At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

RiUL

serinasmor skriver:

og lige præcis derfor er serina afsted hver dag - så jeg kan få søgt jobs og komme i arbejde SNARest  

Jeg kan ikke være aktivt jobsøgende og have hende hjemme  ... held og lykke med at skrive gode og kreative ansøgninger når du har en 2½ årig krudtugle hjemme hver dag ... der så i øvrigt heller ikke bliver ordentligt træt fordi alle andre børn i hendes alder er i vgst. og derfor ikke sover til middag ... sådan er det nemlig oftest i weekenden .. 

og ja .. når jeg så kommer i job ville jeg jo skulle starte forfra med indkøring (mens jeg er i job - dårlig løsning og virkeligt dårligt indtryk til arbejdsgiver)

Har det på præcis samme måde som dig, derfor er Oliver på 11 mdr også lige begyndt i dp, og han elsker det!!! 

Og jeg ville ikke få skrevet en eneste ansøgning med ham herhjemme  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Loa

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.
Og bestemt heller ikke alle mødre.

Anmeld

28. august 2012

VØS

Jeg er en af dem der sender min søn i dagpleje fra 9 til lidt i 15. Han er 15 måneder og sover fra de har spist middag, så. Ca. 12.15 til 14.30 så der er for mig ingen grund til at hente ham midt i hans søvn. Da han så vil "gå i seng" et sted og vågne et andet sted, det ville give mulighed for forvirring
Han kan rigtig godt lide at komme i dagplejen og lærer meget af de andre børn.
Han elsker også at hygge her hjemme, sammen med mig, og vi laver forskellige ting, leger og generelt bare nyder tiden sammen. MEN jeg vil påstå at de for noget andet fra da andre børn. Man kan jo også se med det samme, at de ser et andet barn, har det interesse
Jeg synes det er super at i har det som i har det, da det passer til jer, her har vi gjort så det passer bedst til vores familie.
Tænker også på at han kan jo ikke gå hjemme altid, og det MÅSKE er nemmere at lære det i en tidlig alder frem for når de skal starte i skole osv. (blot en tanke).
Min søn startede i dagpleje da han var godt og vel et et år

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

Mortil2tiloktober skriver:

Nu er der bare en lille forskel på at være HJEMMEGÅENDE og være dagpenge modtager ..
Er du dagpenge modtager eller kontanthjælpsmodtager , MÅ du IKKE efter reglerne holde dit barn hjemme da du så IKKE er til rådighed på arbejdsmarket ..

Det er nok grunden til at så mange sender deres børn afsted , ikke alle har råd til at miste deres ret til dagpenge eller kontanthjælp hvis en eller anden knalder dem ..
Det skal du måske lige tænke over

Derudover synes jeg det er mega fedt du har mulighed for at gå hjemme og så nok os derfor få et lille beløb for at passe dit eget barn ..

Min søn på 2 år kan os sagtens beskæftige sig selv , han behøver bestemt ikk komme afsted hverdag , han nyder være hjemme med sin mor , men ejg har ikk mulighed eller råd til at miste retten til dagpenge .. derfor er min søn afsted ..

Det er nu ikke korrekt -ihvertfald ikke på dp .

Der skal du bare kunne påvise at du har pasning fra dag 1.

Jeg var ledig for en del år siden,og skulle bare underskrive et stk papir på at jeg havde pasning i tilfælde af job.

Anmeld

28. august 2012

Ciss

Jeg tror, det ikke bare drejer sig om stimulering.

Mine børn har altid spist rigtig godt i vs. Selv hvis de havde spist godt hjemmefra. Det sociale med at sidde ved bordet sammen med de andre børn og spise har betydet meget for dem f eks. Selvom de ikke direkte leger sammen som ældrer børn kan de have rigtig stor glæde af at være sammen. Min datter fik sig nærmest en storesøster i vs. En pige, som var otte måneder ældre, og som fra første dag gerne ville være sammen med min pige, hente ting til hende, før hun kunne gå, trøste hende, hvis hun var ked af det, hjælpe hende med at forklare sig, før hun rigtig begyndte at snakke selv osv. De to havde et meget nært forhold.

Jeg skal ikke kunne sige, om det gælder for alle vs'er, men vores vs har i hvert fald været meget mere end bare en pasningsordning for vores børn.

Da Lillebror kom til, var det også rigtig dejligt, at Storesøster havde en arena, som var uændret, og hvor hun kunne brænde krut af på en anden måde end hjemme. Det er jo et faktum, at et almindeligt hjem har nogen andre begrænsninger for f eks klatring og løbing end en godt indrettet vs. (Dermed ikke sagt at hun ikke fik nogen ekstra hjemmedage og nogen kortere dage, men vi fulgte i ganske høj grad vores normale rytme.)

Men en ting er hverdagen. Noget helt andet er ferier. Godt nok var mine børn i vs/bhg nogen dage efter, at jeg fik ferie (Så jeg kunne stresse rundt og få alt klart til ferien), men derefter har vi haft seks ugers sammenhængende ferie sammen. Men i den tid har især den ældste mange gange spurgt efter sine venner fra bhg og savnet dem. Jeg tror ikke, man skal bagatelisere børns venskaber. Jeg husker ikke, hvor jeg læste det, men selv børn som ikke har noget særligt sprog endnu kan forme stærke venskaber.

Personlig tror jeg, at der - som med det meste andet - er både fordele og ulemper både ved at have børnene hjemme hele tiden og ved at have dem i vs en del af tiden.

Anmeld

28. august 2012

anynom

MorDk skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

28. august 2012

Loa skriver:

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.

Men det skriver hun jo ikke....

Hun undrer sig over at forældre der går hjemme stadig sender vuggestuebørn afsted,ikke at de der arbejder gør det .

Der er jo en vis forskel

Anmeld

28. august 2012

anynom

Loa skriver:

Ja og hvad så?

Rolig nu, det er jo slet slet ikke det hun skriver.

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Carina:-) skriver:

Det er nu ikke korrekt -ihvertfald ikke på dp .

Der skal du bare kunne påvise at du har pasning fra dag 1.

Jeg var ledig for en del år siden,og skulle bare underskrive et stk papir på at jeg havde pasning i tilfælde af job.

Okay , det var bare hvad min a kasse sagde til mig.. men hvad er der os fedt i at betale til en Dp plads hvis du ikk bruger den overhovedet ?

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Jeg er fuldstændig enig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.