Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Anonym trådstarter

øv øv stadig ikke enighed om noget efternavn trods en lille dreng er kommet til verden...

what to do? vi er uvenner hele tiden over det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

øv øv stadig ikke enighed om noget efternavn trods en lille dreng er kommet til verden...

what to do? vi er uvenner hele tiden over det...

Har du snakket med statsforvaltningen?

Jeg skal lige være helt med skal barnet hedde:

Xxxxx dit mellemnavn dit mellemnavn dit efternavn?

Hvis han skal, så synes jeg ikke det ville være helt forfærdeligt hvis barnet også fik lidt fra sin far? Evt skiftede et af dine mellemnavne ud med hans? Så får han noget fra far, og du slippe for det grimme efternavn og ikke mindst, så kan du altid forkorte det væk, når du skriver det hvis det ikke er efternavnet

Anmeld

30. november 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Har fundet dette her inde på familiestyrelsens hjemmeside

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/navngivning/

Du skal give dit barn et navn - enten ved dåb eller ved navngivning.

Barnet skal have et navn, inden det fylder 6 måneder. Hvis barnet ikke har fået et efternavn senest 6 måneder efter fødslen, får det morens efternavn. Har barnet ikke et fornavn, inden det fylder 6 måneder, kan de eller den, der har forældremyndigheden straffes med bøde.

Så i pricippet kan du bare nøjes med at give din søn et fornavn og så undlade efternavet, så vil hun automatisk få dit. Men jeg ville nu alligevel ringe ind og høre dem ad

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Har du snakket med statsforvaltningen?

Jeg skal lige være helt med skal barnet hedde:

Xxxxx dit mellemnavn dit mellemnavn dit efternavn?

Hvis han skal, så synes jeg ikke det ville være helt forfærdeligt hvis barnet også fik lidt fra sin far? Evt skiftede et af dine mellemnavne ud med hans? Så får han noget fra far, og du slippe for det grimme efternavn og ikke mindst, så kan du altid forkorte det væk, når du skriver det hvis det ikke er efternavnet

det var et rigtig sødt forslag...

men problemet ligger i at faren ingen mellemnavne har

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Har fundet dette her inde på familiestyrelsens hjemmeside

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/navngivning/

Du skal give dit barn et navn - enten ved dåb eller ved navngivning.

Barnet skal have et navn, inden det fylder 6 måneder. Hvis barnet ikke har fået et efternavn senest 6 måneder efter fødslen, får det morens efternavn. Har barnet ikke et fornavn, inden det fylder 6 måneder, kan de eller den, der har forældremyndigheden straffes med bøde.

Så i pricippet kan du bare nøjes med at give din søn et fornavn og så undlade efternavet, så vil hun automatisk få dit. Men jeg ville nu alligevel ringe ind og høre dem ad

det fandt jeg faktisk igår aftes og læste lidt om

men vil rigtig gerne have sønnen døbt... og hvis han skulle kunne passe dåbskjole skal det allerede være til januar...

åhh det gør ondt i mit hjerte at det skal være sådan her

Anmeld

30. november 2012

Musen5

Anonym skriver:

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

JEg kender en fyr hvis kæreste ændrede efternavnene på deres fælles børn UDEN at spørge ham ad.

De har været gået fra hinanden i mange år og hun mente så at nu sku børnene ha  hendes navn og vupti det fik de så. Og de har fælles forældremyndighed.

Når jeg er færdig med min nuværende retssag med min x om vores 3 børn kunne jeg finde på at gøre NØJAGTIGT det samme.

Jeg kan ikke fordrage min x og ungerne hader ham som pesten så har intet problem i at få hans efterhavn fjernet så de kun har mit.

.oO(Gad vide om jeg får en over næsen for den kommentar?)

/Mette

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

JEg kender en fyr hvis kæreste ændrede efternavnene på deres fælles børn UDEN at spørge ham ad.

De har været gået fra hinanden i mange år og hun mente så at nu sku børnene ha  hendes navn og vupti det fik de så. Og de har fælles forældremyndighed.

Når jeg er færdig med min nuværende retssag med min x om vores 3 børn kunne jeg finde på at gøre NØJAGTIGT det samme.

Jeg kan ikke fordrage min x og ungerne hader ham som pesten så har intet problem i at få hans efterhavn fjernet så de kun har mit.

.oO(Gad vide om jeg får en over næsen for den kommentar?)

/Mette

(du får ingen over næsen af mig)

jeg vil bare slet ikke gå og være uvenner med ham... han er da mit barns far... og vi er stadig meget glade for hinanden, og ved ikke om vi skal revurdere vores forhold på et tidspunkt.... så synes jeg ikke dette er en god start...

mine grundlag for at han skal have mit efternavn :

1. min datter har også mit (og vil måske finde det underligt når hun bliver ældre at de har hver sit....)

2. han bor hos mig.

3. det er mig der har alt med læge, sygehus, osv. at gøre.

og jeg kunne blive ved....

hans grundlag:

1. han er hans far og har også noget at skulle have sagt.

Anmeld

30. november 2012

Benjamins'mor

Det handler jo om kompromis.

Jeg hedder Christina schandorf Christensen
Min kæreste hedder Kristian aggergaard Olin.
Så vores søn hedder Benjamin schandorf aggergaard Olin.

Anmeld

30. november 2012

Doffie

Jeg synes du får det til at lyde som om at det skal være en straf, selvom du skriver det ikke er det.

Men hvis det ikke er en straf, hvorfor ikke så gå på kompromis? 

Min datter har sin fars efternavn, og jeg synes heller ikke det er flot, men jeg synes ikke kun jeg skulle have lov at vælge.

Hun fik hans efternavn selvom det var mig der gjorde det forbi og smed ham ud!

For mig at læse, handler det om dine egne egoistiske behov.

Sorry to say 

Anmeld

30. november 2012

Mettefpigen

Hvis barnet ser faren så synes jwg at man skal gå på kompromis, også selvom man ikk jan lide navnet... Her har lukas mit og kærestes mellemnavn og hans efternavn.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.