melde racisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Merii skriver:

Fra enhver folk altså dansker tysker araber tyrker osv. kan der være uopdragne, så hvorfor at sige de kan være ...? er dansker helt perfekte?

Du siger bum så får de lejlighed penge osv. hvem siger de får penge og lejlighed? Synes det er noget løgn. Der er ikke nogen som bare kan få penge og lejlighed, og tror om de er udlændinge eller dansker så bliver de vurderet efter af den samme lov og regler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det ER et stort problem... Men det vil altid eksistere... Vi er for mange mennesker i verdenen til at alle kan enes...

Ville gerne leve i en utopisk verden, men den findes simpelthen ikke og vil aldrig komme til det så længe folk har forskellige meninger i forhold til hudfarve omm....

men hvis nu folk gjorde lidt ved det, så kunne det være det blev mindre.

som jeg lige har læst, det var så i forbindelse med holocaust og tortur, men det kan også bruge her.

det handler om "bystander" altså os/folket, hvorvidt vi gør noget eller ej. hvis alle bystander vender den anden kind til, ja så bliver problemet i hver fald ikke bedre. 

hvis vi nu tager holocaust. hvis der havde været flere bystanders til at protestere dengang, ville der heller ikke havde været holocaust. sådan noget kan kun opstå og bevares hvis bystander ikke gør noget

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

UNDSKYLD mig meget! men det der kunne jeg virkelig også godt finde på at melde. du hader alle, undtagen hvide???

tillykke du har vundet et medlemskab i KKK.

JESUS siger jeg bare!

du har også fået mit blod til at koge idag.

Også mit!! 

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Anonym skriver:

men hvis nu folk gjorde lidt ved det, så kunne det være det blev mindre.

som jeg lige har læst, det var så i forbindelse med holocaust og tortur, men det kan også bruge her.

det handler om "bystander" altså os/folket, hvorvidt vi gør noget eller ej. hvis alle bystander vender den anden kind til, ja så bliver problemet i hver fald ikke bedre. 

hvis vi nu tager holocaust. hvis der havde været flere bystanders til at protestere dengang, ville der heller ikke havde været holocaust. sådan noget kan kun opstå og bevares hvis bystander ikke gør noget

Du har så evigt ret... Men heldigvis er der jo mennesker der gerne vil gøre lidt ekstra, problemet er virkelig at jeg tror ikke at politiet vil gøre en fis ved det...

Anmeld

11. oktober 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

ville  i melde det eller synes i det er en "bagatel"

Jeg har hverken tid eller lyst til at lade mmig påvirke af sådanne statusser  (hedder det det?? )

Hvis jeg er så grundlæggende uenig med en FB ven, så sletter jeg vedkomne.

Heldigvis har vi ytringsfrihed, og folk så sige og skrive stort set som de lyster, og det synes jeg vi skal ha lov til.

Så ja, jeg synes du er nærtagende og også lidt små pivet, men det har du jo lov til.... Men det er min mening

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Også mit!! 

også dit blod eller?

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg har hverken tid eller lyst til at lade mmig påvirke af sådanne statusser  (hedder det det?? )

Hvis jeg er så grundlæggende uenig med en FB ven, så sletter jeg vedkomne.

Heldigvis har vi ytringsfrihed, og folk så sige og skrive stort set som de lyster, og det synes jeg vi skal ha lov til.

Så ja, jeg synes du er nærtagende og også lidt små pivet, men det har du jo lov til.... Men det er min mening

er du HELT sikkert på du ved hvad ytringfriheden indebære???

der er faktisk begrænsninger...

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Du har så evigt ret... Men heldigvis er der jo mennesker der gerne vil gøre lidt ekstra, problemet er virkelig at jeg tror ikke at politiet vil gøre en fis ved det...

næh

men man kan jo prøve

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Finemoar<3 skriver:

Har jeg nævnt muslimer??

JEG kan ikke lide udlændninge - sort, gul, grå eller hvilken farve de har - kan ikke!!

Jeg hader dem ikke direkte, men aldrig om jeg ville stoppe op og hjælpe en fremmedarbejder , ikke engang for penge - sorry, men sådan er jeg blevet opdraget og sådan vil jeg altid være.. Og jeg har det fint med "mig"!

Det var dog en trist udmelding - du er ganske ung, men har truffet en fast beslutning om aldrig at ændre synspunkt? Vil du nægte at lære noget nyt om livet og bare holde fast i en holdning, til du dør? Sørgeligt. 

Du bruger din opdragelse som forklaring - men så må du jo også have stor forståelse for, at Muhammed på 21, som er opdraget til at se ned på danske piger, og hvis forældre hæver KH og ikke lægger op til, at børnene skal uddanne sig eller i job, ikke kommer videre - det er sådan, han er opdraget, og sådan vil han altid være. Eller hvad? 

(Eksemplet med Muhammed er ikke ment for at støde nogen eller skære alle over en kam - blot en illustration af, at opdragelse er et jammerligt argument mod at udvikle sig!) 

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Anonym skriver:

også dit blod eller?

Lige præcis. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.