Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

vi har ingen børn sammen.... andet end den der er på vej...

ja men er et efternavn kampen værd? Hvis samarbejdet går i stykker kommer jeres barn til at tabe i det her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Mom2

rikkeregnbue skriver:

Det er jeg nødt til at kommentere på, for det passer ikke  Min datter hedder Ida Emilie Petersen og Emilie er MELLEMNAVN. Jeg blev spurgt dengang jeg skrev det på, om ikke Emilie skulle op og stå som fornavn men nej, så jo.. Der er stadig noget der hedder mellemnavn

Nej det er der ikke, eftersom det ikke bliver registreret som mellemnavn.. Jeg spurgte dem med forstand på det og de sagde at en ting var at man valgte at bruge det som man brugte mellemnavn i gamle dage, men at det reelt set var en del af efternavnet..

Men er også en ligegyldig diskussion...

Anmeld

12. august 2012

FruK

nu skriver du at i har et godt samarbejde.

Husk på at hvis det gode samarbejde går i stykker så er det jeres datter der er taberen i det her og ikke dig eller din ex.

Jeg ville ikke gå så meget op i det. Tag begge efternavne med og så kan man altid trøste sig med at man har barnet 24/7 og hvor meget han går glip af...

Så er det efternavn lige pludselig ikke så vigtig igen. Og så kan det være dit barn vil synes det er hyggeligt at h*n har noget fra sin far.

Ikke fordi jeg bare synes du skal give dig og jeg kan egentlig også godt forstå dig...men man må vælge sine kampe og om konsekvensen ville være det værd.

Min søn har sin fars mellem- OG efternavn. Og so what?? Det var vigtigt for hans far at han fik hans navne - så det fik han. Jeg har bopælen - på denne måde har hans far også "noget", som jeg ikke har.

Jeg tænker aldrig over at vi hedder noget forskelligt.

Hvis du gerne vil have dit eget navn med, så gå på kompromis, så I begge får lidt. Uanset hvad du synes om hans efternavn. Jeg kan godt forstå at du er såret, bitter, sur, ked af det - men sæt det til side og slug en kamel for at bevare det gode samarbejde.

Anmeld

12. august 2012

Kløver

Har ikke læst hele tråden men håber du kan bruge svar alligevel (læst 1 side)

Må være hårdt, og Ved ikke hvad jeres fremtidige ønsker er, eller hvorfor han er gået, men vil som udgangspunkt sige han har valgt dig fra og ikke nødvendigvis baby også.

Jeg kan godt forstå fra begge sider. Dit efternavn er nemmest til sidst hvis barnet skal bo hos dig, derudover vil jeg mene i må finde kompromis, du må droppe nogle af dine mange navne, hvis du

Anmeld

12. august 2012

Kløver

Har ikke læst hele tråden men håber du kan bruge svar alligevel (læst 1 side)

Må være hårdt, og Ved ikke hvad jeres fremtidige ønsker er, eller hvorfor han er gået, men vil som udgangspunkt sige han har valgt dig fra og ikke nødvendigvis baby også.

Jeg kan godt forstå fra begge sider. Dit efternavn er nemmest til sidst hvis barnet skal bo hos dig, derudover vil jeg mene i må finde kompromis, du må droppe nogle af dine mange navne, hvis du synes det bliver for langt. Og bruge enten hans 2 fornavn, eller efternavn, som mellemnavn så i begge bliver en del af navnet.

