Tina Lund : Min dreng skal ikke ændre mit liv... bom bom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

wamse

Jeg har nu læst artiklen, og det sætter sgu ikke rigtig noget i kog ved mig

Jeg kan ikke se nogen skade i at hun 2 gange i løbet af en 5 ugers periode, har ladet mormor/far passe drengen. Hvis hun ud over det har en masse kvalitetstid med barnet, så er det sgu nok ikke de her 2 gange, der vælter relationen mellem mor og barn.

Hvad er forskellen på fx at bede faderen eller en anden om at tage barnet en nat, fordi man måske selv er helt udkørt? Hun overlader barnet til mennesker, som hun stoler på, og barnet er i trygge hænder. Det her er hendes måde at undgå, at blive udkørt, som jeg forstår artiklen.

Hun er bestemt ikke den første(heller ikke herinde på baby.dk), som jeg hører, at det at få et barn, ikke skal ændre på ens liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Dustmuz

jeg har svaret Nope..

Da JEG mener det er sundt at få lidt afveksling i hverdagen, så det ikke hedder

6:00 Barn
7:00 Barn
8:00 Barn
9:00 Barn
osv hele dagen..

men at man også får tid til at gøre noget for sig selv og sin partner..

jeg kunne sagtens overlade mit barn på 5-10-15 uger til min svigermor et par timer og så tage kæresten med i biffen, uden så meget som at have dårlig samvittighed..

et barn skal IKKE styre ens liv..
Det skal forbedre ens liv..
ved mange af jer vil være åndsvagt uenige med mig, og sikkert også harme over mit indlæg her..

men der er IKKE meget ved en tilværelse som du ikke selv kontrolere..

Anmeld

3. oktober 2012

TNBC

Lotus86 skriver:

Så fordi hun (ligesom de fleste andre mødre) har brug for at komme lidt ud, så tilbringer hun ingen tid med sin søn, fordi hun tager til en biografpremiere i 2 timer??

To gange på en uge hvor den ene var i babybio. Og ingen af os ved hvor meget hun arbejder med hestene..
Jeg har sku ikke noget i mod at hun tager i biffen 2 timer.

Anmeld

3. oktober 2012

CaWi

Jeg har ikke læst artiklen, men jeg mener sådan her:

Der findes MANGE karriere kvinder i DK -ja hele verden- hvor de stort set er på "dagen efter fødslen", og hvor det derfor er faderen eller en barnepige der passer babyen. Af og til er det faktisk kvinden der er forsørger i hjemmet, og som derfor vælger at arbejde fuldtid ret hurtigt igen.

Tina Lund har en virksomhed der skal løbe rundt. OGSÅ selvom hun har fået en baby. Så jeg kan sagtens forstå, hvis hun skal ud og skrive autografer og af og til undervise, at hun har brug for at pleje veninderne på en cafe, eller tage en tur i biffen.
Derudover så er jeg ret så sikker på at hun har folk til "lorte arbejdet" i stalden, så hun kun skal lave det nemme og hurtige mens lillemanden endnu ikke er så gammel.

Jeg er faktisk ret skuffet over at folk herinde ik kan se ud over deres egen næse, og menerdet er synd for barnet at have Tina som mor.
Vi er alle forskellige, har forskellige liv og behov. Og sådan SKAL det være!!

Anmeld

3. oktober 2012

Tanja1234

Med fare for at blive overfuset af alle mødrene her, så må jeg altså indrømme at jeg måske ikke helt er på linje med Tina Lund, men lidt hen af vejen er jeg enig med hende.

Vores datter havde sin første overnatning ude (hos mormor) da hun var to måneder gammel og hun bliver jævnligt passet både en aften eller med overnatning også selvom hun er født for tidligt. Hun kan også sagtens blive passet af andre i familien eller af vores venner.

Jeg er helt overbevist om at min datter har godt af at knytte sig til andre mennesker end bare lige mor og far og indtil videre har det da heldigvis også givet os et åbent barn der kan rumme andre mennesker og ikke "hænger" konstant på os.

Min datter har da selvfølgelig ændret mit liv og jeg har aldrig levet i troen om at dette ikke ville ske - MEN jeg vælger stadig at gøre ting for mig, fx at starte tidligt på arbejde, arbejde længe og få hende passet når vi tager ud, fordi jeg mener at en glad mor er en god mor (eller far for den sags skyld).

Anmeld

3. oktober 2012

Lotus86

Yurie skriver:

To gange på en uge hvor den ene var i babybio. Og ingen af os ved hvor meget hun arbejder med hestene..
Jeg har sku ikke noget i mod at hun tager i biffen 2 timer.

