At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Laulund87

Loa skriver:

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.
Og bestemt heller ikke alle mødre.

Jeg går godt nok hjemme pga førtidspension, men der er heller ingen der skal sige at jeg SKAL holde mit barn hjemme fordi jeg gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

birthee

Carina:-) skriver:

Hvis du bor i en kommune med pasninggaranti er der ingen prob.

Men ellers så ja så kunne jeg godt finde på at betale for en dpplads og så ikke bruge den,for jeg vil helst selv præge mit barn.

Men samtidig skal stå til rådighed,så jeg ville se det som et nødvendigt onde

Nu er det så ikke nødvendigt hvor jeg bor fordi der er pasningsgaranti,og desuden så når jeg starter op fra barsel så arbejder jeg hjemmefra så min søn bliver hjemme indtil bh

Så her er han ikke skrevet op til noget som helst.

Nu ved jeg ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune, men her er der pasningsgaranti inden for 3 måneder... Så hvis jeg f.eks. fik arbejde fra 1. september, kunne det godt være de først havde en plads til mit barn 1. november - for så opfyldte de deres pasningsgaranti... derfor er mine børn startet i dp når min barsel sluttede, så jeg kunne stå til rådighed fra dag 1...

Anmeld

28. august 2012

maryjane

Mortil2tiloktober skriver:

Nu er der bare en lille forskel på at være HJEMMEGÅENDE og være dagpenge modtager ..
Er du dagpenge modtager eller kontanthjælpsmodtager , MÅ du IKKE efter reglerne holde dit barn hjemme da du så IKKE er til rådighed på arbejdsmarket ..

Det er nok grunden til at så mange sender deres børn afsted , ikke alle har råd til at miste deres ret til dagpenge eller kontanthjælp hvis en eller anden knalder dem ..
Det skal du måske lige tænke over

Derudover synes jeg det er mega fedt du har mulighed for at gå hjemme og så nok os derfor få et lille beløb for at passe dit eget barn ..

Min søn på 2 år kan os sagtens beskæftige sig selv , han behøver bestemt ikk komme afsted hverdag , han nyder være hjemme med sin mor , men ejg har ikk mulighed eller råd til at miste retten til dagpenge .. derfor er min søn afsted ..

Lige præcis! Det er jo ikke nogen man hundrede procent selv er herre over .

Til ts:Er selv sygemeldt og på kh, men min datter skal da stadig i institution.. Jeg skal jo starte i behandling og der er det rarest at hun er i sin vuggestue. Man kan jo ikke bare vupti finde en plads hvis man kommer i arb eller andet, og det er da synd for barnet ikke et kunne nå at køre barnet ind og bruge god tid på det. Osv! Jeg ville da elske at gå rundt med hende hjemme. Men tror det er godt for hende at opleve. Hendés dage er ikke vildt lange deromme heller. Osv osv. Skrevet fra mobil derfor rodet..,

Anmeld

28. august 2012

maryjane

Loa skriver:

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor

Loa skriver:

Ja og hvad så?

Jeg gider faktisk slet ikke Bruge tid på og formulere et ordentligt svar til dig

Du lægger ord i munden på mig og har tydeligvis en dårlig dag! 

Anmeld

28. august 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Det er jo forskelligt fra barn til barn ..

Oscar skal ha de samme rutiner hver dag , ellers blir han kuller i hovedet .. Og nej , jeg KAN ikke stimulerer ham nok når han er hjemme .. Han keder sig , og blir faktisk pisse sur .. Det første han siger om morgenen når han vågner , og navnene på børnene nede i Dp, efterfulgt af : LEGE ..

Han blir afleveret mellem 8 og halv 9 om formiddagen ...
Så blir han hentet igen mellem 3 og 4 afhængig af mine planer og mit overskud .. Er Pt. højgravid , og har minus i overskud ..

Han vågner først kl. 3 dernede , så kan ik rigtig hente ham før , hvis jeg vil hente tidligt ..  

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor

I andre får lige et fælles svar  

Jeg snakker ikke om folk der ikke må eller kan have deres børn hjemme. 

Jeg snakker om forældre der bevidst , selvom mulighederne for andet er der, vælger at sende deres små børn afsted HVER DAG.

Har læst alle jeres svar, og forstår stadig ikke hvorfor.. Jeg personligt forstår ikke grunden "mit barn har krudt i numsen" . Og det er derfor jeg ikke kan sætte mig ind i det. I min verden burde man godt kunne , som forældre, finde ud af og stimulere sit barn.. Forstået på den måde, JEG har ikke fået børn får at andre skal opdrage dem og udvikle dem. Min datter ser andre børn i dagligdagen, familie, venner osv. Hun behøver ikke "lege" med nogen hver dag. 

