At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

RiUL

Loa skriver:

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.
Og bestemt heller ikke alle mødre.

Hov hov  

Der er jo delte meninger om emnet, og jeg tror ikke ts mener det på den måde, selvom det godt kunne opfattes sådan. 

Det er da dejligt at det fungerer for ts og hendes barn, men vi er alle forskellige og man er bestemt ikke en dårlig mor fordi man sender sit barn i bh/vs/dp hver dag, sådan gør vi bare i Danmark - og det er de muligheder vi har, og så er det da skønt at vores børn også nyder det  

Må indrømme at efter 11 mdrs barsel var vi begge, min søn og jeg, så klar til en lidt anden hverdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

RiUL

Mortil2tiloktober skriver:

Okay , det var bare hvad min a kasse sagde til mig.. men hvad er der os fedt i at betale til en Dp plads hvis du ikk bruger den overhovedet ?

Enig

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

Mortil2tiloktober skriver:

Okay , det var bare hvad min a kasse sagde til mig.. men hvad er der os fedt i at betale til en Dp plads hvis du ikk bruger den overhovedet ?

Hvis du bor i en kommune med pasninggaranti er der ingen prob.

Men ellers så ja så kunne jeg godt finde på at betale for en dpplads og så ikke bruge den,for jeg vil helst selv præge mit barn.

Men samtidig skal stå til rådighed,så jeg ville se det som et nødvendigt onde

Nu er det så ikke nødvendigt hvor jeg bor fordi der er pasningsgaranti,og desuden så når jeg starter op fra barsel så arbejder jeg hjemmefra så min søn bliver hjemme indtil bh

Så her er han ikke skrevet op til noget som helst.

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Carina:-) skriver:

Hvis du bor i en kommune med pasninggaranti er der ingen prob.

Men ellers så ja så kunne jeg godt finde på at betale for en dpplads og så ikke bruge den,for jeg vil helst selv præge mit barn.

Men samtidig skal stå til rådighed,så jeg ville se det som et nødvendigt onde

Nu er det så ikke nødvendigt hvor jeg bor fordi der er pasningsgaranti,og desuden så når jeg starter op fra barsel så arbejder jeg hjemmefra så min søn bliver hjemme indtil bh

Så her er han ikke skrevet op til noget som helst.

NU tror jeg der er pasningsgangti i alle kommuner er der i hvertfald her .. men siger jeg nej til en plads så ryger ejg bagerst i køen , så er det ærgerligt at jeg skal bruge en om 1 måned , hvis der ikk er nogen der

Men fantastisk det fungere for dig/jer ..
Jeg vil bare ikk gøre det , men handler nok os om hvor mange penge man har lyst til at kaste ud af vinduet , jeg bruger i hvertfald ikk 2300 kr på en plads jeg ikk får noget ud af . Men igen vi er alle forskellige og har forskellige behov ..

Anmeld

28. august 2012

Aprilmor11

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Min søn er knap 16 måneder. Jeg går hjemme og han bliver sendt i vuggestue HVER DAG fra ca. 9.00-15.00. Da vi havde ferie i 3 uger måtte jeg sende ham afsted i vuggestue fordi at han keder sig. Han hygger sig med de andre børn og er så spring fyldt med energi. Han kan ikke bare gå hjemme. En legeplads hele tiden er heller ikke godt nok. Det skal være legeland, svømmehal, og andre vilde aktiviteter. Han startede da han var 9 måneder og nyder så snart han skal i vuggestue. Han har brug for at hans daglig dag er nogenlunde ens hver dag. Så han ved hvad der skal forgå. Det er SUNDT for børn at være sammen med andre. De lære at deles om tingene, de lære at det er okay at være social, at være væk og sammen med andre uden mor og far osv. Jeg forstår ikke at folk vil byde deres børn at være hjemme HVER DAG med dem. Man kan sagtens nyde sine børn og hygge med dem selvom at de er i vuggestue/dagpleje.

Anmeld

28. august 2012

Tanja1234

Vi er jo heldigvis forskellige alle sammen....