Hun har ikke været i babybio, hun har været inde og se Wallmanns, og så har hun været til en almindelig biografpremiere.

Altså synes folk skal slå koldt vand i blodet, så er det vidst heller ikke værre.

Anmeld

3. oktober 2012

Lullaby

Selvfølgelig ændres ens liv pga man får børn. Spm er bare hvor meget. Feks vores børn bliver passet hver 3. uge fordi vi har brug for alenetid. Min svigerinde gør det modsatte. Hendes børn bliver aldrig passet fordi hun synes ikke det er nødvendigt. Nu ved jeg ikke om det er taget ud af kontekst men man er jo nødt til at lade ens børn påvirke ens liv, bare en lille smule, ellers kunne man jo bare lade være med at få dem

Anmeld

3. oktober 2012

sne190810

dorthemus skriver:

Det har da ændret mit liv radikalt....synes hendes udtalelse er mærkværdig Alle der tror de kan fortsætte deres hidtidige liv har då misforstået noget...efter min mening
Har godt læst artiklen og jeg forstår ikke hvordan man overhovedet har lyst eller overskud til at lade andre passe sit nyfødte barn for selv at gå ud til en eller ligegyldig præmiere eller event.

Men det er jo hendes valg

I agree

Jeg syntes det er en lidt stupid og naiv holdning at have. Sørgelig, om man vil.

Anmeld

3. oktober 2012

GønskE

LMX skriver:

AArh lad os lige slå koldt vand i blodet piger.

Jeg er selv indenfor hesteverdenen og jeg ved hvor meget negativ omtale Tina Lund tit får. Jeg er sikker på at hun ikke mener det som det står skrevet. Husk nu at det er EkstraBladet..

Jeg husker faktisk flere tråde herinde hvor vi søde piger har vejledt andre nybagte mødre som spørger om det nu også er OK at overlade den bette til mormor/farmor for at få en hyggeaften med kæresten et par timer. Ud at spise eller en biftur.

Hvis vi mener det er i orden at resten af DK's dejlige nybagte mødre gør det, hvorfor så ikke også Tina?

Jeg tror hun mener at hun stadig vil fortsætte sit liv som førhen. Med offentligheden lige i hælene. Det er jo hendes job. Og vi andre opgiver jo heller ikke noget ift at vi har fået vores børn?

Selvfølgelig ændrer det livet radikalt at man får børn. Det gør det da. Men vi fortsætter da med at være mennesker tiltrods derfor?

Jeg er ikke fan af Tina Lund, men jeg er lidt træt af at hun næsten altid kun får negativ omtale for alt hvad hun foretager sig.

Kan I følge mig?

Lige hvad jeg også tænkte! 

Tror også det skal forståes sådan, at hun da fortsætter sin ridning og være den person hun var før + baby  

jeg tror bestemt ikke hun er en dårlig mor  

Anmeld

3. oktober 2012

jydeinden

Tanja1234 skriver:

Med fare for at blive overfuset af alle mødrene her, så må jeg altså indrømme at jeg måske ikke helt er på linje med Tina Lund, men lidt hen af vejen er jeg enig med hende.

Vores datter havde sin første overnatning ude (hos mormor) da hun var to måneder gammel og hun bliver jævnligt passet både en aften eller med overnatning også selvom hun er født for tidligt. Hun kan også sagtens blive passet af andre i familien eller af vores venner.

Jeg er helt overbevist om at min datter har godt af at knytte sig til andre mennesker end bare lige mor og far og indtil videre har det da heldigvis også givet os et åbent barn der kan rumme andre mennesker og ikke "hænger" konstant på os.

Min datter har da selvfølgelig ændret mit liv og jeg har aldrig levet i troen om at dette ikke ville ske - MEN jeg vælger stadig at gøre ting for mig, fx at starte tidligt på arbejde, arbejde længe og få hende passet når vi tager ud, fordi jeg mener at en glad mor er en god mor (eller far for den sags skyld).

jeg kan bestemt ikke se det forkerte i at dit barn bliver passet en gang imellem at mennesker som barnet efter min mening vil have godt af at få et vis bånd til. Altså jeg er feks aldrig (eller i hvertfald sjældent) som barn blevet passet eller været på længere besøg hos min mormor, og derfor kan jeg ikke ligefremmen påstå at jeg har noget bånd til hende. Og ærligt det synes jeg da er synd for børn, at de ikke knytter sig til andre end mor og far. at de ikke føler sig hjemme og velkommen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.