I andre får lige et fælles svar
Jeg snakker ikke om folk der ikke må eller kan have deres børn hjemme.
Jeg snakker om forældre der bevidst , selvom mulighederne for andet er der, vælger at sende deres små børn afsted HVER DAG.
Har læst alle jeres svar, og forstår stadig ikke hvorfor.. Jeg personligt forstår ikke grunden "mit barn har krudt i numsen" . Og det er derfor jeg ikke kan sætte mig ind i det. I min verden burde man godt kunne , som forældre, finde ud af og stimulere sit barn.. Forstået på den måde, JEG har ikke fået børn får at andre skal opdrage dem og udvikle dem. Min datter ser andre børn i dagligdagen, familie, venner osv. Hun behøver ikke "lege" med nogen hver dag.
Hvis der bare var nogen der kunne fortælle mig HVORFOR, uden " mit barn skal stimuleres, være sammen med andre børn, have en fast rutine" ??
Jeg peger IKKE fingre af forældre der gør ovenstående! Jeg siger IKKE disse er dårlige forældre!
Jeg kan bare simpelthen ikke forstå det..... Og kunne godt tænke mig at prøve og få en forståelse for hvorfor ?
I får et fælles svar da jeg ikke har mulighed for at svare alle lige nu
men det kan være det kommer senere idag.
God dag 
hehe, sidder og hygger mig lidt over denne debat
for det er et noget følsomt emne du får bragt på bane...
Nogle af de tanker der slog mig var blandt andet, hvem du helt præcis tænker på? når du skriver:
Jeg snakker ikke om folk der ikke må eller kan have deres børn hjemme.
Jeg snakker om forældre der bevidst , selvom mulighederne for andet er der, vælger at sende deres små børn afsted HVER DAG.
Nu har jeg ikke længere børn i vuggestue/dp alder... og havde som sådan heller ikke mulighed for at holde dem hjemme da de var... primært grundet job
Men har nu alligevel skulle høre en del for hvorfor min kæreste ikke kan holde dem hjemme når nu han alligevel går hjemme... tjae, der er en årsag til at han ikke er i job (bla. piskesmæld) og så er den ikke længere...
At du ikke kan relatere til "mit barn har krudt i numsen", syntes jeg ikke helt du kan afvise begrundelsen med
for børn er jo langt fra ens... og for den sags skyld måtte du hellere end gerne låne en af vores, for de falder nemlig ind under den betegnelse, så kunne det være at du fik en bedre forståelse af det
Som jeg læser det, så er der mange der svarer ret direkte på dit spørgsmål, men fordi du ikke lige kan relatere til det med at have et barn der ikke får nok stimulering, blot ved at være sammen med mor og far, så er den begrundelse ikke god nok for dig
Det syntes jeg faktisk ikke at er helt fair
Derudover handler det måske i nogle tilfælde også om netværk og hvor man bor... inde i en by eller ude på landet
det giver altså en forskel i forhold til hvilke muligheder man har for at stimulere sit barn
dertil kommer så økonomi, som også kan sætte nogle begrænsninger... dermed ikke sagt at man ikke kan lave mange gratis ting med sit barn, men det var mest nu hvor du fik bragt babysvøm på bane også
og som sidste ting jeg lige kan komme på som jeg tror også har indflydelse, er antallet af børn... der er altså forskel på om du har et barn eller flere
Syntes det er fint at få tingene sat i perspektiv, men helt dybdegående forstå det kommer du jo nok aldrig til, for du har jo valgt noget andet som fungere for dig og din datter
Håber dog du finder det svar du søger
Qnuz