Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Sådan er loven ja, og det er den for at give far flere chancer for at blive sat på ligefod med mor..

jeg har som sådan heller ikke tænkt mig at forhindre ham i nogle ting med hensyn til babyen.. overhovedet.. for samarbejdet fungere fint... udover denne ting vi er møg uenige om... og nok aldrig bliver enige om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, jeg synes at det er en luset opførsel af ham. Jeg ville nok ikke have meget forståelse og respekt for hans behov, hvis jeg stod i din situation.

ja, synes jeg bestemt også....

og det er ikke første gang dette er sket for mig i forbindelse med et barn....

min datters far valgte også at skride rimelig hurtigt.... så derfor er jeg meget påpasselig med hvad jeg siger og gør hele tiden...

Anmeld

11. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad var aftalen før i gik fra hinanden. Ellers må i kombinere. Vi har både mit og min kærestes (farens).

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad var aftalen før i gik fra hinanden. Ellers må i kombinere. Vi har både mit og min kærestes (farens).

der var ingen aftale inden.. for vi havde ikke snakket om efternavne...

Anmeld

11. august 2012

Anonym skriver:

der var ingen aftale inden.. for vi havde ikke snakket om efternavne...

nu skriver du at i har et godt samarbejde.

Husk på at hvis det gode samarbejde går i stykker så er det jeres datter der er taberen i det her og ikke dig eller din ex.

Jeg ville ikke gå så meget op i det. Tag begge efternavne med og så kan man altid trøste sig med at man har barnet 24/7 og hvor meget han går glip af...

Så er det efternavn lige pludselig ikke så vigtig igen. Og så kan det være dit barn vil synes det er hyggeligt at h*n har noget fra sin far.

Ikke fordi jeg bare synes du skal give dig og jeg kan egentlig også godt forstå dig...men man må vælge sine kampe og om konsekvensen ville være det værd.

Anmeld

11. august 2012

Valle81

Jeg svarer lige fra et andet synspunkt.

Jeg fik i 2004 min skønne datter. Faderen var slet ikke inde i billedet og har aldrig været det. Da jeg viste at han nok aldrig ville blive det valgte jeg at min datter ikke skulle have sin faders efternavn men kun mit.

I dag er min datter 8 år og jeg ved at hun ville have elsket i at have haft sin faders efternavn. Det ville have givet hende en form for tilhørsforhold til hendes far, trods hun ikke ser ham.

Så jeg ville give dig det råd at tænke på fremtiden for dit ufødte barn, trods grimt efternavn og faderens engagement, og give baby både mors og fars efterleve.

Held og lykke fremover

Christina

Anmeld

11. august 2012

Kamilla-m

Anonym skriver:

nej, det er også det jeg tænker...

men kan faren så klage over det eller hvordan fungere det??

vi får jo ikke automatisk fælles forældremyndighed da vi ikke bor sammen....

Jo det gør i vis i har boedet sammen ti mdr før terminen!
Og det gør i også selv om det bare er en uge.

Anmeld

11. august 2012

Valle81 skriver:

Jeg fik i 2004 min skønne datter. Faderen var slet ikke inde i billedet og har aldrig været det. Da jeg viste at han nok aldrig ville blive det valgte jeg at min datter ikke skulle have sin faders efternavn men kun mit.

I dag er min datter 8 år og jeg ved at hun ville have elsket i at have haft sin faders efternavn. Det ville have givet hende en form for tilhørsforhold til hendes far, trods hun ikke ser ham.

Så jeg ville give dig det råd at tænke på fremtiden for dit ufødte barn, trods grimt efternavn og faderens engagement, og give baby både mors og fars efterleve.

Held og lykke fremover

Christina

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

nu skriver du at i har et godt samarbejde.

Husk på at hvis det gode samarbejde går i stykker så er det jeres datter der er taberen i det her og ikke dig eller din ex.

Jeg ville ikke gå så meget op i det. Tag begge efternavne med og så kan man altid trøste sig med at man har barnet 24/7 og hvor meget han går glip af...

Så er det efternavn lige pludselig ikke så vigtig igen. Og så kan det være dit barn vil synes det er hyggeligt at h*n har noget fra sin far.

Ikke fordi jeg bare synes du skal give dig og jeg kan egentlig også godt forstå dig...men man må vælge sine kampe og om konsekvensen ville være det værd.

vi har ingen børn sammen.... andet end den der er på vej...

Anmeld

11. august 2012

MortilElias2010

Valle81 skriver:

Held og lykke fremover

Christina

Rigtig god ting at tage med og rigtig god reflektionsmiddel. Man kan jo stille spørgsmålet op: Hvad er vigtigst i dette? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.