kan man være få tyk til blive mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Polkaprik

Hmmm.. Hvem skulle gøre sig til dommer over det? Hvad så med dem der har andre fysiske eller psykiske skavanker, som gør at de er begrænset i nogle ting?

Jeg synes man skal passe rigtig meget på med at føle at nogle har ret til og andre ikke har.

Lidt det samme som den debat der også tit er oppe og vende flere steder om dem der er "selvforskyldt" syge skal have ret til samme behandling på sygehuse osv..

Jeg har i hvert fald ikke behov eller lyst til at dømme nogle mennesker til at være uegnet forældre fordi de ikke kan løbe en tur med deres børn, det må da være helt op til folk selv at vurdere hvor meget de har at tilbyde et barn. Selvfølgelig skal barnet have omsorg, kærlighed, tryghed og dækket alle sine basale behov, men det vil jeg da mene at en stærkt overvægtig kan være istand til såvel som en slank. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

B&J

JA! det kan man godt!!!!

og fordi jeg kan sige det var da jeg vejede 150kg var da daniel var lille jeg havde ingen energi det var hårdt at lege pjatte og rejse mig forgulvet.....

og hvis det skulle stå til mig den dag idag så ville jeg have sagt nej til mig selv... jeg har jo klaret det super godt men har også tabt mig ind i mellem....

men jeg er meget ked af at jeg kunne byde daniel det, og tænkt hvis det havde været nu han er så aktiv og glad for at være ude og det ville jeg jo slet ikke kunne alt det hvis det var

Anmeld

30. august 2012

Kløver

Det kommer for mig an på hvad du mener tyk. For Jeg vejer selv for meget, og kæmper for at komme ned i vægt. Har fysiske begrænsninger, dog af andre årsager, og ikke min overvægt. Jeg ved jeg er en god mor og kan sagtens være der for mine børn, så med mindre man er så stort man knap kan bevæge sig eller er blevet sengeliggende, og ikke kan rejse sig.

Man kan være rigtig god mor for sine børn og være aktive på rigtig mange måder

Anmeld

30. august 2012

LMX

Den er rigtig svær. Og der er selvfølgelig stor forskel på at veje 100 og så 200kg.

Men jeg vil nu holde fast alligevel.

Jeg tvivler dog på at så overvægtige mennesker vil ha nemt ved at blive gravide.

Anmeld

30. august 2012

Krussedulle

Schonert skriver:

mig og kæresten overhøre en dame og hends mand snakke at de glædet sig til at blive forælder her i det nye år nu når hun var blivet gravid . hun var nok tæt på de 180-200 kg og samme med kæresten. 

så snakket mig og kærsten om man kan være få tyk få at blive forælder. min mening er ; ja det kan nan godt, da jeg mener man skal have energi og kræftrne til det og man skal kunne holde til at lege med dem og gå tur osv med dem. Er jeg forkert på den? 

- min kæreste mener det modsatte, han kunne bare ilke begrunde hvorfor.

hvad er jeres mening.

og undskyld hvis jeg har stødt nogen af jer. 

Har stemt blankt!!

Rent fysisk KAN overvægt jo godt være skyld i barnløshed! Men det at man er ekstremt overvægtig kan da aldrig hæmme nogen i at være mor/far for et barn!

Hvad så med folk med dværgvækst, eller med trisomi 21, er de så også "uegnet" som forældre, fordi de ikke er høje nok, eller velfungerende nok?
En kørestolsbruger med lammelser i benene kan heller ikke løbe rundt med børnene, hvad med ham/hende?

Ej! Så firkantet syntes jeg slet ikke at man kan stille det op!

Anmeld

30. august 2012

Schonert

ik fordi jeg ik vil svare me mi mobl r megt undrlig svar når jeg ha en pc. glædr mig til a se hva jers mening r. 

