Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.430 visninger
123 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Anonym trådstarter

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Janni.

Nu ved jeg ikke hvad jeres efternavne er, men kunne det måske kombineres? 

Her har sønnike vores begges efternavne. 

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Nu ved jeg ikke hvad jeres efternavne er, men kunne det måske kombineres? 

Her har sønnike vores begges efternavne. 

det ville desværre bliver aaalt for langt.... (og igen, kan simpelthen ikke fordrage det efternavn, har det virkelig dårligt med det, og har aldrig haft det sådan før med et navn)

og så ville vi tilsidst have et efternavn med - på 18 bogstaver...

Anmeld

11. august 2012

Mom2

Anonym skriver:

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

Tænker lidt som Janni om ikke de kan kombineres?

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Tænker lidt som Janni om ikke de kan kombineres?

se svar til jannie

plus, jeg har også to mellemnavne som vi er enige om at den skal have....

Anmeld

11. august 2012

MarieMor

se svar til jannie

plus, jeg har også to mellemnavne som vi er enige om at den skal have....

Hmm .. Kan godt se at der er svært , hvis ikke du kan med hans navn men må indrømme jeg godt kan følge ham hvis Baby skal have alle dine tre navne og ingen af hans ... Kan kun sige kompromis ..

Anmeld

11. august 2012

trunte89

Synes I er nødt til at gå på kompromis så barnet får begge navne, og så må du give dig selvom du ikke kan lide navnet. S kan barnet altid selv vælge det fra hvis han/hun også synes det er grimt når det bliver voksent.
Jeg fik som barn både min fars mellemnavn og efternavn. Dvs ikke noget fra min mors side. Det var jeg ret ked af, så da jeg blev voksen, så fik jeg min mors mellemnavn ind også. Så har fornavn, 2 gange mellemnavn og efternavn nu. Bruge sog kun fornavn, mors mellemnavn og fars efternavn.

Sorry for en lille smøre, men synes, at det er vigtigt, at der er noget fra begge sider

Anmeld

11. august 2012

Frejsmor

Har far ikke et mellemnavn som I kan bruge i stedet, hvis du slet ikke bryder dig om efternavnet?

Hvis det var den omvendte situation, ville du så ikke også gerne sætte "præg" på dit barns navn og ville du så ikke også synes det var "unfair" hvis baby skulle have alle af fars navne men ingen af dine?

Kompromis, kompromis - som der også er blevet sagt tidligere..

Håber I finder en løsning!

Anmeld

11. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis efternavnet ikke kan kompineres sammen,  så synes jeg at barnet skal have bopælsforældres efternavn.

men kontakt statsforvaltningen og hør hvad i skal gøre når I ikke er enige.

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

må indrømme at jeg synes den er rigtig svær den her....

(svarer jer lige samlet)

nej, han har ingen mellemnavne, kun to "fornavne" og et efternavn....

og har tit tænkt på hvorfor han skulle have sit præg med hensyn til efternavn, da han selv har valgt os fra pludseligt, men gerne vil have noget at skulle sige (men det er ikke fordi jeg synes han skal bøde for det)

jo, jeg vil da gerne have mit præg på det hvis det var omvendt... men igen, havde ikke valgt min højgravide kæreste og barn fra i min hverdag 2½ måned før termin, fordi man ikke vil tage ansvar for noget....

alt andet skal jeg stå med alene, men navnet vil han gerne bestemme... der er slet ingenting der giver mening i dette, og er skrupforvirret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.