melde racisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

ville  i melde det eller synes i det er en "bagatel"

Jepp uden tvivl! Og det lige med det vuns!!!

Mennesker der siger/skriver den slags skulle måske tage et kig på deres egen genetiske baggrund, så er den nok ikke så "fin i kanten" som de går og tror 

Og endeligt, det mest betydningsfulde, når man ser/hører den slags...det spreder sig som en stille gift blandt folk, så de vender sig til at høre, at der bliver talt ned om andre folkeslag eller folk med andre meninger, og lige pludseligt så har man tilstande som der f.eks var i Tyskland i 30'erne, hvor det pludseligt blev ok, at forfølge jøder, svagt begavede og folk, der havde en anden politisk holdning.
Uhyggeligt, det er hvad det er.

Personligt bliver jeg både bedrøvet og MEGET vred, når jeg oplever den slags, ikke mindst fordi en masse af min egen familie døde i koncentrationslejrene under anden verdenskrig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Wimmie

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

Jeg havde meldt det - sådanne ting kan man tænke og skrive privat hvis man føler for det, men at skrive det offentligt - det er dumt og ulovligt.

Anmeld

11. oktober 2012

Finemoar<3

Muhmi skriver:

Næææh, lad da hende være så dum at hun stadig er så langt bagud i hendes holdninger og opfattelse af verdenen...

Nu bliver jeg nogle gange taget for at være udlænding, det er jeg ikke, men alligevel har jeg har fået en del rasistiske bemærkninger smidt i min retning efterhånden og ved du hvad? Det er DERES problem at de ikke kan lide folk der har en mørkere pigment end dem selv... Det kan da aldrig blive mit problem at folk er så uvidende at de holder fast i deres stenalder meninger....

Ind af det ene øre, hurtigt ud af det andet...

Har man stenalder mening hvis man ikke kan lide udlændinge, og kalder dem for aber???

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Finemoar<3 skriver:

Har man stenalder mening hvis man ikke kan lide udlændinge, og kalder dem for aber???

Synes du ikke det??

Anmeld

11. oktober 2012

Finemoar<3

Muhmi skriver:

Synes du ikke det??

Haha, godt sendt tilbage

Nej det synes jeg ikke - der kan findes mange årsager til at man ikke kan lide dem!

Ærligt så kan jeg ikke lide dem, de er nogle satans bøller ("drengene")  som ikke gider tage de danske regler en skid seriøst - de kommer hertil uden en krone på lommen, henvender sig til kommunen og BUM - så har de både hus, bil, en masse fedt tøj, telefoner og hvad fanden ved jeg - det pisser mig monster meget af, tænk at vi hellere vil hjælpe fremmed end at hjælp vores gamle borger som hr bygget vores land op, til det vi har idag - tror de er meget taknemmeligt over at vi skider på dem som tak

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

Det tror jeg faktisk ikke er ulovligt ... 

Man har jo ret til at have sine meninger... 

Jeg melder jo heller ikke de udlændinge der kalder mig en hvid kartoffeltud eller andet.. 

Jeg ser ikke selv særlig dansk ud.. Men hvorfor blive støt over en andens mening ??

jeg er da ligeglad med dem der siger de ikke kan lide brunetter, eller kvinder med små bryster, de kan da rende mig.. Det bedste med sådanne menesker er at ignorere dem.. 

Min mand er ikke dansk.. Og han kan også komme op i det røde fælt hvis der kommer noget som kan tolkes som rasistisk, lige indtil jeg mindre ham om at han ikke er bedre selv.. 

Citere lige en komiker: 

en sort mand stiller sig op på et bord og råber til hele forsamlingen, jeg er sort, og stolt ! 

Folk klapper jubler, og hepper (også de hvide) 

en hvid mand gør nu det samme, jeg er hvid, og stolt ! 

Nu er stemningen en helt anden... Folk kigger bebrejdende, ryster på hovedet, og buer (også de hvide) 

hvorfor er der forskel ??  

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Lahn11 skriver:

Det tror jeg faktisk ikke er ulovligt ... 

Man har jo ret til at have sine meninger... 

Jeg melder jo heller ikke de udlændinge der kalder mig en hvid kartoffeltud eller andet.. 

Jeg ser ikke selv særlig dansk ud.. Men hvorfor blive støt over en andens mening ??

jeg er da ligeglad med dem der siger de ikke kan lide brunetter, eller kvinder med små bryster, de kan da rende mig.. Det bedste med sådanne menesker er at ignorere dem.. 

Min mand er ikke dansk.. Og han kan også komme op i det røde fælt hvis der kommer noget som kan tolkes som rasistisk, lige indtil jeg mindre ham om at han ikke er bedre selv.. 

Citere lige en komiker: 

en sort mand stiller sig op på et bord og råber til hele forsamlingen, jeg er sort, og stolt ! 

Folk klapper jubler, og hepper (også de hvide) 

en hvid mand gør nu det samme, jeg er hvid, og stolt ! 

Nu er stemningen en helt anden... Folk kigger bebrejdende, ryster på hovedet, og buer (også de hvide) 

hvorfor er der forskel ??  

Anden?

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Finemoar<3 skriver:

Haha, godt sendt tilbage

Nej det synes jeg ikke - der kan findes mange årsager til at man ikke kan lide dem!

Ærligt så kan jeg ikke lide dem, de er nogle satans bøller ("drengene")  som ikke gider tage de danske regler en skid seriøst - de kommer hertil uden en krone på lommen, henvender sig til kommunen og BUM - så har de både hus, bil, en masse fedt tøj, telefoner og hvad fanden ved jeg - det pisser mig monster meget af, tænk at vi hellere vil hjælpe fremmed end at hjælp vores gamle borger som hr bygget vores land op, til det vi har idag - tror de er meget taknemmeligt over at vi skider på dem som tak

Ja det er jo så din mening og den er jeg bestemt ikke enig i...

Det er jo det der er så svært når man generaliserer... Det er jo bestemt ikke dem alle der er som du beskriver.. Men jeg kender til gengæld RIGTIG mange indfødste danskere der er præcis som du beskriver... Sidder på deres falde og høster kontanthjælp og siger at det er i orden fordi de har ret til det i Danmark...

Anmeld

11. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Tror ikke at man melde nogen for sådan en omgang  Der er jo ikke nogen trusler eller andet i det - det er en mening, stødene og sårene ja, men det er kun en mening 

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

Muhmi skriver:

Anden?

JA DA !!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.