Anmeld

30. august 2012

skønneunger

Jeg har svaret nej, men alligevel kan man godt være for stor, så længe man kan passe sit barn, komme ud med barnet og sørge for barnet ikke mangler noget så kan jeg ikke se hvad vægten har med det at gøre, men selvfølgelig er man så stor at man ikke kan komme udenfor med sit barn eller man kun kan sidde stille jo så burde man tabe sig først

Jeg er selv til den meget store side men jeg er aktiv med mine drenge og kommer ud som alle andre, dog er jeg ikke den der løber med mine drenge men jeg er stadig aktiv og kan stadig lege vildt osv på legepladsen

Anmeld

30. august 2012

Fenja09

Krussedulle skriver:

Har stemt blankt!!

Rent fysisk KAN overvægt jo godt være skyld i barnløshed! Men det at man er ekstremt overvægtig kan da aldrig hæmme nogen i at være mor/far for et barn!

Hvad så med folk med dværgvækst, eller med trisomi 21, er de så også "uegnet" som forældre, fordi de ikke er høje nok, eller velfungerende nok?
En kørestolsbruger med lammelser i benene kan heller ikke løbe rundt med børnene, hvad med ham/hende?

Ej! Så firkantet syntes jeg slet ikke at man kan stille det op!

Må erklære mig enig i det du skriver!

Synes ikke man kan sætte det op på den måde - alle kan uanset vægt være forældre - gode forældre.

Der er jo også mennesker som er psykisk ustabile ( i alle grader) som får børn, så skulle de heller ikke kunne blive gode forældre...? Der er jo uendelige eksempler på folk som har skavanker i forskellige sværhedsgrader og må sige, at så længe man er i stand til at elske sine børn og sætte dem højere end noget andet, så betyder alt det andet ikke så meget i sidste ende.

Kan godt være at børnene synes det er træls at mor eller far ikke kan rende efter dem på en fodboldbane ect. men når alt kommer til alt, så er det jo ikke hvad det handler om, men om man give tryghed, omsorg og masser af kærlighed.

/Fenja

Anmeld

30. august 2012

Sasser86

hvis man tænker fertilitet, så ja, så kan man jo desværre godt. Mange læger råder jo kvinder til at tabe sig nogle antal kg for at det kan lykkes og for at de vil hjælpe.

meeen, den anden er svær, mange "tykke" kan jo sagtens have et normalt liv med børn, hvor andre måske ikke har energien til at kunne give børnene nogen fede oplevelser.

men her kommer det jo os an på hvordan man definerer "tyk"

Anmeld

30. august 2012

Giraffen

Schonert skriver:

mig og kæresten overhøre en dame og hends mand snakke at de glædet sig til at blive forælder her i det nye år nu når hun var blivet gravid . hun var nok tæt på de 180-200 kg og samme med kæresten. 

så snakket mig og kærsten om man kan være få tyk få at blive forælder. min mening er ; ja det kan nan godt, da jeg mener man skal have energi og kræftrne til det og man skal kunne holde til at lege med dem og gå tur osv med dem. Er jeg forkert på den? 

- min kæreste mener det modsatte, han kunne bare ilke begrunde hvorfor.

hvad er jeres mening.

og undskyld hvis jeg har stødt nogen af jer. 

Jeg synes faren i vores samfund er at fedme efterhånden sammenlignes med omsorgssvigt og vold....

Man kunne have debatten "kan man være for voldelig/uintelligent/socialt utilpasset/uintegreret/usoigneret til at være forælder"

Og min ærlige mening er at mennesker hverken KAN eller SKAL sættes i bås på den måde - det gør ondt når mange så hårdnakket kan svare "NEJ de skal ikke have lov" da verden bare ikke er sort/hvid

så NEJ voldsmænd og omsorgssvigtere bør i min verden ikke kunne blive forældre - men at sige det pga ekstra vægt at bære på - det kan jeg på ingen måde få over mine læber at gøre mig til herre over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.