Loa skriver:
Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???
Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme 
Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?
Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?
Eller også har forældrene bare nemmere ved det 
Der er stor forskel på, hvor "hårdt" det er for forskellige mennesker at blive forældre. Ikke to oplevelser er ens, - selvom situationen kan synes den samme.
Jeg er selv super sej til at være mor
- Altså forstået på den måde, at der skal VIRKELIG meget til, før jeg føler at, det er for stor en mundfuld. Og jeg kan høre på andre, at de sommetider oplever forældretilværelsen noget anderledes - trods ikke at jave (synligt) større udfordringer.
Og så tror jeg, at økonomi spiller enormt meget ind. Ked af at sige det, og egentlig også lidt uretfærdigt, at det skal være sådan, men har man en god økonomi med overkskud i det daglige, - stort hus, en rummelig bil, fleksibelt arbejde osv. Jamen, så ER det altså nemmere at overskue familielivet, -og forøgelserne. Og samtidig føle, at man kan give sine børn "nok" og mere til, - og her taler jeg ikke længere blot økonomi.
Der er også stor forskel på, hvordan det at undvære søvn påvirker os. For nogen bliver det hurtigt tortur! For andre er det sådan lidt både og, - Og så er der altså også nogle få, som kan klare stort pres på det område.
Og så er der det med partneren. Får man anerkendelse? Er der et godt samarbejde om familielivet? Er man i praksis 1 eller 2 forældre? Det betyder også meget. Både for voksne og børn.
Sikke jeg får skevet en masse her, - men min pointe er bare, at man kan ikke rigtigt sammenligne "hvad andre gør" med sin egen situation.
Nogle burde måske vente længe med nr. 2. Andre burde måske helt afholde sig fra nr. 2. Og endeligt findes der mennesker, der nok slet ikke er egnede til at være forældre... Men det betyder jo ikke, at folk handler, som de burde... -Og hvem skal egentlig dømmer her?
Men jeg kan da godt forstå, at man har lyst til at beholde sin mor-førstebarn-boble. Det er et skønt sted at være
. Ligesom det også er skønt at være i en større familie
.