Jeg røg i 16 år. Jeg prøvede utallige forskellige stop-metoder. Men jeg startede altid igen, når jeg konstaterede de ikke virkede, (når jeg var faldet i). Den sidste gang jeg stoppede. Fokuserede jeg på at jeg gerne ville være gravid og at jeg på ingen måde har ret til at skade et andet menneskes krop, som jeg potentielt har skadet min egen. (gennem røgen forståes). Nå men, jeg forsøgte at stoppe fra den ene dag til den anden, uden hjælpemidler. Hver gang jeg fik lyst til smøger, huskede jeg mig selv på at jeg ikke ville skade barnet. Denne tanke holdt jeg fast i i ALLE situationer, også de situationer jeg normalt ville løse med en smøg. Jeg "røg" i - 4 gange inden for en kort periode, hvor jeg røg et par smøger i forbindelse med alkohol, fest, og en krise. Men hver gang "jeg kom til mig selv" sagde jeg til mig selv igen - jeg vil ikke skade mit (evt.) barns helbred. Regel nr. 2 jeg satte mig var at jeg for guds skyld ikke skulle opgive og tænke at nu var jeg begyndt igen, bare fordi jeg var røget i. Jeg smed troskyldigt cigaretter ud hver gang og begyndte forfra og hold fast i at jeg VILLE stoppe denne her gang. Jeg er i dag en glad eks-ryger og hvis jeg får trangen. Går jeg væk fra den situation hvor der er mulighed for at ryge, jeg undlader at drikke alkohol (det hjælper mig) og jeg fokuserer på at jeg ikke vil skade mit barn, min kæreste og min egen krop med det L...
Pøj pøj med det, du kan hvis du vil!

Kh MissMona
Anmeld