Lahn11 skriver:
Det tror jeg faktisk ikke er ulovligt ...
Man har jo ret til at have sine meninger...
Jeg melder jo heller ikke de udlændinge der kalder mig en hvid kartoffeltud
eller andet..
Jeg ser ikke selv særlig dansk ud.. Men hvorfor blive støt over en andens mening ??
jeg er da ligeglad med dem der siger de ikke kan lide brunetter, eller kvinder med små bryster, de kan da rende mig.. Det bedste med sådanne menesker er at ignorere dem..
Min mand er ikke dansk.. Og han kan også komme op i det røde fælt hvis der kommer noget som kan tolkes som rasistisk, lige indtil jeg mindre ham om at han ikke er bedre selv..
Citere lige en komiker:
en sort mand stiller sig op på et bord og råber til hele forsamlingen, jeg er sort, og stolt !
Folk klapper jubler, og hepper (også de hvide)
en hvid mand gør nu det samme, jeg er hvid, og stolt !
Nu er stemningen en helt anden... Folk kigger bebrejdende, ryster på hovedet, og buer (også de hvide)
hvorfor er der forskel ??
det er ulovligt, henviste også til en paragraf.
ja vi har ytringsfrihed, men der er altså også begrænsniger for denne.
http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2001/indvandring%20i%20Danmark/167.htm
Danmarks Riges Grundlov sikrer borgerne i Danmark visse grundlæggende, demokratiske rettigheder. Borgerne i Danmark har for
eksempel ytringsfrihed, hvilket betyder, at man har ret til at udtale sig frit indenfor de rammer, som den øvrige lovgivning sætter. Selvom vi har ytringsfrihed, er det i Danmark forbudt at udtale sig racistisk om en gruppe
af mennesker. Man kan sige, at vi har ytringsfrihed under ansvar. Man må
altså ikke true, håne eller nedværdige mennesker på grund af deres
afstamning eller religion. Det er straffelovens § 266b, der forbyder racistiske udtalelser, men den bliver ofte kaldt racismeparagraffen.
http://www.denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/Filosofi/Filosofi_i_1800-_og_1900-t./ytringsfrihed/ytringsfrihed_(Dansk_statsret)
Det er som udgangspunkt Folketinget, der i lovgivningen fastlægger, hvornår ytringsfrihedens grænser anses for overskredet, fx i regler om straf for ærekrænkelser eller racediskriminerende udtalelser.
Lovbekendtgørelse nr 909 af 27/9/2005
Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser
Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.