Det "værste" ved at være mor.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Faith

Jibbe skriver:

Haha det med cykelhjelmen sker også herhjemme frej vil gerne have den på - alle steder!

Det hårdeste er den der alenetid/mortid er ikke eksisterende! Min mand sejler så jeg er alene med dem halvdelen af året og de måneder er hårde. Det er planlægning, planlægning, planlægning og utrolig enormt rutinepræget!!

Og så den dårlige samvittighed. Hvem skal jeg tage op når de græder på en gang? Jeg kan have dem begge på skødet men hvis vi er ude og der er noget så er det desværre Frej der kommer efter Toke stakkels dreng!

Ja man føler sig konstant utilstrækkelig når man står med dem alene

Når jeg fks sidder og giver Jonathan mad og en af drengene kommer og har brug for min hjælp, må jeg gang på gang sige til dem at de må vente. Det hader jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Jibbe

Faith skriver:

Ja man føler sig konstant utilstrækkelig når man står med dem alene

Når jeg fks sidder og giver Jonathan mad og en af drengene kommer og har brug for min hjælp, må jeg gang på gang sige til dem at de må vente. Det hader jeg!

Ja det er frygteligt det med at sige til dem 'ikke lige nu, lillebror spiser, hyler eller skal skiftes'. men de skal jo lære det - det med at dele mor og det må jo lykkes siden man vælger at få mere en 1-2 børn

Anmeld

11. september 2012

Faith

Jibbe skriver:

Ja det er frygteligt det med at sige til dem 'ikke lige nu, lillebror spiser, hyler eller skal skiftes'. men de skal jo lære det - det med at dele mor og det må jo lykkes siden man vælger at få mere en 1-2 børn

Anmeld

11. september 2012

Isabella_mor

Okay. det er virkelig et svært spørgsmål. fordi så sidder man her og siger at det værste ved at være mor.. for jeg ELSKER at være mor. jeg elsker min lille dreng, og jeg syntes ikke der er noget dårligt ved at han eksistere.. fordi jeg selv har valgt ham til.. 

Der er selvfølgelig nogle ting jeg savner at lave men det planlægger man jo bare så det passer ind i programmet. jeg har heldigvis en søn der elsker alle dem der er omkring ham, og der er ingen problemer what so ever med at finde en sitter til ham.. jeg vil faktisk sige det sådan, at når vi er ude er savnet til ham større end kontra når vi er hjemme og savnet til at komme ud er.. 

Selvfølgelig er det dejligt at komme ud og være enten alene men sin elskede på en kæresteaften. eller med en god venninde på bytur ect.. men jeg nyder også at være herhjemme og gøre de ting vi gør. læser bøger, peger på ting og fortæller hvad det hedder osv..

Nu går jeg i skole og min søn i vuggestue. De dage hvor jeg har tidligt fri, kan jeg jo godt tage ud på café med en venninde, og jeg kan også aftale med kæresten at han henter bassen og så er jeg ude med en venninde eller alene osv. Med god samvittighed.

Jeg syntes selv jeg er en god mor. det er sjældent jeg føler mig som en dårlig mor. Mht min mor rolle er selvtilliden i orden. bekymringer er der ikke de vilde af ligenu.. (jeg har godt hørt om trodsalderen)

Men jeg stoler på at min søn selv kan gå ned af trapperne nu, jeg styrter ikke efter ham lige så snart han nærmer sig en trappe. Og han er dygtig til at gå på trapper.. Han kan lege herhjemme over det hele, der hvor vi så ikke vil have han leger der spærer vi så af f.eks. ud til køkkenet. (gaskomfur, hundemad + vandskål osv) er meget interessant...  der er jeg slet ikke bange.. 

selvfølgelig får jeg ondt i maven når min dreng er syg. men det kan man ikke undgå. og der sidder man på nåle lige så snart man hører et pip fra den lille fis.  

jeg syntes ikke jeg kan pege noget ud som værende det værste ved at være mor... 

jeg tror det handler om at planlægge tingene..

bare fordi man er mor, er man jo ikke stavnsbundet i hjemmet.. man gør selvfølgelig ikke de ting man gjorde før man fik børn, men man vokser jo fra det, bylivet osv.. det er i mit univers ikke det største behov jeg har. jeg vil da nogle aftener meget hellere sidde i min sofa sammen med min kæreste og min hund og drikke en kop te, se en god film eller andet end jeg ville være ude en hel weekend og buldre som det passer mig.

Og jeg har da nogle venninder som har børn der ikke er færdige med at gå i byen, de får så bare deres børn passet mere eller mindre hver weekend.. det er bare ikke mig.

jeg har trukket mig tilbage i familiens skød og nyder at være sammen med dem.. men det skal da også siges at når jeg så er ude, så nyder jeg det da også., men jeg sender da alligevel lige en sms til den der passer enten kæreste hvis jeg er ude uden ham, eller hvem det nu er.. for at høre hvordan det går.. og mine tanker er på den lille fis mange gange iløbet af en aften.

Men skal jeg nævne een ting der er trælst ved at være mor.. så er det at børnene en dag bliver store og flyver fra reden...  

i syntes sikkert jeg er skør fordi at jeg ikke har noget jeg kan sætte som det værste, men jeg har tænkt over det nu, i et stykke tid. og jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget ved at være mor til min søn som værende det værste... men jeg har en lang liste over ting der er det bedste ved at være mor... 

Anmeld

11. september 2012

Benjamins'mor

Vil ikke sige der er noget der er "værst" ved at være blevet mor.

Man mister en del venner/veninder hvis ikke de selv har familie.
Men jeg var så ung at jeg ikke engang var startet på byture osv, så det er absolut ikke noget jeg savner. Men derfor kan vi stadig godt tage i byen indimellem.

