melde racisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Næææh, lad da hende være så dum at hun stadig er så langt bagud i hendes holdninger og opfattelse af verdenen...

Nu bliver jeg nogle gange taget for at være udlænding, det er jeg ikke, men alligevel har jeg har fået en del rasistiske bemærkninger smidt i min retning efterhånden og ved du hvad? Det er DERES problem at de ikke kan lide folk der har en mørkere pigment end dem selv... Det kan da aldrig blive mit problem at folk er så uvidende at de holder fast i deres stenalder meninger....

Ind af det ene øre, hurtigt ud af det andet...

jeg synes bare det er et stort problem, og hvis alle bare vendte den anden kind til, så ville det vokse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jepp uden tvivl! Og det lige med det vuns!!!

Mennesker der siger/skriver den slags skulle måske tage et kig på deres egen genetiske baggrund, så er den nok ikke så "fin i kanten" som de går og tror 

Og endeligt, det mest betydningsfulde, når man ser/hører den slags...det spreder sig som en stille gift blandt folk, så de vender sig til at høre, at der bliver talt ned om andre folkeslag eller folk med andre meninger, og lige pludseligt så har man tilstande som der f.eks var i Tyskland i 30'erne, hvor det pludseligt blev ok, at forfølge jøder, svagt begavede og folk, der havde en anden politisk holdning.
Uhyggeligt, det er hvad det er.

Personligt bliver jeg både bedrøvet og MEGET vred, når jeg oplever den slags, ikke mindst fordi en masse af min egen familie døde i koncentrationslejrene under anden verdenskrig.

Kærligst
Sussie

jeg er helt enig med dig. 

faktisk efter at have læst den her tråd er jeg egenligt rimelig chokeret over folks holdninger, mange synes bare man skal vende den anden kind til. og så er der nogle der lige frem går i samme fodspor som hende jeg har skrevet om idag.

er dybt chokket

har tænkt over det hele dagen og har besluttet at melde hende. synes det er et stort problem

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg havde meldt det - sådanne ting kan man tænke og skrive privat hvis man føler for det, men at skrive det offentligt - det er dumt og ulovligt.

har jeg også besluttet at jeg gør

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Finemoar<3 skriver:

Haha, godt sendt tilbage

Nej det synes jeg ikke - der kan findes mange årsager til at man ikke kan lide dem!

Ærligt så kan jeg ikke lide dem, de er nogle satans bøller ("drengene")  som ikke gider tage de danske regler en skid seriøst - de kommer hertil uden en krone på lommen, henvender sig til kommunen og BUM - så har de både hus, bil, en masse fedt tøj, telefoner og hvad fanden ved jeg - det pisser mig monster meget af, tænk at vi hellere vil hjælpe fremmed end at hjælp vores gamle borger som hr bygget vores land op, til det vi har idag - tror de er meget taknemmeligt over at vi skider på dem som tak

synes du er rimelig generaliserende.

der er altså ikke nogen der bare lige går på kommunen og BUM så har de penge og lejlighed. ved ikke hvor du har din information fra, men den er i hver fald langttttt fra hvordan det er in real life.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Det tror jeg faktisk ikke er ulovligt ... 

Man har jo ret til at have sine meninger... 

Jeg melder jo heller ikke de udlændinge der kalder mig en hvid kartoffeltud eller andet.. 

Jeg ser ikke selv særlig dansk ud.. Men hvorfor blive støt over en andens mening ??

jeg er da ligeglad med dem der siger de ikke kan lide brunetter, eller kvinder med små bryster, de kan da rende mig.. Det bedste med sådanne menesker er at ignorere dem.. 

Min mand er ikke dansk.. Og han kan også komme op i det røde fælt hvis der kommer noget som kan tolkes som rasistisk, lige indtil jeg mindre ham om at han ikke er bedre selv.. 

Citere lige en komiker: 

en sort mand stiller sig op på et bord og råber til hele forsamlingen, jeg er sort, og stolt ! 

Folk klapper jubler, og hepper (også de hvide) 

en hvid mand gør nu det samme, jeg er hvid, og stolt ! 

Nu er stemningen en helt anden... Folk kigger bebrejdende, ryster på hovedet, og buer (også de hvide) 

hvorfor er der forskel ??  

det er ulovligt, henviste også til en paragraf.

ja vi har ytringsfrihed, men der er altså også begrænsniger for denne.

