Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

prettybutterfly

AndreasMor84 skriver:

Måske der skal nye metoder til? Lav tandbørstningen til en leg - børst tænder samtidig og se hvem der gør det bedst, køb noget af det der blå halløj der sidder fast på tænderne og bed hende se om hun kan børste det af, bed hende børste dine tænder og aftal at du børste hendes bagefter osv. Man må være krestiv og så er hun jo liiiige i den alder hvor der søges mange grænser

SYNG mens I gør de trælse ting - virker altid på mit arbejde

Liiiiige præcis! Hun er så grænsesøgende! Det er en god ide at prøve at lege, det må jeg prøve i morgen - håber det ku virke! Tak for dit svar Jane  det er godt nok hårdt hele tiden at sku tænke i de kreative baner! Super fedt du har så god erfaring fra jobbet må virkelig være en stor hjælp når man selv har børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Åh det problem kender jeg alt for godt.

Min datter fylder tre om en måned, og pt er alt en kamp herhjemme.

Man kan ikke komme udenom at skulle børste tænder, og de dage, hvor hun ikke vil, fortæller jeg hende, at det SKAL hun, og det kommer kun til at gøre ondt, hvis hun stritter imod.
Når hun stritter imod holder jeg hende mellem mine ben, en hånd holder hendes arme, mens jeg børster tænderne med den anden arm.
Det er møg træls og møg besværligt, men intet andet virker desværre, og det er mig, der bestemmer

Lige med tandbørstning vil jeg trøste dig med, at det er blevet en del bedre de sidste par uger

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

MorDk skriver:

Herhjemme gik det rigtig fint i lang tid med at få børstet tænder. Han fik tandbørsten først og så "børster mor eller far efter" MEN det vil han ikke have nu så det er mied skrig og skrål. MEN mor og far ved bedst. Så her holder jeg ham fast og siger: Du skal have børstet tænder.... og så børster jeg dem. Og så straks jeg siger SÅ .... færdig... så holder han mund ... så han tager ikke skade ihvertfald *S*

Børn skal ikke have så mange valg i forbindelse med ting der BARE skal gøres... for de finder på 1000 ting. Derfor tænker jeg i de situationer hvor børnene ikke selv kan være med .... og skriger og hyler fordi de ikke vil... SÅ bliver det på den "hårde måde" Det hjælper ikke at være i "flinkeskole" og "please" børnene og finde på alt muligt gøgl... Det skal bare overståes. Det er sådan jeg ser på det...

Tak for dit svar!!! Lyder bestemt også rigtig fornuftigt det du siger! Men jeg har det bare ELENDIGT med at holde hende fast, og tænker om det er en slags overgreb? Har du det ok med det? Det er da altid noget han stopper med det samme bagefter! Det gør vores datter oftest også(nogle gange fortsætter det lidt) men for mig er problemet det med at holde hende fast!

Anmeld

4. august 2012

dorthemus

Min datter er 26 måneder og vil pt hverken ha børstet tænder, få vasket hår, ha solcreme på eller sove Hun prøver i den grad af og vil selv bestemme...og det er også ok hvis det drejer sig om hun skal ha kjole på eller bukser eller om hun skal ha læst den eller den godnathistorie og skal se enten Teletubbies eller Drømmehaven.....bare ikke ovennævnte for der bestemmer jeg. De ting er vigtige og det forklarer jeg hende stille og roligt...og så kan det godt være, at jeg er nødt til at holde hende fast

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Baby2påvej skriver:

Det er længe siden vi har holdt hendes arme. Pt ligger hun på puslemåtte og så får hun vores tandbørste og så børster vi samtidig.

Årrrh lyder egentligt lidt hyggeligt! Ku være det sku afprøves selvom det er 100 år siden hun overhovedet har ligget på en puslepude! Vil helt klart prøve det i morgen eller overmorgen!

Anmeld

4. august 2012

dorthemus

MorDk skriver:

Herhjemme gik det rigtig fint i lang tid med at få børstet tænder. Han fik tandbørsten først og så "børster mor eller far efter" MEN det vil han ikke have nu så det er mied skrig og skrål. MEN mor og far ved bedst. Så her holder jeg ham fast og siger: Du skal have børstet tænder.... og så børster jeg dem. Og så straks jeg siger SÅ .... færdig... så holder han mund ... så han tager ikke skade ihvertfald *S*

Børn skal ikke have så mange valg i forbindelse med ting der BARE skal gøres... for de finder på 1000 ting. Derfor tænker jeg i de situationer hvor børnene ikke selv kan være med .... og skriger og hyler fordi de ikke vil... SÅ bliver det på den "hårde måde" Det hjælper ikke at være i "flinkeskole" og "please" børnene og finde på alt muligt gøgl... Det skal bare overståes. Det er sådan jeg ser på det...

