kan man være få tyk til blive mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

gædde/gitte

Macrolf skriver:

Ja, der ligger som oftest noget bag folk der er meget overvægtige, men uanset hvordan vi vender og drejer det, så er det et valg man tager om man er tyk eller ej.

Man VED at man skal spise ihvertfald 3 gange om dagen, man kan jo vælge aftenen før at planlægge og forberede de 3 måltider så man ikke falder i. Når man har lyst til chokolade, så har man altid valget om at tage en gulerod i stedet.

Man kan jo spørge sig selv inden man spiser noget usundt om man bliver mere lykkeligt af det, og det gør man ikke. Det er en flygtig nydelse som gør at man har det endnu værre bagefter man har spist det.

Taler af erfaring

tak... det var der jeg prøvede at humpe hen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

..

wamse skriver:

Jeg kan ihvertfald garantere dig for, at så simpelt er det slet ikke inde i mig da.
Jeg spiser på mine følelser, når jeg er trist og ensom, og det har jeg været størstedelen af mit liv, så jeg er det som hedder ekstrem overvægtig.Når man først der ud, så er det bestemt et tegn på, at der ligger andre tinge bag vægten.

Så har jeg ud over, taget 25 kg på over et år, ved at starte på anti-depressiv.

Det lyder bestemt ikke rart, føler med dig.

Men du må give mig ret i at man har et valg, hvis du skærer lækre grøntsager lækkert ud og placerer dem ved siden af det usunde, så når trangen kommer så har du et valg..

Man kan også vælge aldrig at købe usundt, fx kun handle via internettet når man er mæt og tilpas. Der er mange muligheder for at træffe de rigtige valg.

Inden man går i gang med at spise for at dulme følelser må man vurdere om det vil hjælpe, det hjælper derimod at spise det rigtige, det giver selvtillid og skaber en god cirkel :-)

Anmeld

8. september 2012

gædde/gitte

wamse skriver:

Enig de kan få hjælp til at stoppe med at drikke/misbruge, men det fjerner jo ikke årsagen til det.

Alkoholisme er jo en anerkendt sygdom. Men hvem siger at en dværg fx ikke ser sig selv som unormal? Altså måske de lever fint med deres sygdom, ligesom vi andre også lever med forskelligheder

Jeg ser bestemt også ekstrem overvægt som en sygdom. At man kan få hjælp til at blive mindre, fjerner heller ikke årsagen til, at man er blevet så stor. Det eneste det ville gøre, så var var det ikke synligt for andre, at man er et menneske med en indre krig.

ej altså... tror slet ikke du forstår mig

der var en der samlignede en dværg vs en god fed mor...... og det kan man altså ikke....... Derfor brugte jeg den igen........... lad nuu den ligge så.

men ja den der indre kamp kan man jo så få hjælp til hos en psykolog og sig selv.....

Anmeld

8. september 2012

wamse

Det lyder bestemt ikke rart, føler med dig.

Men du må give mig ret i at man har et valg, hvis du skærer lækre grøntsager lækkert ud og placerer dem ved siden af det usunde, så når trangen kommer så har du et valg..

Man kan også vælge aldrig at købe usundt, fx kun handle via internettet når man er mæt og tilpas. Der er mange muligheder for at træffe de rigtige valg.

Inden man går i gang med at spise for at dulme følelser må man vurdere om det vil hjælpe, det hjælper derimod at spise det rigtige, det giver selvtillid og skaber en god cirkel :-)

Jeg forstår hvad du mener, men kan så også forstå, at du ikke har prøvet det på samme måde, for det handler simpelthen om en tvangshandling.

Jeg kan ikke trøste mig selv med en gulerod, det ville aldrig have den effekt.

Kuren for dette er jo terapeutisk, og eventuel medicinsk. Jeg har selv fået diagnosen borderline, som også gør, at jeg kan have meget svært ved at være vedholdende i ting, som det jo fx kræves for at ændre livsstil.

Jeg taler ikke om 20+ kg, men jeg vejer 65 kg for meget, og så stor bliver man simpelthen ikke, hvis det var så let, at man bare spiser fornuftigt. Jeg ville turde garantere, at de fleste ekstrem overvægtige vil kunne nikke genkendende til min beskrivelse.

Anmeld

8. september 2012

..

wamse skriver:

Jeg forstår hvad du mener, men kan så også forstå, at du ikke har prøvet det på samme måde, for det handler simpelthen om en tvangshandling.

Kuren for dette er jo terapeutisk, og eventuel medicinsk. Jeg har selv fået diagnosen borderline, som også gør, at jeg kan have meget svært ved at være vedholdende i ting, som det jo fx kræves for at ændre livsstil.

Jeg taler ikke om 20+ kg, men jeg vejer 65 kg for meget, og så stor bliver man simpelthen ikke, hvis det var så let, at man bare spiser fornuftigt. Jeg ville turde garantere, at de fleste ekstrem overvægtige vil kunne nikke genkendende til min beskrivelse.

Det er 55 kilo jeg har tabt så kender alt til at være meget tyk.. :-)

Anmeld

9. september 2012

skønneunger

wamse skriver:

du har så ret!

Står selv i en situation hvor psykisk sygdom er inde i billedet og er fanme træt af at høre jamen du skal bare gøre det og når trangen til cola er der skal du bare gøre det og det fx, vi ved det jo for f.... da godt! men når der ingen hjælp er at hente på 1 sal er det sgu ikke nemt.

Anmeld

9. september 2012

skønneunger

Macrolf skriver:

Det er 55 kilo jeg har tabt så kender alt til at være meget tyk.. :-)

Selvom du selv har været meget overvægtig er din historie ikke ens med nogen andres historie

Selvom man er meget stor betyder det ikke nødvendigvis man propper sig med kager...... jeg er meget stor og jeg kan ikke lide kage! (bortset fra 1-3 gange om året når jeg laver banankage) og slik siger mig intet, min last er så cola desværre, men igen er det faktisk alt sammen psykisk fordi jeg har da også drømme og begynder på mange nye projekter med vægttab men hver gang er der bare en stopklods, og det kan være svært at forstå hvis man ikke selv har prøvet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.