isabellasmor skriver:
Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme.
Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden.
Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.
Jeg forstår det simpelthen ikke????
Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen.
Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige....
Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det?
UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren.

Jeg er hjemmegående, så jeg har jo for så vidt taget et lignende valg som det du har truffet. Min datter kommer så stadig i dp to formiddage i ugen, da der ikke er nogen legestuer her hvor vi bor og det er godt for hende at være lidt sammen med andre børn, men ellers er hun hjemme hos mig og self. også ude på legepladser og på udflugter osv hvor der er børn.
(pt gør min graviditet desværre at hun er afsted i dp dagligt, da jeg er syg og ikke kan have hende hjemme hele dagen. Det er heller ikke fedt for hende, da bækkenløsning bla gør at jeg ikke kan gå ture eller sådan).
Dog tænker jeg at jeg tror at alle vælger det som de selv føler er bedst for deres barn og gør det de finder rigtigst. Og mange har ikke muligheden for at have barnet hjemme selv om de så gerne ville. Fx kan der jo være sygdom eller andre faktorer som gør at det ikke er muligt at have barnet hjemme selv om man selv er hjemme, eller man kan mene af et ærligt hjerte at det er bedst for barnet at være afsted. Alle børn og forældre er jo forskellige og det er forskelligt hvad den enkelte familie vurderer som rigtigst.
Ang. ferie, så har vi fx mege lang sommerferie (lidt over 2 mdr denne gang) og der holdt vi heller ikke Amanda hjemme non stop, men kun 14 dage ad gangen og det var simpelthen for at jeg kunne holde til det og også for at hun gerne ville afsted ind imellem og lege med de andre børn. Og lige den del der tænker jeg altså, at Amanda i alt fald hun leger med de andre børn. Siger deres navne og krammer dem lykkeligt når hun ser dem