Ryger du? Er du x-ryger? Aldrig røget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

MissMona

Jeg røg i 16 år. Jeg prøvede utallige forskellige stop-metoder. Men jeg startede altid igen, når jeg konstaterede de ikke virkede, (når jeg var faldet i). Den sidste gang jeg stoppede. Fokuserede jeg på at jeg gerne ville være gravid og at jeg på ingen måde har ret til at skade et andet menneskes krop, som jeg potentielt har skadet min egen. (gennem røgen forståes). Nå men, jeg forsøgte at stoppe fra den ene dag til den anden, uden hjælpemidler. Hver gang jeg fik lyst til smøger, huskede jeg mig selv på at jeg ikke ville skade barnet. Denne tanke holdt jeg fast i i ALLE situationer, også de situationer jeg normalt ville løse med en smøg. Jeg "røg" i - 4 gange inden for en kort periode, hvor jeg røg et par smøger i forbindelse med alkohol, fest, og en krise. Men hver gang "jeg kom til mig selv" sagde jeg til mig selv igen - jeg vil ikke skade mit (evt.) barns helbred. Regel nr. 2 jeg satte mig var at jeg for guds skyld ikke skulle opgive og tænke at nu var jeg begyndt igen, bare fordi jeg var røget i. Jeg smed troskyldigt cigaretter ud hver gang og begyndte forfra og hold fast i at jeg VILLE stoppe denne her gang. Jeg er i dag en glad eks-ryger og hvis jeg får trangen. Går jeg væk fra den situation hvor der er mulighed for at ryge, jeg undlader at drikke alkohol (det hjælper mig) og jeg fokuserer på at jeg ikke vil skade mit barn, min kæreste og min egen krop med det L...

Pøj pøj med det, du kan hvis du vil!

Kh MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

HeXeri

Leneur skriver:

Ja jeg spørger, fordi jeg selv ryger og efterhånden er godt og grundigt træt af det men ikke har fundet løsningen på at holde endnu, så det er jo nok især x-rygerne jeg gerne vil have på banen om hvad du har gjort for at holde???
Er dog nysgerrig på at vide hvordan landet ligger herinde.
Dette er IKKE en prygelknappe tråd, så håber vi kan holde tonen på en venlig måde og ikke gå til angreb på os rygere personligt.
Tak for din stemme.

X-ryger. Jeg stoppede da jeg fandt ud af jeg var gravid. Kold tyrker, har ikke røget siden den januar morgen da jeg stod oppe ved lægen med åben mund og polypper - jeg var 14 uger henne.

Jeg tror ikke på de der forskellige dimser man kan købe til projektet. Det er en beslutning man skal tage med sig selv og så fuldføre den beslutning..

Anmeld

17. september 2012

MorDk

Jeg har aldrig røget... så jeg kan ikke hjælpe dig. Jeg ved ikke hvordan det er at være "afhængig" af nikotinen...

Anmeld

17. september 2012

modesty

jeg har røget siden jeg var 14 (26 nu) jeg stoppede for 10 uger siden da min søn blev født....

jeg havde ikke samvittighed til at ryge og bagefter gå ind og amme ham

ja jeg røg mens han var i maven, men det var noget andet synes jeg...

det holdt og jeg brugte ingen hjælpemidler, var bare standhaftig og tænkte på mine børn i processen...

Jeg er ikke ude på at dømme, men vil bare lige komme med et fakta at det er meget værre for baby at man ryger under en graviditet end passiv rygning efterfølgende.

Anmeld

17. september 2012

baby012

Stoppede fra den ene dag til den anden da jeg fandt ud af at jeg var gravid, stoppede fordi jeg ikke følte jeg kunne tillade mig bevidst at skade mit ufødte barn.. Og har ikke røget så meget som et sug siden (: Ingen erstatning i form af tyggegummi eller andet.. Jeg gik hjem og tømte skabene, smed dem alle ud.. Kiggede på den postive test, og så bar det det  

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

Leneur skriver:

Ja jeg spørger, fordi jeg selv ryger og efterhånden er godt og grundigt træt af det men ikke har fundet løsningen på at holde endnu, så det er jo nok især x-rygerne jeg gerne vil have på banen om hvad du har gjort for at holde???
Er dog nysgerrig på at vide hvordan landet ligger herinde.
Dette er IKKE en prygelknappe tråd, så håber vi kan holde tonen på en venlig måde og ikke gå til angreb på os rygere personligt.
Tak for din stemme.

Jeg har desværre ikke lige tid til at læse alle indlæggene igennem, men har du prøvet den dér E-cigaret? Har hørt om rigtig mange der har held med den 

Anmeld

17. september 2012

Leneur

wamse skriver:

Jeg kommer lige på banen så

Jeg røg i 17 år, men har været røgfri i 7 år nu
Jeg brugte nikotintyggegummi i 14 dage, og så stoppede jeg også med det.

Uha jeg har købt mange tyggegummi, plastre og sugetabletter og jeg får det ikke tygget, sat på eller suttet, så jeg må finde på noget andet men hvor er du altså sej.

Anmeld

17. september 2012

hesøth

Jeg startede med at ryge da jeg var 12-13 år. Da jeg som 25-årig fandt ud af at jeg var gravid med mit første barn stoppede jeg med at ryge med det samme. Jeg havde simpelthen ikke lyst mere - og det er så 12 år siden snart.

Jeg ryger dog cirka engang om året til den store firmajulefrokost el. lign., men har overhovedet ikke lyst til det bagefter eller i hverdagene herefter.

Jeg er klart overrasket over, hvor let det er gået. Desværre er det meget værre med chokoladeafhængigheden .

Nå det var bare min historie - og ikke et svar du kan bruge til ret meget

Anmeld

17. september 2012

Troldemommi

Hader rygning, kom engang op at skændes med en fremmed dame da hun udsatte mig og Johanne for passiv rygning inde i en svinddør der gik meget langsom, havde virkelig lyst til at slå hende, for hvem filan vil med vilje udsætte en baby for røg

Monica

Anmeld

17. september 2012

Leneur

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg røg i 13 år og så fik jeg en laser behandling så holdt jeg fra den ene dag til den anden. Det tager trangen til nikotin så skal du kun kæmpe med vanen. Den 26 nov er det 3 år sådan og jeg gik ind til men sådan lidt ja ja hvis det virker er det jo godt men var ikke overbevist. Det er jeg dog nu

Hvor får man sådan en laserbehandling henne? Lyder som om det er lige noget for mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.