kan man være få tyk til blive mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Giraffen

Men hvad så hvis man vejer 200 kg? eller 250? Ja eller hvor vidt det nu kan gå?

For mig handler det ikke om, at man er lidt tyk og derfor "ikke må have børn", men om, at man kan blive SÅ STOR, at der er livsfarligt og man på et tidspunkt ikke vil kunne være der for sine børn.

Ikke at jeg skal fortælle dig, hvad du skal mene Men jeg synes det er værd at tænke over!

men hvad så med rygere? må de så heller ikke få børn pga overhængende risiko for kræft? og hvad med de, der har et farligt arbejdsliv (soldater/brandmænd osv), der risikerer liv og legeme dagligt så vi andre kan være trygge, må de heller ikke få børn?

Jeg synes det er meget usympatisk for hele vores samfund at vi i den grad føler vi er moralsk hævede over nogle minoritetsgrupper og kan udtale os om deres evne til at være gode forældre baseret på noget som størrelse... alkohol, vold, alvorligt hjernehandicap (fx ekstrem grad af downs) så ka jeg være med i at det moralsk kan være til stor skade for børnene... men tykhed... nej der står jeg af

Så ved jeg godt den bliver pakket ind i "jamen jeg mener KÆMPE stor" - jaja, men når vi snakker ekstremer, så er alt jo usundt... Altså alle former for ekstrem livsførelse er efter min mening ikke sundt for et barn, men så snakker vi ekstremitet og ikke specifikt fedme

(PS det er ikke møntet på dig - dit svar fik bare ligesom gang i associationerne )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

TeamRocket

Min venindes mor var meget tyk- nok 150 + og hun var også meget lav- men hun gad altid lege, hun havde altid gang i en million sjove ting, tog os med på stranden, gik til spejder, ordnede have, cyklede ture. Min mor- tynd som et bræt, hun orkede derimod aldrig lege med os, jeg er praktisk talt vokset op foran et tv. Bare fordi du er tyk behøver du ikke være doven og bare fordi du er tynd-behøver det ikke betyde man går det mindste op i at lege med sine børn. Mine to yndlings pædagoger var også meget overvægtige- og alligevel var det da dem jeg husker legede med os børn, de tynde drak kaffe og røg cigaretter og havde sikkert en dårligere kondi end de tykke Haha. Jeg lyder som en fortaler for fede forældres klub- det er jeg ikke, jeg synes bare ikke det kan stilles op på den måde. Selfølgelig kan man være for fed til at have børn, men synes også vi skal passe på med at skære alle over en kam. Der er forskel på (overvægtige) folk jo

Anmeld

31. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Kan man være for svagt begavet, for uvidende, for fattig, for storrygende, for egocentreret, for fysisk handicappet (døv eller blind eller uden arme eller ben) eller for alt muligt andet til at få barn?

Jeg synes, det er en ubehagelig tankegang, der ligger bag sådan et spørgsmål. Principielt kan jeg godt se problemet i en ekstremt fysisk besværet overvægtigs ønske om et barn, men jeg bryder mig virkelig ikke om, at nogen skal vurdere andres forældreevner ud fra særlige kriterier - jeg går ikke ind for, at personer med Downs syndrom får børn, men jeg kan ikke sætte en grænse for, hvor lav IQ, man "må" have. Blot som eksempel.

Jeg får associationer til racehygiejne og nazismen, når sådan en diskussion bliver for konkret - og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der findes åleslanke, veluddannede, sunde og raske og helt igennem "rigtige" mennesker, hvis børn lider større svigt end barnet af en meget overvægtig mor med hjertet på rette sted.

Anmeld

31. august 2012

Fru Hansen

Det er lidt sjovt at der bruges argumenter der handler om hvorvidt tykke forældre dør før tynde forældre.

Skulle vi vurdere forælderevnen udfra hvornår man evt. dør? 
Kan vi gradbøje og kategorisere forældreskab?

Som udgangspunkt gør vægt ikke en til en dårlig forælder uanset om du er tynd eller tyk.

