kan man være få tyk til blive mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Tulle28

Hmm den er svær... For som udgangspunkt synes jeg jo ikke en god mor kan defineres ud fra ens fysiske formåen, men når det så er sagt, så lever folk der er SÅ meget overvægtige jo heller ikke så længe - der er ihvertfald en meget stor risiko for at de dør af følgesygdomme, og det synes jeg man skal have med i sine overvejelser, inden man vælger at blive gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

jydeinden

Schonert skriver:

mig og kæresten overhøre en dame og hends mand snakke at de glædet sig til at blive forælder her i det nye år nu når hun var blivet gravid . hun var nok tæt på de 180-200 kg og samme med kæresten. 

så snakket mig og kærsten om man kan være få tyk få at blive forælder. min mening er ; ja det kan nan godt, da jeg mener man skal have energi og kræftrne til det og man skal kunne holde til at lege med dem og gå tur osv med dem. Er jeg forkert på den? 

- min kæreste mener det modsatte, han kunne bare ilke begrunde hvorfor.

hvad er jeres mening.

og undskyld hvis jeg har stødt nogen af jer. 

jeg har stemt nej da jeg mener at det kommer meget an på hvad man betegner som værende fed eller stor. og derudover mener jeg jo at når ens barn når en vis alder så er det bedste man kan gøre for dette at lære det at lege selv

Anmeld

31. august 2012

Ciss

Jeg har stemt nej - som et udgangspunkt, for jeg mener jo også at f eks en person, som er afhængig af krykker fint kan have børn, en som er blind osv. Forældreregenskaben går jo ikke på bevægelighed, og der er også forskel på, hvor besværet folk er.

Der, hvor det bliver vanskeligt, er jo, hvis folk er så enorme, at kroppen er meget tæt på at svigte totalt. Men hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det ekstremt vanskeligt at blive gravid, hvis man er så overvægtig. Så naturen er med til at regulere det lidt alligevel. På samme måde som hvis man er ekstremt undervægtig.

Og så er der jo også dem, som efter at have fået barnet for alvor finder motivationen og kampmodet til at klare at vende udviklingen og få styr på vægt og krop.

Så jeg synes, det er meget vanskeligt, at sige kategorisk ja til spørgsmålet.

Anmeld

31. august 2012

Camillos

Schonert skriver:

mig og kæresten overhøre en dame og hends mand snakke at de glædet sig til at blive forælder her i det nye år nu når hun var blivet gravid . hun var nok tæt på de 180-200 kg og samme med kæresten. 

så snakket mig og kærsten om man kan være få tyk få at blive forælder. min mening er ; ja det kan nan godt, da jeg mener man skal have energi og kræftrne til det og man skal kunne holde til at lege med dem og gå tur osv med dem. Er jeg forkert på den? 

- min kæreste mener det modsatte, han kunne bare ilke begrunde hvorfor.

hvad er jeres mening.

og undskyld hvis jeg har stødt nogen af jer. 

jeg tror.biologisk set det er umuligt for en.kvinde på 180 kg overhovedet at.gennemføre en graviditet og blive gravid?

Anmeld

31. august 2012

Isabella_mor

Teknisk set kan de ikke, pga kroppen reagere dårligt på overvægt. Men hvis vi skal begynde at snakke om om de har ret og ikke har ret, det syntes jeg slet ikke er noget vi skal sidde og bedømme. Så det vil jeg lade være med. 

Anmeld

31. august 2012

pvejsen

Tulle28 skriver:

Hmm den er svær... For som udgangspunkt synes jeg jo ikke en god mor kan defineres ud fra ens fysiske formåen, men når det så er sagt, så lever folk der er SÅ meget overvægtige jo heller ikke så længe - der er ihvertfald en meget stor risiko for at de dør af følgesygdomme, og det synes jeg man skal have med i sine overvejelser, inden man vælger at blive gravid.

Så må vi da også hellere forbyde billister atfå børn, de kan jo køre galt

Anmeld

31. august 2012

Tulle28

pvejsen skriver:

Så må vi da også hellere forbyde billister atfå børn, de kan jo køre galt

Aaaah det synes jeg nu ikke helt man kan sammenligne!

Anmeld

31. august 2012

132319

Man kan ikke sætte det sådan op, synes jeg ikke så jeg har svaret nej.

Hvad med handicappede, der mangler begge arm eller et ben? "Må" de så heller ikke få børn? 

Hvad med uhelbredeligt syge der har 10-15 år tilbage at leve i?

Ja, det er sundhedsskadeligt at være overvægtig men det er der så meget der er. 

Anmeld

31. august 2012

baby012

Ja det kan man godt (efter min mening) 

som der bliver skrevet, man kan ikke adoptere et barn hvis man er for overvægtig, for hvilken garenti er der så for at man kan tage vare på det barn man gerne vil have ? hvor længe har man tilbage at leve i? overvægt er skyld i mange dødsfald, og folk dør yngre når de er overvægtige, det er fakta.. 

men når det er sagt, så synes jeg ikke det er fair at man som storryger må adoptere børn, når der er regler imod fedme, de fede forældre skader i det mindste ikke børnene (medmindre de gør dem tykke), på samme måde som en ryger, der tager røg partikler med sig uanset hvad, og dermed påføre barnet skade.. 

men jeg har selv set at en overvægtig mor ikke altid er en god mor, og det var pga. hendes overvægt at hun var en dårlig mor.. hun lavede ikke andet end at sidde derhjemme, foran tv'et og kommandere med børnene dagen lang, for hun var for stor til selv at overskue at støvsuge huset, tørre støv af, tømme kattebakken, osv. så det blev børnenes opgave, det synes jeg ikke er en god mor, og hun er bare så meget mere for hendes yngste efternøler, her efter hun har tabt 90 kg.  (hun vejede 150). og hun er bare en meget bedre mor nu, og barnet trives meget mere end hendes to døtre gjorde dengang hun var fed .. 

så ja, man kan godt blive for fed til at være mor.. og far for den sags skyld.. 

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

Baagøe skriver:

Helt enig og jeg synes det er meget fordomsfuldt at sige, man kan være for tyk til at være forælder

Ja meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.