melde racisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.655 visninger
89 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

Anonym trådstarter

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

ville  i melde det eller synes i det er en "bagatel"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

aarhusmor

Jeg ville nok anmelde hende på FB, altså hendes profil. Jeg tror ikke jeg ville melde det til politiet.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

synes bare det er lodt mildt. det er ikke en jeg kender og noget som er skrevet i en gruppe.

Anmeld

11. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

så lige et oplæg på fb idag hvor en dame skriver:  "folk med anden etnisk baggrund er nogle abekatte... JEG HADER ABEKATTE"

det synes jeg er vildt diskriminerende og jeg overvejer meget at anmelde det. sådan nogle udtalelser skal man ikke komme med. 

desuden er det i følge loven: "racismeparagraffen" tror det er 266b ulovligt og strafbart.

jeg havde personligt nok bare ignoreret det.

men hvis det er noget der genere dig, kan du jo anmelde personen profil fil facbook.

Anmeld

11. oktober 2012

M&N

FrkZier skriver:

jeg havde personligt nok bare ignoreret det.

men hvis det er noget der genere dig, kan du jo anmelde personen profil fil facbook.

Samme her..

Anmeld

11. oktober 2012

wamse

aarhusmor skriver:

Jeg ville nok anmelde hende på FB, altså hendes profil. Jeg tror ikke jeg ville melde det til politiet.

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Det ville ikke røre mig ... Ser det tit.. 

Anmeld

11. oktober 2012

Bshizzle

Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende  demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. Ytringsfriheden er især vigtig for mindretallene, idet de magthavende instanser på grund af deres magtposition ikke har reelt brug for beskyttelsen af retten til ytring.

- ja det kan såre nogle.. Men nogle gange må man ignorer ting. 

Jo ikke en trussel hun kommer med :-) 

Anmeld

11. oktober 2012

Bshizzle

Dobbelt.. 

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Næææh, lad da hende være så dum at hun stadig er så langt bagud i hendes holdninger og opfattelse af verdenen...

Nu bliver jeg nogle gange taget for at være udlænding, det er jeg ikke, men alligevel har jeg har fået en del rasistiske bemærkninger smidt i min retning efterhånden og ved du hvad? Det er DERES problem at de ikke kan lide folk der har en mørkere pigment end dem selv... Det kan da aldrig blive mit problem at folk er så uvidende at de holder fast i deres stenalder meninger....

Ind af det ene øre, hurtigt ud af det andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.