Min datter bliver ikke mæt! ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

fairlady

http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gyn%c3%a6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/barsel/alt+om+amning/amning+-+udmalkning?

Prøv lige at tjekke dette link. Der står ret detaljeret hvordan du skal gøre.

Jeg fandt det på skejby sygehus hjemmeside.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

HeidiW86

AndreasMor84 skriver:

Ja/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> Jeg sad nemlig med samme tanker som dig og var ved at opgive amningen da jeg jo heller ikke tropede at jeg overhovedet havde noget mælk, da der jo ik kom noget ud/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12365.gif" alt="" align="absmiddle" border="0" /> Men det kom der og så ku jeg supplerer ham med min egen mælk/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Ih hvor dejligt..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Missq4 skriver:

det kan jeg bestemt heller ikke er ved at kasteop bare ved at lugte til dem men jeg havde ikke nok mælk de sidste to gange så bliver det det sammen denne her gang jamen så må jeg bide det i mig og drik dem har fået af vide at dem der hedder kr tror jeg nok de hedder skulle ikke være så slemme

Nej må bare bide i det sure æble!

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

LR85 skriver:

Ja, kan godt høre det ikke er meget. Men hvis din produktion er dalet lidt pga flaske, nervøsitet, manglende søvn eller lign, skal du have den op og køre. Det tager et par dage. 

Jeg malker, som man ville malke en ko, og det tager lige 2-3 min udeb der kommer noget, og så kommer der en dråbe, og næste gang et par dråber mere og så begynder det at løbe stille og roligt når man pumper.  

Håber det lykkes for dig. Og alle de andres råd med hud mod hud og de ting er rigtig godt. 

Tak jeg vil prøve med hænderne så... Og alle de andre råd har jeg også taget til mig..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Giraffen skriver:

du skal bare huske at tænke på hvad der er bedst for dig og din datter - hvis nu alt fakta viste at modermælk og mme var 100% lige godt for barnt - ville du så være i tvivl?

Problemet med alle de "gode råd" er i mine øjne mange. Fx "am HELE TIDEN" -> så ender det med at du er så træt og udmattet og ked af det hele og det smadrer mælkeproduktionen mindst lige så meget som at amme normalt.

Det der fik mig til at ændre mening var at det pludselig gik op for mig at jeg ikke bare skulle bruge et par uger på at få amningen igang - jeg fandt ud af at dette ville være sådan det skulle være resten af tiden - hvis mælkeproduktionen er så begrænset så kommer man ikke lige pludselig op på at have mælk udover det hele - de jeg kender, der fortsatte amning på trods af for lidt mælk, brugte det første halve år på projekt amning og konstant skulle de være obs på at få malket ud om natten - supplere op - døje med et barn, der var ked af det osv osv osv

Jeg vil ikke på nogen måde forsøge at overtale dig til hverken det ene eller det andet, men jeg ved bare med mig selv at det var godt for Nina at hun fik NOK mad HVER gang og at hun havde en mor, der fik mere end 1 times søvn ad gangen

Nej hvis det var lige godt ville jeg slet ikke være i tvivl.. Og må indrømme tanken om at skulle fortsætte sådan i 6 mdr ikke er tiltalende..
Jeg må vende den med mig selv, det hjælper jo heller ikke at jeg går helt ned pga det...

Anmeld

10. juli 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Så har hun da også tabt sig meget..
Det er piv svært det med man ikke ved hvor meget de får....

Hun havde tabt rigtig meget, stakkels lillefis

Hun bliver oz suppleret med mme fordi hun bare SKAL tage på igen!

Anmeld

10. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

HeidiW86 skriver:

Ja hun får fra begge..
Sp sagde læg hende til det ene, når hun er færdig lad hende bøvse evt skift så hun vågner op, også læg til det andet.. Næste gang lægger jeg så til det jeg sluttedemed..
Jeg var også så ked da jeg skulle supplere med mme for føler mig ikke tilstrækkelig, men kæresten støtter mig hele vejen og siger jeg jo gør alt hvad jeg kan og at jeg ikke skal banke mig selv i hovedet med den dårlige samvittighed..

Har det nøjagtig på samme måde... Her støtter manden også op.

Anmeld

10. juli 2012

Giraffen

HeidiW86 skriver:

Nej hvis det var lige godt ville jeg slet ikke være i tvivl.. Og må indrømme tanken om at skulle fortsætte sådan i 6 mdr ikke er tiltalende..
Jeg må vende den med mig selv, det hjælper jo heller ikke at jeg går helt ned pga det...

det var hvertfald det der gjorde at jeg traf beslutningen... for selvom folk mener det godt med "det skal bare lige igang" så er der altså bare nogle, hvor "igang" aldrig kommer

Jeg gjorde det at jeg gik helt over til flaske og så malkede jeg alt det ud jeg kunne - for det at hun fik flaske gjorde at jeg havde mere tid til at malke ud...

Så gik mælkeproduktionen ligeså stille i stå derefter... Men jeg er sikker på at hvis man er obs på at holde malkningen ved lige kan man sikkert sagtens fortsætte med bege dele

Jeg tænkte også hvad jeg gerne ville se tilbage og huske den første tid for og jeg ville herne huske lange barnevogns gåture og hyggelige stunder med mig og hende og der troede jeg amningen skulle indgå - men så var virkeligheden en anden og jeg ville ikke huske tilbage på en ked og sulten baby og en slidt og udkørt og kronisk nedslået mor...

Anmeld

10. juli 2012

Giraffen

HeidiW86 skriver:

jeg kom i tanke om en plan jeg lavede m sp

jeg besluttede mig for to-tre ting jeg ville prøve og gav det en deadline på tre dage (der havde jeg ca været igang tre uger) - derefter ku jeg se om der var nok mælk eller om det var det samme

det gav mig ro til at gå ind i kampen og ro til at smide håndklædet i ringen

du ka også læse på http://flaskebarn.dk/ om andres historier og oplevelser

Jeg krydser fingre for at det lykkedes for dig - og lykkedes det ikke så har du hvert fald en alternativ løsning, der gør baby mæt og glad (og det er nu heller ikke en dum ting )

Anmeld

11. juli 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Hun havde tabt rigtig meget, stakkels lillefis /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12365.gif" alt="" />

Hun bliver oz suppleret med mme fordi hun bare SKAL tage på igen!

Ja det holder jo ikke kan jeg godt se.. Regner du med at fortsætte amningen eller hvordan???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.