At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.084 visninger
191 svar
0 synes godt om
28. august 2012

isabellasmor

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

mulle85

jeg går sygemeldt lige nu pga min graviditet, min søn går i børnehave, dog aflevere jeg ham først mellem 9 og 10 om dagen og henter ham ved 13 tiden igen ca samt han også holder dage helt fri med mig, men har bækkenløsning pt så nogle dage har jeg sindsygt ondt jo og han vil gerne selv afsted også!

Anmeld

28. august 2012

Lisbeth85

Hvis man pludselig får arbejde, så bliver det hårdt at skulle starte forfra med at lave rutine med dagpleje eller vuggestue.

Jeg er ikke ledig, men arbejder pt., så min søn er afsted. Så føler mig ikke ramt. Men jeg tænker bare, at dem der sender deres børn afsted også gør dem en tjeneste, ved at lave rutinen, hvis nu mor / far pludselig ikke går hjemme mere.

Jeg er skolelærer og har haft 6 ugers 'ferie'. Jeg holdt alle 6 med min søn og NØD det. Dog er han nu MEGET ked af at skulle afleveres i dagpleje, græder og skriger og vil med hjem. SÅ nu skal den rutine bygges op igen, og det tager i hvert fald et stykke tid endnu Så forstår godt dem, som ønsker at vedholde hverdagen og rutinen... dog vil jeg aldrig sende mit barn afsted, hvis jeg selv havde ferie Den skal da nydes med dem

Anmeld

28. august 2012

anynom

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Nu er min pige ikke startet i dagpleje endnu. Men jeg kan mærke på hende, at jeg simpelthen ikke kan underholde og stimulere hende nok længere - hun røvkeder sig for at sige det lige ud.

En typisk dag med mig består af 50% pyller fordi hun keder sig. Og så ender hun faktisk med at sove "for meget" fordi hun bliver træt af ingenting. Dette resulterer i urolige nætter fordi hun ikke har brændt nok krudt af.

Jo jo, så er der baby-alt-muligt man kan gå til. Men hun dur heller ikke til for mange forandringer. Det skal helst være de samme børn, voksne etc for at hun er tryg.

Jeg har i hvert fald vurderet at min pige har behovet for at komme ud og blive stimuleret af andre end mig, det skal bare være de samme hver dag. Det kan være jeg revurderer det når hun starter i næste uge (men tror det ikke).

Men jeg tror helt bestemt at nogle børn dybest set har det bedst hjemme. Alle børn har jo forskellige behov

Anmeld

28. august 2012

RiUL

Det er skønt hvis man har muligheden for at gå hjemme med sit barn Helt bestemt, skulle jeg også ha gjort, men pga økonomien kunne det ikke lade sig gøre. 

Jeg synes bare det er forkert at gå hjemme med sit barn hver dag, når man er på dagpenge eller kontanthjælp - der burde man altså søge Jobs på "fuldtid" og stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Hvilke signaler udsender det ikke at holde sit barn hjemme hver dag når man er på dp/kh?? 

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Nu er der bare en lille forskel på at være HJEMMEGÅENDE og være dagpenge modtager ..
Er du dagpenge modtager eller kontanthjælpsmodtager , MÅ du IKKE efter reglerne holde dit barn hjemme da du så IKKE er til rådighed på arbejdsmarket ..

Det er nok grunden til at så mange sender deres børn afsted , ikke alle har råd til at miste deres ret til dagpenge eller kontanthjælp hvis en eller anden knalder dem ..
Det skal du måske lige tænke over

Derudover synes jeg det er mega fedt du har mulighed for at gå hjemme og så nok os derfor få et lille beløb for at passe dit eget barn ..

Min søn på 2 år kan os sagtens beskæftige sig selv , han behøver bestemt ikk komme afsted hverdag , han nyder være hjemme med sin mor , men ejg har ikk mulighed eller råd til at miste retten til dagpenge .. derfor er min søn afsted ..

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

isabellasmor skriver:

I vores tilfælde ved jeg det er det bedste for ham at komme afsted hver dag. Han er i bedre humør når han har sin rutine, han udvikler sig i rasende fart når han har sine kammerater at prøve ting af på og han giver udtryk for han keder sig i selskab med kun hans mor/far.

Jeg vil ikke give dig ret i at de først leger med hinanden når de når børnehavealderen. Jeg kan da ofte se min dreng lege med hans venner i dp, den ældste af drengene kører han vildt med på motorcykel, den ælste af pigerne putter han dukkerne sammen med osv - det er vel at lege sammen, at interagere og besvare hinandens signaler? Han er godt nok også 1 år ældre end din datter, men er stadig ikke nået til børnehavealderen..

