isabellasmor skriver:
Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme.
Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden.
Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.
Jeg forstår det simpelthen ikke????
Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen.
Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige....
Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det?
UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren.

I vores tilfælde ved jeg det er det bedste for ham at komme afsted hver dag. Han er i bedre humør når han har sin rutine, han udvikler sig i rasende fart når han har sine kammerater at prøve ting af på og han giver udtryk for han keder sig i selskab med kun hans mor/far.
Jeg vil ikke give dig ret i at de først leger med hinanden når de når børnehavealderen. Jeg kan da ofte se min dreng lege med hans venner i dp, den ældste af drengene kører han vildt med på motorcykel, den ælste af pigerne putter han dukkerne sammen med osv - det er vel at lege sammen, at interagere og besvare hinandens signaler? Han er godt nok også 1 år ældre end din datter, men er stadig ikke nået til børnehavealderen..
Jeg er heller ikke sikker på han havde udviklet sig så hurtigt som han har, hvis ikke han var i dp'en, han lærte jo praktisk talt at gå på 14 dage... Ikke at jeg mener konkurrencemindede børn er fornuftigt på nogen måde, men fordi jeg mener det er vanvittigt sundt at få nogen at spejle sig i. Og uanset hvor meget hans mor gerne vil, så er hun altså ikke 4 andre der er totalt med på at løbe rundt og rundt og rundt.. i timevis...
Jeg tror ærlig talt vi ville gå hinanden på nerverne hvis det bare var mig og ham. Han synes mine morgenrutiner er kedsommelige og unødvendige og jeg finder det ret så uinteressant at have samtale nummer en milliard om traktor nede på kirkegård.. synes det her er en ganske udemærket løsning - han får stimulans og jeg får lov til at være voksen og kedelig