Tina Lund : Min dreng skal ikke ændre mit liv... bom bom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

Faith

Tina Lund har altid givet mig røde knopper. Bryder mig ikke om kvindemennesket!

Artiklen får mig ikke til at synes bedre om hende. Selvfølgelig ændrer det ens liv at få børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Mor til Ella

Yurie skriver:

Der er ingen her inde der har været væk fra deres nyfødte TO gange på en uge. Og den ene gang hun var ude ved babybio, efter hvad jeg kan forstå..

Av av av...... Så kaster vi lige med dårlig mor skytset

Jeg var væk fra min baby 2 gange på EN uge da hun var 3 uger.....

Nu håber jeg da ikke der står et tæskehold om 10 min uden for min dør, eller noget i den stil

For at svarer på indlægget....

At få børn er en stor ændring og omstrukturering, men det skal ikke "styre" mit liv....

Verden kan jo ikke gå i stå, for mit vedkommen skal de ansatte have løn, elever til svendeprøve, kurser, sygedage skal dækkes ind m.m.

Misforstå mig ikke jeg ville også vildt gerne bare trække stikket ud i 10-11 mdr. Ville elske det Men det er nu engang sådan, og jeg synes ikke jeg er en mindre god mor af den grund.... 

Og så tror jeg sådanne artikler somme tider skal tages med et gram salt, det er journalister det er deres job at skrive så det fanger. Og far kan vel gøre det lige så fint

Anmeld

3. oktober 2012

Mor til Ella

Faith skriver:

Tina Lund har altid givet mig røde knopper. Bryder mig ikke om kvindemennesket!

Artiklen får mig ikke til at synes bedre om hende. Selvfølgelig ændrer det ens liv at få børn

Nej, jeg bryder mig enlig heller ikke synderligt om hende

Anmeld

3. oktober 2012

Tona

dola skriver:

Nu kan jeg ikke lige tilføje det her link som jeg gerne ville, men faldt altså over den her historie. Skal ikke kunne sige om hendes udtalelser om de er taget ud af sammenhæng, MEN jeg har altså ikke fået et barn for at FORTSÆTTE mit liv som jeg altid har gjort?!?

Har I?

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1833963.ece

Min datter har ændret mit liv utroligt meget og det er jeg lykkelig for. Jeg ELSKER at være hjemmegående med hende og jeg elsker at hun er den største del af mit liv og min hverdag.

MEN jeg kan slet, slet ikke blive ophidset over den artikel. Jeg mener at det er naturligt at man som mor, og også som nybagt mor, gerne vil ud en lille smule. Hun har jo ikke overladt barnet til fremmede, men til faren (som jo er præsis ligeså god som moren for barnet). Gad vide om der var nogen der ville have stillet spørgsmålstegn ved det hvis det havde været en far der havde valgt lige at smutte en tur ud med vennerne en enkelt gang?

Jeg syntes måske at det er lidt voldsomt at hun tager afsted  hele to gange på 5 uger og måske er den der udtalelse med at "en 5-ugers kan sagtens undvære sin mor" lidt uheldigt formuleret, men jeg mener stadig at der i vores samfund er mange normer som trækkes ned over hovedet på mødre omkring hvornår man er god nok mor, men det kan bare ikke defineres så enkelt som enten/eller.

Normalt er jeg ret stor fan af Sigrid Rise, men jeg syntes at hendes udtalelser her er aaaaalt for bastante. Man kan sagtens være en god mor selv om man forlader sin 5-ugers i farens trygge arme en enkelt gang for at komme ud og lade op efter min mening. Og jeg tror enda at det kan tænkes at hvis man har brug for det, så vil man blive en bedre mor af lige at komme ud og få det der kick med energi. Andre har måske ikke brug for det, og det er jo så fint for dem, men at skære alle over en kam sådan som der gøres her i artiklen det ved jeg ikke om jeg er fan af.

Anmeld

3. oktober 2012

TNBC

Mor til Ella skriver:

Av av av...... Så kaster vi lige med dårlig mor skytset

Jeg var væk fra min baby 2 gange på EN uge da hun var 3 uger.....

Nu håber jeg da ikke der står et tæskehold om 10 min uden for min dør, eller noget i den stil

For at svarer på indlægget....

At få børn er en stor ændring og omstrukturering, men det skal ikke "styre" mit liv....

Verden kan jo ikke gå i stå, for mit vedkommen skal de ansatte have løn, elever til svendeprøve, kurser, sygedage skal dækkes ind m.m.

Misforstå mig ikke jeg ville også vildt gerne bare trække stikket ud i 10-11 mdr. Ville elske det Men det er nu engang sådan, og jeg synes ikke jeg er en mindre god mor af den grund.... 