Jeg er heller ikke sikker på han havde udviklet sig så hurtigt som han har, hvis ikke han var i dp'en, han lærte jo praktisk talt at gå på 14 dage... Ikke at jeg mener konkurrencemindede børn er fornuftigt på nogen måde, men fordi jeg mener det er vanvittigt sundt at få nogen at spejle sig i. Og uanset hvor meget hans mor gerne vil, så er hun altså ikke 4 andre der er totalt med på at løbe rundt og rundt og rundt.. i timevis...

Jeg tror ærlig talt vi ville gå hinanden på nerverne hvis det bare var mig og ham. Han synes mine morgenrutiner er kedsommelige og unødvendige og jeg finder det ret så uinteressant at have samtale nummer en milliard om traktor nede på kirkegård.. synes det her er en ganske udemærket løsning - han får stimulans og jeg får lov til at være voksen og kedelig

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Lisbeth85 skriver:

Hvis man pludselig får arbejde, så bliver det hårdt at skulle starte forfra med at lave rutine med dagpleje eller vuggestue.

Jeg er ikke ledig, men arbejder pt., så min søn er afsted. Så føler mig ikke ramt. Men jeg tænker bare, at dem der sender deres børn afsted også gør dem en tjeneste, ved at lave rutinen, hvis nu mor / far pludselig ikke går hjemme mere.

Jeg er skolelærer og har haft 6 ugers 'ferie'. Jeg holdt alle 6 med min søn og NØD det. Dog er han nu MEGET ked af at skulle afleveres i dagpleje, græder og skriger og vil med hjem. SÅ nu skal den rutine bygges op igen, og det tager i hvert fald et stykke tid endnu Så forstår godt dem, som ønsker at vedholde hverdagen og rutinen... dog vil jeg aldrig sende mit barn afsted, hvis jeg selv havde ferie Den skal da nydes med dem

Her brugte vi 2 måneder på at køre ham ordentlig ind , vi vil bestmet ikk gøre ham nogen bjørnetjeneste ved at gå hjemme med ham hver dag ..

Jeg er selv gravid med termin om 8 uger , men modtager stadig dagpenge .. såå ..

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Nu er min pige ikke startet i dagpleje endnu. Men jeg kan mærke på hende, at jeg simpelthen ikke kan underholde og stimulere hende nok længere - hun røvkeder sig for at sige det lige ud.

En typisk dag med mig består af 50% pyller fordi hun keder sig. Og så ender hun faktisk med at sove "for meget" fordi hun bliver træt af ingenting. Dette resulterer i urolige nætter fordi hun ikke har brændt nok krudt af.

Jo jo, så er der baby-alt-muligt man kan gå til. Men hun dur heller ikke til for mange forandringer. Det skal helst være de samme børn, voksne etc for at hun er tryg.

Jeg har i hvert fald vurderet at min pige har behovet for at komme ud og blive stimuleret af andre end mig, det skal bare være de samme hver dag. Det kan være jeg revurderer det når hun starter i næste uge (men tror det ikke).

Men jeg tror helt bestemt at nogle børn dybest set har det bedst hjemme. Alle børn har jo forskellige behov

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

28. august 2012

serinasmor

RiUL skriver:

Det er skønt hvis man har muligheden for at gå hjemme med sit barn Helt bestemt, skulle jeg også ha gjort, men pga økonomien kunne det ikke lade sig gøre. 

Jeg synes bare det er forkert at gå hjemme med sit barn hver dag, når man er på dagpenge eller kontanthjælp - der burde man altså søge Jobs på "fuldtid" og stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Hvilke signaler udsender det ikke at holde sit barn hjemme hver dag når man er på dp/kh?? 

og lige præcis derfor er serina afsted hver dag - så jeg kan få søgt jobs og komme i arbejde SNARest  

Jeg kan ikke være aktivt jobsøgende og have hende hjemme  ... held og lykke med at skrive gode og kreative ansøgninger når du har en 2½ årig krudtugle hjemme hver dag ... der så i øvrigt heller ikke bliver ordentligt træt fordi alle andre børn i hendes alder er i vgst. og derfor ikke sover til middag ... sådan er det nemlig oftest i weekenden .. 

og ja .. når jeg så kommer i job ville jeg jo skulle starte forfra med indkøring (mens jeg er i job - dårlig løsning og virkeligt dårligt indtryk til arbejdsgiver)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.