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2001/indvandring%20i%20Danmark/167.htm

Danmarks Riges Grundlov sikrer borgerne i Danmark visse grundlæggende, demokratiske rettigheder. Borgerne i Danmark har for 
eksempel ytringsfrihed, hvilket betyder, at man har ret til at udtale sig frit indenfor de rammer, som den øvrige lovgivning sætter. Selvom vi har ytringsfrihed, er det i Danmark forbudt at udtale sig racistisk om en gruppe 
af mennesker. Man kan sige, at vi har ytringsfrihed under ansvar. Man må 
altså ikke true, håne  eller nedværdige mennesker på grund af deres 
afstamning eller religion. Det er straffelovens § 266b, der forbyder racistiske udtalelser, men den bliver ofte kaldt racismeparagraffen.

http://www.denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/Filosofi/Filosofi_i_1800-_og_1900-t./ytringsfrihed/ytringsfrihed_(Dansk_statsret)

Det er som udgangspunkt Folketinget, der i lovgivningen fastlægger, hvornår ytringsfrihedens grænser anses for overskredet, fx i regler om straf for  ærekrænkelser eller racediskriminerende udtalelser.

Lovbekendtgørelse nr 909 af 27/9/2005

Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser

Den, der offentligt  eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. 

Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ja det er jo så din mening og den er jeg bestemt ikke enig i...

Det er jo det der er så svært når man generaliserer... Det er jo bestemt ikke dem alle der er som du beskriver.. Men jeg kender til gengæld RIGTIG mange indfødste danskere der er præcis som du beskriver... Sidder på deres falde og høster kontanthjælp og siger at det er i orden fordi de har ret til det i Danmark...

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg er ikke racist... men ligesom så mange andre kan de være noget så modbydeligt, uopdragne osv.

Jeg kan også undre mig meget over at indvandre kan komme op på kommunen og bum så er der penge og lejl osv. Men står en enlig mor og mangler et hjem... fordi kæresten har været et røvhul.... ja så er der ikke meget hjælp at hente... næææ nej du kan bo på herberg eller hos dine forældre...

En ven af mig stod i probl. ku ik betale sin husleje, intet job, søgte som en gal, afslag... afslag.... og ja han havde en andel han ik ku få solgt... men fordi han havde en andel ku han ik få hjælp til at få anden lejl.

ja... jeg kan undre mig over reglerne nogle gange!

det er da bedøvende lige meget hvor man kommer fra så kan man da være uopdragen.

og nej!!! de kan altså i bare få i hoved og røv som du undre dig over.

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Anonym skriver:

jeg synes bare det er et stort problem, og hvis alle bare vendte den anden kind til, så ville det vokse

Det ER et stort problem... Men det vil altid eksistere... Vi er for mange mennesker i verdenen til at alle kan enes...

Ville gerne leve i en utopisk verden, men den findes simpelthen ikke og vil aldrig komme til det så længe folk har forskellige meninger i forhold til hudfarve omm....

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Har jeg nævnt muslimer??

JEG kan ikke lide udlændninge - sort, gul, grå eller hvilken farve de har - kan ikke!!

Jeg hader dem ikke direkte, men aldrig om jeg ville stoppe op og hjælpe en fremmedarbejder , ikke engang for penge - sorry, men sådan er jeg blevet opdraget og sådan vil jeg altid være.. Og jeg har det fint med "mig"!

UNDSKYLD mig meget! men det der kunne jeg virkelig også godt finde på at melde. du hader alle, undtagen hvide???

tillykke du har vundet et medlemskab i KKK.

JESUS siger jeg bare!

du har også fået mit blod til at koge idag.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

betina23 skriver:

enig

ts
men er ikke racist men sys nogle gange det er at gå lidt for meget op i det abekatte er jo ikke slemt.. jeg er blevet kaldt mange andre være ting a udlændinge og danske.. dog flest udlændinge sku jeg så ha meldt det hmm nej stop op og grin ad det...

personen sys jo det sjovt at det går dig på og smiler jo bare af det hvis du viser personen interesse

grine af det.

jeg synes faktisk racistiske udtalelser er ret alvorlige, og slet ikke noget af at grine af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.