Anmeld

11. september 2012

rogerrasch

Faith skriver:

Allerførst: At være mor er det STØRSTE der findes!!!! Uden sammenligning.

Men men men..... Det kan sku osse være hårdt, og der er mange ting man er nødt til at fravælge eller i hvert fald skære ned på. Fks. byture, shopping med veninderne, cafebesøg osv osv osv

Hvad synes i er det "værste" ved at være mor. Og skriv nu ikke at det er lutter idyl, roser og lagkage, for det passer ikke

jeg vil absolut ikke bytte mit barn ud med noget i verden, men hold kæft hvor trænger jeg til at komme lidt ud, bare lige en enkel aften i byen lige og slå mig løs 

Anmeld

11. september 2012

Nattøs

Ind til videre så kan jeg ikke finde andet end mine egne tudeture(homonturene) de er stille og roligt ved at indhente mig, har ikke døjet med det i starten 

Jeg elsker virkelig min datter og er rigtigt god til at læse hende, jeg glæder mig til at lære hende tingene i livet og kan ikke vente til at jeg må gøre flere ting med hende hun er 7 uger og 2 dage 

Jeg er stadigvæk inpulsiv, kan nemt finde på at sige, nu tager vi i bilka eller rema. eller skal vi ikke tage hjem til mormor osv. Det gælder bare om at pakke tasken godt og grundigt og tænke på hvad kan vi komme til at mangle??? det eneste der er træls ved det, er da nok at det tager lige en time at komme ud af døren, for så skal hun lige have flaske eller skiftes nogle gange. Og heldigvis er hun blevet sindsyg god til at være nogen steder og hun elsker at ligge og kigge rundt hvor vi nu er henne. eller så vil hun op og se verden. vi var i bilka i 2 timer i dag og en time på transport, og vi havde ingen problemer med hende her til aften, mad og skif ble og putte, ja så sov hun

Anmeld

11. september 2012

Faith

rogerrasch skriver:

jeg vil absolut ikke bytte mit barn ud med noget i verden, men hold kæft hvor trænger jeg til at komme lidt ud, bare lige en enkel aften i byen lige og slå mig løs 

Åh det kunne jeg virkelig osse godt tænke mig!!!

Anmeld

11. september 2012

Faith

Nattøs skriver:

Ind til videre så kan jeg ikke finde andet end mine egne tudeture(homonturene) de er stille og roligt ved at indhente mig, har ikke døjet med det i starten 

Jeg elsker virkelig min datter og er rigtigt god til at læse hende, jeg glæder mig til at lære hende tingene i livet og kan ikke vente til at jeg må gøre flere ting med hende hun er 7 uger og 2 dage 

Jeg er stadigvæk inpulsiv, kan nemt finde på at sige, nu tager vi i bilka eller rema. eller skal vi ikke tage hjem til mormor osv. Det gælder bare om at pakke tasken godt og grundigt og tænke på hvad kan vi komme til at mangle??? det eneste der er træls ved det, er da nok at det tager lige en time at komme ud af døren, for så skal hun lige have flaske eller skiftes nogle gange. Og heldigvis er hun blevet sindsyg god til at være nogen steder og hun elsker at ligge og kigge rundt hvor vi nu er henne. eller så vil hun op og se verden. vi var i bilka i 2 timer i dag og en time på transport, og vi havde ingen problemer med hende her til aften, mad og skif ble og putte, ja så sov hun

Lyder til i har fået en dejlig nem lille pige

Min lille dreng er "desværre" en sensitiv lille fyr. Han magter slet ikke nye steder, støj, mange mennesker osv. Han bliver dybt ulykkelig og meget urolig og kan overhovedet ikke finde ro til at sove. Så vi kommer ikke ret meget ud.

Da han var 8 uger gammel havde jeg ham med til babysvømning for første gang. Det skulle jeg aldrig have gjort. Han skreg fra vi kom til vi gik, og fortsatte sådan set med at skrige resten af dagen kun afbrudt af små korte lure. Han er ekstremt påvirkelig.

Oveni det har han laktoseintolerans hvilket har givet ham store problemer med maven de første 8 uger af hans liv. Så det har været ret meget op af bakke.

Anmeld

11. september 2012

Nattøs

Faith skriver:

Lyder til i har fået en dejlig nem lille pige

Min lille dreng er "desværre" en sensitiv lille fyr. Han magter slet ikke nye steder, støj, mange mennesker osv. Han bliver dybt ulykkelig og meget urolig og kan overhovedet ikke finde ro til at sove. Så vi kommer ikke ret meget ud.

Da han var 8 uger gammel havde jeg ham med til babysvømning for første gang. Det skulle jeg aldrig have gjort. Han skreg fra vi kom til vi gik, og fortsatte sådan set med at skrige resten af dagen kun afbrudt af små korte lure. Han er ekstremt påvirkelig.

Oveni det har han laktoseintolerans hvilket har givet ham store problemer med maven de første 8 uger af hans liv. Så det har været ret meget op af bakke.

Ja vi har heldigvis fået en dejlig nem pige ind til videre så har vi ikke haft nogle syge dage. vi har haft ekstra putte dage, hvor vi kan mærke at okay vi tager lige en dag eller tre, hvor vi bare er hjemme og putter. 

Hun elsker omverden og elsker at se nye ting, hun er begyndt at kunne genkende folk, som kommer på besøg eller vi besøger, med kæmpe smil og lidt lyd på grin. hun elsker at "snakke" med folk og har holdt øjenkontakt nærmest siden hun var ca 2 uger gammel og mange har ikke troet på os, men dem der har mødt hende har været helt for bavset over hvor god hun har været hun lige frem brokket sig når folk ikke så hende i øjene. 

Nogen mener ikke at vi ved hvordan det er at have et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.