kan man være få tyk til blive mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Muhmi

Jeps, man kan godt blive for tyk til at være en forældre der har det der super overskud som man bør have når man får børn...

Jeg vejer selv 109 kilo og hold nu op hvor ville jeg ønske at jeg vejede 73 i stedet for, bare fordi jeg er 100% overbevist om at jeg ville være en meget mere aktiv mor plus at jeg ville have meget større overskud til at lege i haven...

Jeg synes nu ikke Silas lider overlast, men jeg ville gerne være mere aktiv nu her... Men nu har jeg så også symfyse-løsning (næsten bækkenløsning) så derfor sætter det jo også sine naturlige begrænsninger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Mor og meget mere skriver:

Der er også tynde mennesker, som sidder i deres sofa og spiser chips dagen lang - må de godt få børn??

Nææ, men det jo ikk mig der laver lovgivningen

Men folk bestemmer jo dog selv - men synes det er utroligt at man giver Gerda på 16, weekend narkoman godt kan blive mor, bare fordi hun har en mandlig kæreste - når bøsseparet Lars og Morten skal vente 10 år på at få det barn de længe har drømt om

Der er mange der ikke burde få børn, og mange der fortjener at få børn der ikke kan få det ..

Men jeg er hverken Gud eller noget, så kan ikke blande mig i det

Anmeld

31. august 2012

modesty

PT skriver:

Det var Multipel sclerose og ikke muskelsvind min bekendte havde.

ok

Anmeld

1. september 2012

Pige2009

Laulund87 skriver:

Ja meget!

Man skal aldrig skue hunden på hårene

Anmeld

8. september 2012

anne2009

LMX skriver:

Jeg har stemt nej.

Jeg har selv vejet over 100kg de 2 første gange jeg var gravid. Det har som sådan ikke hæmmet mig ift at være aktiv med mine børn.

Og det har da i aller højeste grad aldrig hæmmet mig i at være MOR for mine børn.

Alle der har et ønske om at blive forældre og evnen til det, skal efter min mening ha lov. Uanset hvordan man så ser ud.

Må jeg så spørge, hvor tabte du dig så?

Anmeld

8. september 2012

aarhusmor

Hvis overvægten gør at man ikke kan komme ud af sengen, så burde man nok tænke at en graviditet ikke er til barnets bedste.

Men kærlighed, omsorg betyder mere for mig end noget andet (ja selvfølgelig mad osv. (sund mad)

Man kan ikke dømme folk på hvordan de ser ud.

Anmeld

8. september 2012

LMX

anne2009 skriver:

Må jeg så spørge, hvor tabte du dig så?

Jeg fik en fedmeoperation i 2008 og tabte mig fra 130kg til 80kg. Jeg skal stadig tabe ca 15-20kg, men nu skal jeg lige være færdig med at være gravid først

Anmeld

8. september 2012

..

Ja, det kan man godt. Hvis man er ekstrem tyk, så tyk at man har svært ved at bevæge sig og komme rundt, og ens liv er i fare så er det uansvarligt at få børn.

Syntes dog at det er ens pligt som forældre at være et godt forbillede, at leve sundt, være i god form og passe godt på sig selv. Det er jo det man ønsker for sine børn og det er jo det de gerne skal vokse op og se som normalt.

Jeg vejede selv 117 kg da mine børn var helt små, spiste forholdsvist usundt og var ret inaktiv, motion stod slet ikke på programmet.

Jeg har taget konsekvensen af at være blevet mor og det ansvar der så ligger på mine skuldre om at være et godt forbillede. Jeg vejer i dag 62 kilo, lever og spiser sundt og løber mindst 5 km 3 gange om ugen. Det syntes jeg at jeg skylder mine børn. Mine børn skal ikke mobbes med en tyk mor og de skal lære at passe på sig selv :-)

Anmeld

8. september 2012

gædde/gitte

så blander fruentrimmeret sig lige

Der er sørme godt nok maaaaange der samligner folk med psykiskelidelser og handicap(manglende lemmer osv) med fedme.........

sorry men de fleste vælger selv at være fede.

Det gør de andre grupper altså ikke........... hvordan søren kan i overhovede samligne storrygeren, storæderen og alkoholikeren, med dværge og syge???

Det drejer sig om valg. 

Anmeld

8. september 2012

-Sigrid-

Jeg det syntes jeg

Jeg har vejet 99 kg for en lille måned siden, da jeg gik på kur fordi jeg ikke vil have at Agnethe ender som mig og jeg vil ikke have at vi går mindre i svømmehal eller leger mindre på gulvet med mig end far fordi jeg (nu) vejer 93.6 og far vejer 64 kg.

Jeg vil have en sund familie, derfor er vores madvaner lavet om og vi motionere. Det er også for at det ikke skal være unaturligt for Agnethe at spise grønsager og være ude og lege i stedet for indefor og spille comp - ligesom mor og far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.