Er jeg den eneste der ikke skal have nr.2 asap???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.720 visninger
170 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Loa

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Tanja1234

Nej du er bestemt ikke den eneste.

Vores datter er 1,5 år og jeg kan slet ikke begynde at tænke på nr. to.

Dog er det ikke fordi jeg vil undgå at dele min opmærksomhed mellem to små børn, men rent karrieremæssigt og et kæmpe underskud af bl.a. mig-tid - så er det lige før jeg overvejer helt at droppe nr. to...

Jeg regner selvfølgelig med at alt dette går væk når lillepigen er omkring de 3 - 4 år så vi kan supplere med en lillebror eller -søster

Anmeld

2. oktober 2012

Pige2009

Jeg har Laura på snart 3 år, og jeg skal ikke have flere børn

Anmeld

2. oktober 2012

Mette.

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Nej - du er ikke ene jeg tror vi er meget en her. Min datter er 2,5 år og har ikke altid været nem - fx er søvn stadig en by i Rusland.

jeg vil meget gerne have en mere - men ikke før om et par år. Det er jo nu tiden med min datter er super spændende og nyder alle de ting vi kan lave dammen som har været sværere da hun var mindre.

min kæskete vil dog slet ikke have flere, men jeg håber han ændre mening om et par år. Jeg er som dig meget forundret over hvor hurtigt alle omkring mig også har fået nr. 2.

Anmeld

2. oktober 2012

TeamRocket

Jeg tror da der er mindst lige så mange som venter. Det kommer jo an på hvornår nr to passer ind i ens liv.

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Tanja1234 skriver:

Nej du er bestemt ikke den eneste.

Vores datter er 1,5 år og jeg kan slet ikke begynde at tænke på nr. to.

Dog er det ikke fordi jeg vil undgå at dele min opmærksomhed mellem to små børn, men rent karrieremæssigt og et kæmpe underskud af bl.a. mig-tid - så er det lige før jeg overvejer helt at droppe nr. to...

Jeg regner selvfølgelig med at alt dette går væk når lillepigen er omkring de 3 - 4 år så vi kan supplere med en lillebror eller -søster

Det lyder rigtig fornuftigt

Selvfølgelig er vores beslutning også baseret på at jeg starter elevuddannelse nu og er på i de næste to år, så der har jeg selvfølgelig ikke super meget lyst til at afbryde med en barsel.

Men jeg syntes bare vores datter fylder utroligt meget, og vil bare rigtig gerne nyde hende inden der kommer en lille der bare kræver utrolig meget og vil tage en masse opmærksomhed fra Isabella.
Nej så vil jeg hellere vente til hun er større og måske forstår det bedre.

Virker bare som om der er rigtig, rigtig mange der allerede bliver gravid med nr.2 inden deres første overhovedet er startet i inst. eller noget. Og så tænker jeg da mine tanker, om det er fordi det er bedst for børn at have tætte søskende, eller vænne sig til at dele opmærksomhed, fra start af, osv.

Anmeld

2. oktober 2012

B&J

nej nej nej du er slet ikke den eneste.... daniel er 2½år og jeg skal ikke have en lige nu tror heller ikke om et års tid det skal nok komme vi nyder daniel og vi nyder hinanden

Anmeld

2. oktober 2012

modesty

Jeg vil gerne have en til, men min mand vil helst nøjes med den ene som vi har nu.

MEN - vi er enige om at HVIS vi skal have én til, skal der være MINDST 3 år imellem. Både for vores egen skyld m.h.t. overskud, men jeg mener bestemt også at det vil være bedst for begge børn at de kan få det mere opmærksomhed som man kan give når man ikke har to små blebørn.

Desuden er der blevet lavet undersøgelser der viser at 4-5 år mellem søskende er ideelt ;-) Jeg mener dog slet ikke at det kan sættes så firkantet op, men det er blot for at pointere at der ikke er hold i den opfattelse som mange har, at det er bedst for børnene at være tæt på hinanden aldersmæssigt.

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Baagøe skriver:

Jeg har Laura på snart 3 år, og jeg skal ikke have flere børn

Hehe det er jo så en ganske glimrende grund

Anmeld

2. oktober 2012

Madam Blå

Loa skriver:

Jeg er utrolig splittet! Jeg EEELSKER babyer, og er dødmisundelig på alle der får nummer to om lidt. Virkelig misundelig! Men når alt kommer til alt, så orker jeg slet ikke have to børn pt. Et barn er jo nemt nok. Men to.. Det er bare noget helt andet. Selvfølgelig er det også helt fantastisk - men jeg tror ikke jeg orker det lige nu, hvis jeg selv skal bestemme. To børn. To autostole, to børn at underholde, to børn at trøste, to børn der slås og skriger i bilen.. Et barn er så nemt at have med, men to børn er bare noget andet.
Ej, nu lyder det så negativt. Jeg vil så gerne have nummer to, og "nyfødt-elskeren" i mig, kan slet ikke vente. Men min fornuft siger mig dog, at jeg lige burde blive færdig i skolen, og lige nyde min datter og vores lille familie, inden vi udvider Og denne gang vinder fornuften altså
Så nej, inden 2'er asap

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.