Og så tror jeg sådanne artikler somme tider skal tages med et gram salt, det er journalister det er deres job at skrive så det fanger. Og far kan vel gøre det lige så fint

Hvad var grunden?

Anmeld

3. oktober 2012

SussieThyssen

dola skriver:

Nu kan jeg ikke lige tilføje det her link som jeg gerne ville, men faldt altså over den her historie. Skal ikke kunne sige om hendes udtalelser om de er taget ud af sammenhæng, MEN jeg har altså ikke fået et barn for at FORTSÆTTE mit liv som jeg altid har gjort?!?

Har I?

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1833963.ece

Selvfølgelig er det meningen at børn skal ændre ens liv.
Man bliver voksen af at få børn, man bliver mange nye erfaringer rigere, man bliver ganske enkelt en anden.
Så ja, selvfølgelig ændrer de ens liv.

Anmeld

3. oktober 2012

chael

Klart det har ændret mit liv.

Alt andet ville være en stor fed løgn. Man ændre sig som menneske og udvikler sig. Hvilket er helt naturligt.

Jeg er da også glad for det.
Ville nødig være mig selv som 20 årig, da jeg ikke havde børn, men langt hellere modnes.

Ens liv er jo ikke nødvendigvis kedeligt

Hold nu op, folk må leve i en tidskapsel, hvis de tror man ikke ændre sig

*C

Anmeld

3. oktober 2012

Kakao

Amandas-mor skriver:

Min datter har ændret mit liv utroligt meget og det er jeg lykkelig for. Jeg ELSKER at være hjemmegående med hende og jeg elsker at hun er den største del af mit liv og min hverdag.

MEN jeg kan slet, slet ikke blive ophidset over den artikel. Jeg mener at det er naturligt at man som mor, og også som nybagt mor, gerne vil ud en lille smule. Hun har jo ikke overladt barnet til fremmede, men til faren (som jo er præsis ligeså god som moren for barnet). Gad vide om der var nogen der ville have stillet spørgsmålstegn ved det hvis det havde været en far der havde valgt lige at smutte en tur ud med vennerne en enkelt gang?

Jeg syntes måske at det er lidt voldsomt at hun tager afsted  hele to gange på 5 uger og måske er den der udtalelse med at "en 5-ugers kan sagtens undvære sin mor" lidt uheldigt formuleret, men jeg mener stadig at der i vores samfund er mange normer som trækkes ned over hovedet på mødre omkring hvornår man er god nok mor, men det kan bare ikke defineres så enkelt som enten/eller.

Normalt er jeg ret stor fan af Sigrid Rise, men jeg syntes at hendes udtalelser her er aaaaalt for bastante. Man kan sagtens være en god mor selv om man forlader sin 5-ugers i farens trygge arme en enkelt gang for at komme ud og lade op efter min mening. Og jeg tror enda at det kan tænkes at hvis man har brug for det, så vil man blive en bedre mor af lige at komme ud og få det der kick med energi. Andre har måske ikke brug for det, og det er jo så fint for dem, men at skære alle over en kam sådan som der gøres her i artiklen det ved jeg ikke om jeg er fan af.

HELT enig!

Anmeld

3. oktober 2012

Kakao

Jeg er mere "forarget" over Sigrid Riise

Jeg husker selv, hvor misundelig jeg var på min mand i den tid, fordi han bare kunne tage ud og handle osv. Jeg var jo bundet pga amningen.

Synes det er groft af Sigrid Riise, at hun får det til at lyde unaturligt, at man somme tider har brug for en pause fra sin baby. Det er da overhovedet ikke unaturligt. Det er HELT almindeligt.

Det er netop sådanne udtalelser, som kan få en til at føle sig forkert som mor. At man ikke har de rigtige følelser, fordi man somme tider har brug for at komme ud. Man kan SAGTENS elske sit barn med hud og hår, og samtidigt have brug for en pause

Ok Tina Lunds udtalelser kom lidt uheldigt ud, men det mener jeg så sandelig også Sigrid Riises gjorde.

Anmeld

3. oktober 2012

Finemoar<3

Muhmi skriver:

Ved ikke om der ikke er én eller to herinde der har gjort det samme som hende... Men i min verden synes jeg det er underligt at man har et behov for at komme væk fra sit barn for at blive "en bedre mor"... Helt ærligt, i starten bør man sguda lære sit barns lyde og alt ved det her barn at kende og der er ingen der skal komme og fortælle mig at hun har lært sit barn 100% at kende efter 5 uger...

Og et par timer på en cafe ville ødelægge alt eller hvad???

Godt jeg ikke er Tina Lund, kvinden bliver jo max grillet af alle de PERFEKTE mødre herinde på baby.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.