Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

synes det var lidt nogle negative ord der kom der...

hvorfor skal jeg vænne mig til hans efternavn?? han kan da lige så godt vænne sig til mit

Hehe herhjemme hedder jeg høgg og min kæreste høgfeldt, min søn hedder heldigvis kun høgfeldt...

Men ja altså han vil vel have at hans kommer på og det vil du også med dit, så er der vel ikke meget andet for? 

( mente ikke negativt, derfor jeg rettede igen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Hehe herhjemme hedder jeg høgg og min kæreste høgfeldt, min søn hedder heldigvis kun høgfeldt...

Men ja altså han vil vel have at hans kommer på og det vil du også med dit, så er der vel ikke meget andet for? 

( mente ikke negativt, derfor jeg rettede igen )

ja, præcis.. og det vil være et mega langt efternavn hvis det skal kombineres.. og barnet skal jo også kunne sige det på under en time...

Anmeld

13. august 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

ja, præcis.. og det vil være et mega langt efternavn hvis det skal kombineres.. og barnet skal jo også kunne sige det på under en time...

Hehe er det så slemt ?

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Hehe er det så slemt ?

ja, det er det...  

bare  vores efternavne kombineret vil give 18 bogstaver.. og mine mellemnavne er vi enige om...

Anmeld

13. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Har du prøvet og ringe til statsforvaltningen og høre dem ad hvordan reglerne er, når I ikke kan blive enig.

Hvis du synes hans efternavn er grimt, så skal du da heller ikke give dit barn det. Et smukt barn skal da ikke have et grimt navn, men et pænt navn. Når guldklumpen skal bo hos dig, så er det da også bedst at I hedder det samme efternavn. 

Hvis ikke statsforvaltningen kan hjælpe med et svar, så ville jeg nok prøve og høre en advokat ad. 

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Har du prøvet og ringe til statsforvaltningen og høre dem ad hvordan reglerne er, når I ikke kan blive enig.

Hvis du synes hans efternavn er grimt, så skal du da heller ikke give dit barn det. Et smukt barn skal da ikke have et grimt navn, men et pænt navn. Når guldklumpen skal bo hos dig, så er det da også bedst at I hedder det samme efternavn. 

Hvis ikke statsforvaltningen kan hjælpe med et svar, så ville jeg nok prøve og høre en advokat ad. 

ringer til dem her en af dagene og forhører mig hvordan man forholder sig til det...

Anmeld

14. august 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

ja, det er det...  

bare  vores efternavne kombineret vil give 18 bogstaver.. og mine mellemnavne er vi enige om...

Hold da op, det er langt ja ... hm... ellers må i tage det lidt på afstand lige en kort tid, og tage det op efter fødslen ? 

Anmeld

14. august 2012

Pige2009

Janni. skriver:

Nu ved jeg ikke hvad jeres efternavne er, men kunne det måske kombineres? 

Her har sønnike vores begges efternavne. 

Samme her. min datter hedder Frost til mellemnavn efter sin far og Baagøe til efternavn efter mig Vi var heller ikke sammen, da jeg fødte, men var enige i begge navne, for så kunne hun altid vælge selv senere

Anmeld

14. august 2012

LouiseRH

Min datter hedder Rømer efter mig og Jensen efter farmand

For os var det vigtigt at hun havde noget fra os begge uanset hvad.. Og nu var jeg den eneste med et mellemnavn, så den lå lige til højrebenet

Synes helt ærligt du må give dig lidt, hvis den lille har dine mellemnavne. Ellers må i finde en anden kombination, hvor han også har indflydelse

Anmeld

14. august 2012

Ts

Åh kan såå godt følge dig- jeg er i nogenlunde samme situation- jeg bor godt nok sammen med faren til mit barn.

Kan ikke døje min kærestes efternavn (han har desværre kun det ene)

Vi var blevet enig om hvad vores barn skulle hedde (min kærestes farmors navn- til mellemnavn og mit mellemnavn til efternavn)(hvis du forstår)

men nu har han lige pludselig ombestemt sig- så nu er vi PÆNT uenig. Jeg har foreslået ham at vores barn så kan hedde (hans farmors navn til mellemnavn+ hans navn og så mit mellemnavn til efternavn (ALT for at undgå hans efternavn)) Men nej han er fast besluttet på at vores barn skal hedde hans efternavn

Så skriv endelig hvis du finder ud af noget  

Kram fra en der sagtens kan følge dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.