Håber i finder en god løsning

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

tak for svar allesammen...

vil igen sige at min surhed, bitterhed, osv. over at han har gjort det forbi intet og mener intet har med navnene at gøre....

men det er bare en ting der vil tage sin tid at blive enige om...

og for nogle er det bare et efternavn, og et præg på barnet... men for mig er det ikke bare et efternavn... det er meget mere som jeg ikke kan forklare...!! og vil føle at jeg mister den del hvis barnet får hans navn, når det skal bo hos mig.... vil ikke miste noget som helst for barnet... men vil alligevel være trist over det...

forventer ikke at folk skal forstå mig, eller for den sags skyld have medynk...!!

jeg ville bare gerne vide om der var noget man kunne gøre når man nu ikke kan blive enige som de fleste af jer, opfordrer mig til, og at gå på kompromis... men hvis ingen vil det, hvad gør man så

Anmeld

13. august 2012

wamse

vil igen sige at min surhed, bitterhed, osv. over at han har gjort det forbi intet og mener intet har med navnene at gøre....

og for nogle er det bare et efternavn, og et præg på barnet... men for mig er det ikke bare et efternavn... det er meget mere som jeg ikke kan forklare...!! og vil føle at jeg mister den del hvis barnet får hans navn, når det skal bo hos mig.... vil ikke miste noget som helst for barnet... men vil alligevel være trist over det...

forventer ikke at folk skal forstå mig, eller for den sags skyld have medynk...!!

jeg ville bare gerne vide om der var noget man kunne gøre når man nu ikke kan blive enige som de fleste af jer, opfordrer mig til, og at gå på kompromis... men hvis ingen vil det, hvad gør man så

Prøv at ringe til statsforvaltningen i dag, for at høre om han kan klage over navnet, hvis du vælger at gennemtrumfe, at barnet får dit navn.

De kan svare korrekt på dine spørgsmål omkring forældremyndighed m.m.

Du skal jo gøre op med dig selv, om du vil gennemtrumfe din vilje eller ej, om det er det værd eller ej

Det er helt ligegyldigt, hvad vi har af meninger, for du skal leve med valget og de konsekvenser, som kunne opstå

Jeg havde valgt at give barnet mit efternavn, men jeg ved også godt, at det ikke er nemt, så du får et kram med til dagen i dag 

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

må indrømme at jeg synes den er rigtig svær den her....

(svarer jer lige samlet)

nej, han har ingen mellemnavne, kun to "fornavne" og et efternavn....

og har tit tænkt på hvorfor han skulle have sit præg med hensyn til efternavn, da han selv har valgt os fra pludseligt, men gerne vil have noget at skulle sige (men det er ikke fordi jeg synes han skal bøde for det)

jo, jeg vil da gerne have mit præg på det hvis det var omvendt... men igen, havde ikke valgt min højgravide kæreste og barn fra i min hverdag 2½ måned før termin, fordi man ikke vil tage ansvar for noget....

alt andet skal jeg stå med alene, men navnet vil han gerne bestemme... der er slet ingenting der giver mening i dette, og er skrupforvirret....

Synes det er svært at sige når jeg ikk kender din situation... for du siger selv at det ikk er for at "straffe" ham, men nu siger du at du ikk kan se hvorfor han skal sætte sit præg på navnet....... Min ærlige mening er at hvis han ikk vil have noget med barnet at gøre så behøver baby heller ikk at have hans navn, men skal han det så synes jeg også at baby skal have hans efternavn....... Så må du leve med at baby har hans efternavn......

Anmeld

13. august 2012

Bellas Mor

Anonym skriver:

Helt ærligt? Så lyt til dit hjerte.

Hvis du synes din skønne baby skal have dit efternavn, så giv babyen det.

Synes dog du skal undersøge hvad proceduren er i statsforvatningen, hvis faderen vælger at klage.

Håber du og din baby har det godt

Sender dig l mulig held og lykke dremover

Anmeld

13. august 2012

Marts<3

Christina9870 skriver:

Nej det er der ikke, eftersom det ikke bliver registreret som mellemnavn.. Jeg spurgte dem med forstand på det og de sagde at en ting var at man valgte at bruge det som man brugte mellemnavn i gamle dage, men at det reelt set var en del af efternavnet..

Men er også en ligegyldig diskussion...

Min søn har fået tilføjet et Mellemnavn kort inden sin dåb. Og inde på familiestyrelsens hjemmeside(hvor blanketten ligger) Der blev det altså skrevet ind under MELLEMNAVN! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.