Enig enig enig!

Anmeld

4. august 2012

AndreasMor84

prettybutterfly skriver:

Liiiiige præcis! Hun er så grænsesøgende! Det er en god ide at prøve at lege, det må jeg prøve i morgen - håber det ku virke! Tak for dit svar Jane  det er godt nok hårdt hele tiden at sku tænke i de kreative baner! Super fedt du har så god erfaring fra jobbet må virkelig være en stor hjælp når man selv har børn!

Håber det hjælper..
Tandbørstning kan virke som et overgreb, især hvis man er nødt til at holde dem, men dét at skulle få huller og have boret er et ENDNU VÆRRE "overgreb" på så små børn. Så selvom man kan få vildt dårlig samvittighed over at skulle fastholde hende under tandbørstningen, er det det bedste for hende... og tror alle forældre kender til denne kamp hver aften

Hër synger jeg min egen opfundne børste tænder sang for Andreas og det går fint indtil videre

Pøj pøj

Anmeld

4. august 2012

MorDk

prettybutterfly skriver:

Tak for dit svar!!! Lyder bestemt også rigtig fornuftigt det du siger! Men jeg har det bare ELENDIGT med at holde hende fast, og tænker om det er en slags overgreb? Har du det ok med det? Det er da altid noget han stopper med det samme bagefter! Det gør vores datter oftest også(nogle gange fortsætter det lidt) men for mig er problemet det med at holde hende fast!

I starten havde jeg det ikke særlig godt med det... Men det er jo nu engang det der skal til engang imellem. Lige præsis med tandbørstning der går jeg ikke på kompromis. Og man skal ikke "forhandle" med de små størrelser!

Vores dreng er meget temp. fuld og han kan virkelig blive tosset over det mindste... Men det der er værst pt. er tandbørstningen og så hvis han skal skiftes og ikke vil.

Man kan gøre meget.... men som sagt så kan det ændre sig på et splitsekund. Man tror liiiiiige det går så godt og så.... er helvede løs.

Nu er din datter  ældre end min søn... så tænker prøv at give hende et spejl. Så kan hun se sig selv børste tænder... og så lad hende holde det imens du børster dem.... så hun kan følge med?

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

PT skriver:

Åh det problem kender jeg alt for godt.

Min datter fylder tre om en måned, og pt er alt en kamp herhjemme.

Man kan ikke komme udenom at skulle børste tænder, og de dage, hvor hun ikke vil, fortæller jeg hende, at det SKAL hun, og det kommer kun til at gøre ondt, hvis hun stritter imod.
Når hun stritter imod holder jeg hende mellem mine ben, en hånd holder hendes arme, mens jeg børster tænderne med den anden arm.
Det er møg træls og møg besværligt, men intet andet virker desværre, og det er mig, der bestemmer

Lige med tandbørstning vil jeg trøste dig med, at det er blevet en del bedre de sidste par uger

Tak for dit svar!!! Jeg er glad for jeg ik er den eneste der er nødsaget til at holde hende fast(selvom det er fastholdelsen der tager livet af mig - da jeg lidt føler det som en slags overgreb). Har du det ok med at holde hende fast imens? Håber bare det snart vender!

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

dorthemus skriver:

Min datter er 26 måneder og vil pt hverken ha børstet tænder, få vasket hår, ha solcreme på eller sove Hun prøver i den grad af og vil selv bestemme...og det er også ok hvis det drejer sig om hun skal ha kjole på eller bukser eller om hun skal ha læst den eller den godnathistorie og skal se enten Teletubbies eller Drømmehaven.....bare ikke ovennævnte for der bestemmer jeg. De ting er vigtige og det forklarer jeg hende stille og roligt...og så kan det godt være, at jeg er nødt til at holde hende fast

Ja det er nemlig dødvigtige ting, sp lyder rigtig fornuftigt!!!!! Men har du det ok med at holde hende fast hvis der er noget hun ikke vil? Det er nemlig det jeg har det aller værst med - føler det som overgreb??? Tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.