Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Mettefpigen

Musen5 skriver:

DDe

JEg kender en fyr hvis kæreste ændrede efternavnene på deres fælles børn UDEN at spørge ham ad.

De har været gået fra hinanden i mange år og hun mente så at nu sku børnene ha  hendes navn og vupti det fik de så. Og de har fælles forældremyndighed.

Når jeg er færdig med min nuværende retssag med min x om vores 3 børn kunne jeg finde på at gøre NØJAGTIGT det samme.

Jeg kan ikke fordrage min x og ungerne hader ham som pesten så har intet problem i at få hans efterhavn fjernet så de kun har mit.

.oO(Gad vide om jeg får en over næsen for den kommentar?)

/Mette

Det får du ikk her :-) men hvis barnet ser faren, så synes jeg man burde gå på kompromis.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

Nu har jeg ik læst hele tråden

min søn har mit mellemnavn og hans fars efternavn

men det er fordi jeg hedder nielsen og det så jeg ingen grund til at føre videre når han kunne få et anderledes efternavn efter hans far

Anmeld

30. november 2012

sne190810

Doffie skriver:

Jeg synes du får det til at lyde som om at det skal være en straf, selvom du skriver det ikke er det.

Men hvis det ikke er en straf, hvorfor ikke så gå på kompromis? 

Min datter har sin fars efternavn, og jeg synes heller ikke det er flot, men jeg synes ikke kun jeg skulle have lov at vælge.

Hun fik hans efternavn selvom det var mig der gjorde det forbi og smed ham ud!

For mig at læse, handler det om dine egne egoistiske behov.

Sorry to say 

Kan nu altså heller ikke så hvad problemet er. Det er et efternavn ........ Kom videre i teksten

Anmeld

30. november 2012

sne190810

Anonym skriver:

(du får ingen over næsen af mig)

jeg vil bare slet ikke gå og være uvenner med ham... han er da mit barns far... og vi er stadig meget glade for hinanden, og ved ikke om vi skal revurdere vores forhold på et tidspunkt.... så synes jeg ikke dette er en god start...

mine grundlag for at han skal have mit efternavn :

1. min datter har også mit (og vil måske finde det underligt når hun bliver ældre at de har hver sit....)

2. han bor hos mig.

3. det er mig der har alt med læge, sygehus, osv. at gøre.

og jeg kunne blive ved....

hans grundlag:

1. han er hans far og har også noget at skulle have sagt.

Mine forældre har altså aldrig haft det samme efternavn, heller ikke da de blev gift efter 20 års samlevenskab (kan man sige det? )
Jeg har som barn af dem aldrig, som i aldrig nogensinde, skænket det en tanke.

Det tror jeg heller ikke nogle udefra har 

Anmeld

30. november 2012

Ciss

Et muligt kompromis:

Fornavn, et af dine mellemnavn, hans efternavn som mellemnavn, dit efternavn.

Mellemnavn kan man bruge eller lade ligge, som man selv synes.

Du skriver at I muligvis kommer til at revurdere separationen senere og at dette er det eneste i skændes om. Hvis det navn er så vigtigt for ham, så lad det indgå i det fulde navn, og så bliver det op til i første omgang dig og senere barnet, om det navn bliver brugt i praksis. Om du synes det klinger godt er mindre vigtigt i denne sammenhæng, siden efternavnet er dit eget og det du vil have. Når man skal enes om børnenes navne, kan man ikke altid få det lige som man selv vil. Man er nødt til at gå på kompromis - og det går altså begge veje. I dette eksempel får barnet hans efternavn - bare ikke sidst - og du opnår at dit barn i praksis har dit efternavn.

Jeg håber, I klarer at enes om dette snart. Barnet selv er det ikke så vigtigt for, men hvis I skændes over det og smadrer jeres forhold over det, så går det for alvor ud over barnet.

Lykke til med barnedåben.

Anmeld

30. november 2012

Musen5

Mettefpigen skriver:

Det får du ikk her :-) men hvis barnet ser faren, så synes jeg man burde gå på kompromis.....

Min x ser pt sine unger, men får jeg den fulde forældre myndighed kommer han ALDRIG til at se dem igen...

Længere historie du kan evt pb mig hvis du vil vide hvorfor jeg skriver sådan

/Mette

Anmeld

30. november 2012

Bassemor<3

Christina9870 skriver:

Man får ikke som i gamle dage registreret et mellemnavn. Da min kæreste fik ny dåbsattest, da han skiftede efternavn blev hans mellemnavn registreret som fornavn..

Man får nu registreret som mellemnavn ! på min søns dåbsattest står der fornavn, mellemnavn/navne, efternavn. Så jo mellemnavne eksisterer skam stadigvæk

Anmeld

30. november 2012

Doffie

sne190810 skriver:

Kan nu altså heller ikke så hvad problemet er. Det er et efternavn ........ Kom videre i teksten

Lige præcis! 

Ja, det er da pisse træls hvis du ikke bryder dig om navnet! Men sådan er det nu engang. Prøv vend den om, hvad hvis faren ikke kan udstå dine navne?

Så vidt jeg er orienteret så har faren også noget at skulle have sagt når/hvis i har fælles forældre myndighed.

Jeg synes det er enormt ærgerligt, ikke mindst for barnet. 

Og som andre skriver synes jeg virkelig du burde gå på kompromis, barnet kan altid selv vælge navnet fra.

Det er en skam, du handler ud efter dine egne behov.

Anmeld

30. november 2012

Doffie

sne190810 skriver:

Lige præcis! 

Ja, det er da pisse træls hvis du ikke bryder dig om navnet! Men sådan er det nu engang. Prøv vend den om, hvad hvis faren ikke kan udstå dine navne?

Så vidt jeg er orienteret så har faren også noget at skulle have sagt når/hvis i har fælles forældre myndighed.

Jeg synes det er enormt ærgerligt, ikke mindst for barnet. 

Og som andre skriver synes jeg virkelig du burde gå på kompromis, barnet kan altid selv vælge navnet fra.

Det er en skam, du handler ud efter dine egne behov.

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

det er ikke mine behov jeg prøver at få dækket ved at han får mit efternavn.... men simpelthen at han også selv skal kunne skrive og stave det....

og hvorfor farens efternavn når han bor hos mig...

måske nogle stiller spørgsmålstegn ved min måde at tænke tingene på, skal i også have lov til... men tror også der er mange der kan se det fra min side af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.