Ryger du? Er du x-ryger? Aldrig røget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Camillakn

Jeg var så målrettet besluttet på at stoppe med at ryge at jeg trappede ned på smøgerne, så jeg lagde den ene dag 5 smøger frem i 2 dage. de næste 2 dage måtte 4 smøger. og sådan fortsatte jeg . Den sidste dag var mortens aften for 2 år siden hvor jeg røg en halv smøg om morgenen og så har jeg været ikkeryger lige siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Leneur

Kay skriver:

har aldrig selv røget... men husker tydeligt min mors kamp med at stoppe da jeg var barn... hun prøvede flere ting... men det der virkede var at tage et stort syltetøjs glas, og fylde det med indholdet fra hendes askebæger... når hun så havde lyst til en smøg skruede hun låget af og lugtede til "det gamle askebæger" når lugten så døde hend fik den lige et svæt vand og så stank det godt igen  klamt men effektivt... her 20 år efter ryger hun stadig ikke 

Ja jeg tror også jeg skal igang med syltetøjsglasset. Det var ihvertfald effektivt da jeg holdte sidste gang.

Anmeld

17. september 2012

Leneur

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..en del har haft succes med akupunktur, så hvis du ikke har prøvet det, så skulle du måske prøve?

Den metode har jeg ikke hørt om før. Det må jeg lige få undersøgt. Tak for det.

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

Leneur skriver:

Den metode har jeg ikke hørt om før. Det må jeg lige få undersøgt. Tak for det.

Held og lykke 

Anmeld

17. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Leneur skriver:

Hvor får man sådan en laserbehandling henne? Lyder som om det er lige noget for mig..

Jeg prøvede laser for mange år siden. Det virkede i tre måneder, og det er det eneste, der nogensinde har virket så godt på mig.

Anmeld

17. september 2012

Zelinasmor

Jeg er ryger. Ryger dog ikke indenfor pga min datter og vasker/spritter ofte mine hænder.  

Jeg har faktisk været stoppet da jeg var yngre. Men har ingen planer om det ligenu. Jeg nyder mine smøger (også selvom det er farligt). Og gider ikke bruge min energi på at slå mig selv i hovedet for det. Det har jeg samfundet til.

Anmeld

17. september 2012

chael

Jeg røg omkring 15-20 smøger før i tiden.

Men da jeg ca 14 dage før jeg skulle teste, min første graviditet, der fik jeg pludselig en forfærdelig dårlig samvittighed og fra den ene dag til den anden stoppede jeg. Jeg kunne bare ikke få mig selv til at tænde en mere.

Og ja, det er 7 år siden snart.

I ny og næ når jeg er til fest, og drikker, kan jeg da godtryge lidt, men det er meget begræset, det kan godt være hyggeligt. Men i hverdagene rør jeg det ikke, savner det heller ikke.

Og jeg er sådan ca i byen 2-4 gange om året, dog er det længe siden nu. Har ikke været i byen een eneste gang i år

*C

Anmeld

17. september 2012

babymus77

X ryger:-) stoppede promte en måned inden jeg blev gravid!!! Savner mine smøger men har ikke røget et år snart så ville være dumt at begynde:-) 

Anmeld

17. september 2012

FruK

Jeg er x-ryger og stoppede for maaange år siden. Jeg røg vel 20 cigaretter om dagen.

Jeg tog en kold tyrker. Det lykkedes dog ikke første gang, der skulle flere forsøg til. Det er bare overhovedet ikke nemt at stoppe.

Jeg lavede et væddemål med nogle veninder  - det hjalp på motivationen.

Anmeld

17. september 2012

miig1989

Leneur skriver:

Det synes jeg nu godt man kan. Hvad gjorde du? Hvor er det flot. Tillykke.

Mange tak

Jeg satte en dato, så jeg havde 14 dage til at vænne mig til tanken .. På min sidste rygedag inden jeg skulle sove, smed jeg resten af mine smøger ud (helt ud, ikke bare i skraldespanden indenfor), gemte lighter væk og tømte askebæger
jeg har brugt tyggegummi (almindelig, ikke nikotin) og en e-cigaret også uden nikotin, til at tage trangen.
Men har ikke e-cig så meget og tager nok kun 5 tyggegummi om dagen

Jeg har prøvet at stoppe med at ryge før, men det lykkedes slet ikke, allerede 1. Dag røg jeg i og en uges tid efter droppede jeg rygestoppet, for jeg alligevel røg lidt om aftenen..

Men tror , at grunden til, at jeg er nået.så langt denne gang uden at falde i og uden at have særlig meget lyst til at.ryge, er fordi jeg har bestemt mig for at nu skulle det bare være

Desuden er jeg begyndt i fitness, hvilket også gør, at jeg både glemmer smøgerne og føler mig sundere,.som giver mig endnu en grund til at fortsætte rygestop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.