Nu er jeg selv i job og har egentlig aldrig prøvet at være ledig - Men skulle det ske, så ville min datter også være i pasning hver dag af flere årsager... Jeg er slet ikke i tvivl om at min datter hellere vil være i dagpleje end hjemme hos mig hver dag og jeg er også helt sikker på at det er bedre for hendes udvikling at kunne spejle sig i andre børn.

Derudover så ville jeg da skulle bruge tiden på at søge job! Hvordan f... får de der har børnene hjemme søgt noget som helst? Så er det da ikke så mærkeligt at man er ledig og vi nu står med en stor bunke mennesker der mister deres dagpenge..

Jobsøgning er jo heller ikke kun at skrive ansøgninger. Det kan også være at dygtiggøre sig, networke og besøge interessante virksomheder. Og det kan man sq da ikke gøre med en unge på armen...

Til gengæld... Går man hjemme fordi man har valgt det - og ikke modtager dagpenge eller kontanthjælp - så er det bare helt fint med mig. Som sagt er vi alle forskellige og selvom jeg ville HADE at gå hjemme så er det måske det helt rigtige for andre...

Anmeld

28. august 2012

lisesp83

Det passer simpelthen ikke. Hvem kan sætte alle børn i samme bås?

Min datter ville kede sig for vildt, hvis hun skulle være hjemme hver dag, desuden leger hun så godt i dp, med hendes lille veninde Ida, så jo, de kan lege i den alder.

Anmeld

28. august 2012

Loa

Carina:-) skriver:

Men det skriver hun jo ikke....

Hun undrer sig over at forældre der går hjemme stadig sender vuggestuebørn afsted,ikke at de der arbejder gør det .

Der er jo en vis forskel

Så mig der går hjemme, imellem to jobs, i 4 måneder, skulle holde Isabella hjemme?

Og tror altså det er de færreste der er decideret hjemmegående, for så at sende deres små børn afsted?

Og hvis folk er arbejdsløse, på kontanthjælp eller dagpenge, kan jo ikke bare holde dem hjemme, så kan slet ikke se det skulle være sådan en kæmpe udbredt fænomen?

Anmeld

28. august 2012

Kvist

Jeg går også hjemme på dagpenge og min søn kommer i dagpleje hver dag.. Det har han gjort siden han var 10 mdr og vi blev tilbudt lige netop den dpmor jeg gerne ville have ham om til.. Min søn kunne ikke nøjes med at gå hjemme ved mig, han ville kede sig ENORMT og blive pyller og træls og vi ville begge få en rigtig dum dag.. Albert elsker simpelthen at gå i dagpleje og når vi er hjemme er det eneste han snakker om Freja, Calle og Silke.. Og små børn kan godt lege sammen, det ser jeg hver dag når jeg henter min glade søn..

Dog er han altid hjemme når hans dpmor har ferie/fri eller er på kursus.. Så sys jeg ikke der er nogen grund til han skal i gæstedagpleje.. Så råhygger vi og tager på besøg hos Bedster og older og andet der ikke er til at nå på en travl hverdag..

Anmeld

28. august 2012

bøllen

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

Jeg går hjemme, sygemeldt med en kronisk skade. Min dreng kommer afsted hver dag i dagpleje. Aflevere ham lidt senere end da jeg var i arbejdsprøvning.

Vi hygger sammen om morgnen inden, men jeg kan desværre ikke holde til at have ham hjemme flere gange om ugen. Selv om jeg heller end gerne ville. 

Jeg tror også på at vi som forældre ikke kan give vores børn det samme som andre børn, samværet det sociale. Men det er min mening. Og jo dagpleje børn kan sagtens lege sammen. Min dreng havde en god ven derover som var jævn alderen, de lege super godt sammen.

Jeg forstå tilgengæld ikke dem der gider betale fuld pris for en plads uden at bruge den. Og evt holde pladsen for en som HAR behov. Lyder ikke til det er lige nemt alle steder og få plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.