstamning eller religion. Det er straffelovens § 266b, der forbyder racistiske udtalelser, men den bliver ofte kaldt racismeparagraffen.

http://www.denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/Filosofi/Filosofi_i_1800-_og_1900-t./ytringsfrihed/ytringsfrihed_(Dansk_statsret)

Det er som udgangspunkt Folketinget, der i lovgivningen fastlægger, hvornår ytringsfrihedens grænser anses for overskredet, fx i regler om straf for  ærekrænkelser eller  racediskriminerende udtalelser.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende  demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. Ytringsfriheden er især vigtig for mindretallene, idet de magthavende instanser på grund af deres magtposition ikke har reelt brug for beskyttelsen af retten til ytring.

- ja det kan såre nogle.. Men nogle gange må man ignorer ting. 

Jo ikke en trussel hun kommer med :-) 

ja vi har ytringsfrihed, men der er altså også begrænsniger for denne.

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2001/indvandring%20i%20Danmark/167.htm

Danmarks Riges Grundlov sikrer borgerne i Danmark visse grundlæggende, demokratiske rettigheder. Borgerne i Danmark har for 
eksempel ytringsfrihed, hvilket betyder, at man har ret til at udtale sig frit indenfor de rammer, som den øvrige lovgivning sætter. Selvom vi har ytringsfrihed, er det i Danmark forbudt at udtale sig racistisk om en gruppe 
af mennesker. Man kan sige, at vi har ytringsfrihed under ansvar. Man må 
altså ikke true, håne  eller nedværdige mennesker på grund af deres 
afstamning eller religion. Det er straffelovens § 266b, der forbyder racistiske udtalelser, men den bliver ofte kaldt racismeparagraffen.

http://www.denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/Filosofi/Filosofi_i_1800-_og_1900-t./ytringsfrihed/ytringsfrihed_(Dansk_statsret)

Det er som udgangspunkt Folketinget, der i lovgivningen fastlægger, hvornår ytringsfrihedens grænser anses for overskredet, fx i regler om straf for  ærekrænkelser eller racediskriminerende udtalelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.