Hvis der bare var nogen der kunne fortælle mig HVORFOR, uden " mit barn skal stimuleres, være sammen med andre børn, have en fast rutine" ?? 

Jeg peger IKKE fingre af forældre der gør ovenstående! Jeg siger IKKE disse er dårlige forældre! 

Jeg kan bare simpelthen ikke forstå det..... Og kunne godt tænke mig at prøve og få en forståelse for hvorfor ? 

I får et fælles svar da jeg ikke har mulighed for at svare alle lige nu men det kan være det kommer senere idag. 

God dag 

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

isabellasmor skriver:

Jeg snakker om forældre der bevidst , selvom mulighederne for andet er der, vælger at sende deres små børn afsted HVER DAG.

Har læst alle jeres svar, og forstår stadig ikke hvorfor.. Jeg personligt forstår ikke grunden "mit barn har krudt i numsen" . Og det er derfor jeg ikke kan sætte mig ind i det. I min verden burde man godt kunne , som forældre, finde ud af og stimulere sit barn.. Forstået på den måde, JEG har ikke fået børn får at andre skal opdrage dem og udvikle dem. Min datter ser andre børn i dagligdagen, familie, venner osv. Hun behøver ikke "lege" med nogen hver dag. 

Hvis der bare var nogen der kunne fortælle mig HVORFOR, uden " mit barn skal stimuleres, være sammen med andre børn, have en fast rutine" ?? 

Jeg peger IKKE fingre af forældre der gør ovenstående! Jeg siger IKKE disse er dårlige forældre! 

Jeg kan bare simpelthen ikke forstå det..... Og kunne godt tænke mig at prøve og få en forståelse for hvorfor ? 

I får et fælles svar da jeg ikke har mulighed for at svare alle lige nu men det kan være det kommer senere idag. 

God dag 

Nej, du ønsker egentligt ikke at forstå os, selvom du fint nok prøver at beskrive hvor meget du gerne vil forstå det.

Ser du, det handler vist mest om indstilling. Der er ikke andre end mig der opdrager mit barn. Det er igennem os, hans forældre, at hans værdisæt, normer etableres. Hans sociale sprog, måden han anskuer livet. Hans intelligens påvirkes ligeledes af os, udelukkende os. Ganske simpelt fordi vi er hans primære rollemodeller.

Jeg "anbringer" ikke mit barn hos en anden fordi jeg "ikke vil opgaven". Jeg får mit barn passet hos en yderst kompetent børnepasser fordi dette er hans først spæde skridt ind i at være en ansvarsfuld voksen; det at kunne stå op og passe sine ting er en af de million små detaljer der startes i de små år.

Din tone i dit indlæg er fordømmende og bedrevidende. Også selvom du prøver at skjule det.

Hvorfor min søn kommer i dagpleje - selvom jeg havde muligheden for at holde ham hjemme? Fordi han elsker det. Simpelt.

Anmeld

28. august 2012

serinasmor

isabellasmor skriver:

God dag 

Jeg tror muligvis du kommer til at forstå det når hun bliver ældre om måske et halvt til et helt års tid, hvor du ikke længere er nok - og det faktisk kan være rigtigt svært at finde børn i samme aldersgruppe som er interessante .. 

nu ved jeg heller ikke om du reelt er hjemmegående eller "bare" på barsel ... hvis du reelt er hjemmegående og har valgt at sådan er det ... og du kan tåle psykisk at gå hjemme .. så fred være med det  

Jeg kan personligt ikke holde ud at gå hjemme .. men det betyder jo bare at jeg skal finde mig et job og sende frøkenen i vuggestue ... glæder mig til at komme i job - når det sker  

økonomisk ville det måske godt kunne hænge sammen hvis jeg gik hjemme (i en 2 værelses i en meget mindre by)- socialt ville det ikke for det kan jeg ikke finde ud af .. kæresten heller ikke så det kan heller ikke være omvendt

Anmeld

28. august 2012

betski

isabellasmor skriver:

God dag 

Børn skal på et eller andet tidspunkt lære at fungere i en gruppe. Det lærer man i vg og dp. Nu kan jeg se, at dit barn er lige under et år og tænker lidt at du er meget farvet af det. På det tidspunkt er ens barn stadig meget afhængig af sin mor/far og jeg mener som sådan ikke at et barn tager skade af at gå hjemme med enten mor eller far. Men på et eller andet tidspunkt, er det vigtigt for barnet at komme ud i legegrupper - i sådanne situationer vil de komme til at lære meget. F.eks. at der er andre det har brug for de voksnes tid og de ikke for altid er verdens navle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.