Giraffen skriver:
men hvad så med rygere? må de så heller ikke få børn pga overhængende risiko for kræft? og hvad med de, der har et farligt arbejdsliv (soldater/brandmænd osv), der risikerer liv og legeme dagligt så vi andre kan være trygge, må de heller ikke få børn?
Jeg synes det er meget usympatisk for hele vores samfund at vi i den grad føler vi er moralsk hævede over nogle minoritetsgrupper og kan udtale os om deres evne til at være gode forældre baseret på noget som størrelse... alkohol, vold, alvorligt hjernehandicap (fx ekstrem grad af downs) så ka jeg være med i at det moralsk kan være til stor skade for børnene... men tykhed... nej der står jeg af
Så ved jeg godt den bliver pakket ind i "jamen jeg mener KÆMPE stor" - jaja, men når vi snakker ekstremer, så er alt jo usundt... Altså alle former for ekstrem livsførelse er efter min mening ikke sundt for et barn, men så snakker vi ekstremitet og ikke specifikt fedme
(PS det er ikke møntet på dig - dit svar fik bare ligesom gang i associationerne
)
Puha ja det er jo en debat i debatten der kan fylde mindst lige så meget at diskutere! 
Der er mange perspektiver der skal overvejes, det vil jeg give dig ret i. OG der er mange områder hvor man kunne forestille sig lignende tanker og problematikker. Men jeg holder stadig på, at man kan være for tyk.
Der er mange af de områder du nævner, hvor jeg mener, at det vil være uansvarligt at få børn. Eller at jeg i hvert fald ikke kan forstå, at de ønsker at udsætte deres børn for de risici. Men igen er det en hårfingrænse. For lige pludselig kan vi jo tale om, at man også kan blive kørt ned, ved at bevæge sig udenfor en dør. Så ja, det handler nok i bund og grund om grænser, og at mine nok er tættere på end dine 
Men som du skriver til sidst, så tænker jeg mest i ekstremer
Jeg tænker ikke at er man lidt tyk, eller lidt tynd eller noget helt andet skulle være et problem. Jeg mener, at når man til et punkt, hvor man ikke synes man har energien, lysten, evnerne etc. til at være der for sine børn, så er det et problem. Og så er det egentlig ligemeget om det handler om fedme, arbejde, rygning eller noget helt fjerde.
(ps. dejligt med nogle associationer - det er jo det vi debatterer for
Dejligt med andre der forstår det, trist at man bliver nødt til at "undskylde" for ikke at misforstå hinanden
.)