Som udgangspunkt gør rygning ikke en til en dårlig forælder.
som udgangspunk gør bjergbestignng ikke en til en dårlig forælder.
Ej heller handikap, seksualiet, erhverv og alt muligt andet udgør en dårlig forælder. Det er i mine øjne mest et spørgsmål om kærlighed og overskud og sund fornuft. Og det har de fleste trods alt.

Hvorfor opstår denne trang til at vurdere eller dømme andre mennesker? Det siger måske i virkeligheden mere om forældreegenskaber end udseendet gør

Anmeld

31. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Har også stemt ja - men, der er forskel på fedme i mine øjn.
Der er dem, der sidder i deres sofa dagen lang og spiser chips o.a.
Og så er der dem med kraftige knogler der er aktive 24/7, hvis i forstår hvad jeg mener ?

Anmeld

31. august 2012

Pige2009

Laulund87 skriver:

Umiddelbart vil jeg svare ja

MEN den ene pædagog i min datters vuggestue er STOR, som i rigtig stor, men hun er slet ikke besværet af det. Det er altid hende man ser rende rundt med børnene, sidder på gulvet og leger osv.

Så jeg har måtte erfare at man ikke altid kan/burde dømme på størrelsen

Helt enig og jeg synes det er meget fordomsfuldt at sige, man kan være for tyk til at være forælder

Anmeld

31. august 2012

Sommerfugl86

Jeg vejer 20/25 kg for meget, men har dårlig ryg, så kan ikke være så altiv med mit barn, som jeg ønsker.
I min datters børnehave er der en mandlig pædagog, der vejer 170/200 kg, og hold da helt ferie, hvor  er han aktiv med børnene, går ned i deres niveu, løber og leger med dem osv.
Så nej jeg syns ikke nålen på vægten, er afgørende.

Anmeld

31. august 2012

wamse

Nej, for man er ikke KUN en god forældre fordi at man kan springe rundt med sine børn. Det at være forældre indeholder så mange facetter, at det der kun er en brøkdel, af den samlede regnskab.

Så skulle mennesker, der sidder i kørestol heller ikke kunne blive gode forældre? Det er jeg meget uenig i.

Jeg er selv ekstrem overvægtig, men cykler rundt med min datter hver dag.

Ud over det, så skal min datter heller ikke underholdes af mig, som jeg læste nogle var inde på, men hun er fuldt ud i stand til at kunne sætte gang i nogle aktiviteter selv

Jeg er klar over overvægtens skadelige effekt på kroppen, men hvis vi skal definere ud fra det, så skal man også se på mange andre faktorer, som vi mennesker gør, som er sundhedsskadelige.....

Anmeld

31. august 2012

Stivdie

Schonert skriver:

LJemig og kæresten overhøre en dame og hends mand snakke at de glædet sig til at blive forælder her i det nye år nu når hun var blivet gravid . hun var nok tæt på de 180-200 kg og samme med kæresten. 

så snakket mig og kærsten om man kan være få tyk få at blive forælder. min mening er ; ja det kan nan godt, da jeg mener man skal have energi og kræftrne til det og man skal kunne holde til at lege med dem og gå tur osv med dem. Er jeg forkert på den? 

- min kæreste mener det modsatte, han kunne bare ilke begrunde hvorfor.

hvad er jeres mening.

og undskyld hvis jeg har stødt nogen af jer. 

Jeg tror godt på man kan blive for overvægtig til at få børn, men man skal laaangt over tyk/fed-grænsen. Det er også sværere at blive gravid hvis man er meget overvægtig, af hvad jeg ved, og jeg synes også at have hørt om at ens cyklus går i stå hvis man er meget overvægtig/undervægtig. Det er vel bare kroppens egen måde at regulere om man fysisk kan tåle at få et barn..

Anmeld

31. august 2012

henh01

ja det kan man. På et tidspunkt stopper ens mens. fordi man er for overvægtig. Så det i sig selv sætter en begrænsning.

Hvis man er så overvægtig at det sætter begrænsninger for sin formåen så er man for tyk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.